gerookte forel, wat moet ik er mee?
vrijdag 1 juli 2011 om 22:18
vrijdag 1 juli 2011 om 23:05
vrijdag 1 juli 2011 om 23:16
quote:friezinnetje schreef op 01 juli 2011 @ 22:05:
ik heb vandaag een gerookte forel gekregen, maar ik heb nog nooit forel gegeten of klaar gemaakt.
Vraag is dus: Wat moet ik met dat ding? En wie heeft er dan een recept bij??
Hij ligt in de vriezer, bij te komen van de warmte van het roken.
Wat moet je ermee?? met mij delen!
Geen ingewikkelde recepten voor nodig.
Gewoon op een toastje of als simpele salade.
En inderdaad, zonde van die vriezer!
Lauwwarme gerookte forel
ik heb vandaag een gerookte forel gekregen, maar ik heb nog nooit forel gegeten of klaar gemaakt.
Vraag is dus: Wat moet ik met dat ding? En wie heeft er dan een recept bij??
Hij ligt in de vriezer, bij te komen van de warmte van het roken.
Wat moet je ermee?? met mij delen!
Geen ingewikkelde recepten voor nodig.
Gewoon op een toastje of als simpele salade.
En inderdaad, zonde van die vriezer!
Lauwwarme gerookte forel
vrijdag 1 juli 2011 om 23:42
Forelmousse of forelpate.
Heb ik een keer gemaakt met een recept van Nigella Lawson. Heb het niet bij de hand, maar was volgens mij gewoon gerookte forel pureren met roomkaas en flink wat mierikswortel (uit potje) en een kneep citroen erdoor.
Nu ik het zo neerzet heb je eigenlijk het recept al. Hoeveelheden kun je zelf inschatten en proeven en evt meer roomkaas toevoegen en ik zou nog wat peper erover malen. Op laten stijven in de koelkast.
Lekker op een geroosterde witte boterham.
Heb ik een keer gemaakt met een recept van Nigella Lawson. Heb het niet bij de hand, maar was volgens mij gewoon gerookte forel pureren met roomkaas en flink wat mierikswortel (uit potje) en een kneep citroen erdoor.
Nu ik het zo neerzet heb je eigenlijk het recept al. Hoeveelheden kun je zelf inschatten en proeven en evt meer roomkaas toevoegen en ik zou nog wat peper erover malen. Op laten stijven in de koelkast.
Lekker op een geroosterde witte boterham.