gerookte forel, wat moet ik er mee?

01-07-2011 22:05 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb vandaag een gerookte forel gekregen, maar ik heb nog nooit forel gegeten of klaar gemaakt.

Vraag is dus: Wat moet ik met dat ding? En wie heeft er dan een recept bij??

Hij ligt in de vriezer, bij te komen van de warmte van het roken.
Ingrediënten voor 2 personen

125 gram gerookte forel, 1 ei, 2 eetl. yogonaise of mayonaise, 1 augurk * of maar net wat je lekker vind * 1 theel. ketchup, peterselie, beetje aromat of peper en zout.

Bereidingswijze

Kook het ei hard. Snij de augurk fijn. Pluk de gerookte forel in fijne stukjes. Doe de forel, augurk, fijngemaakt ei, yogonaise/mayonaise, ketchup en peterselie in een kom en roer alles goed door elkaar.Beetje aromat of peper en zout toevoegen. Zet in de koelkast tot de salade goed koud is.

Serveertips

Lekker op een toastje maar kan ook als salade bij brood worden gegeten.

Heel simpel maar wel lekker!!
Het gras aan de overkant is niet groen.
Hmm Kampen, dat ziet er ook lekker uit!

Opties zijn dus:

of zo op brood of toastje

in een (maaltijd)salade

of een mouse/salade

heb binnenkort een BBQ, dus zal ws iets van salade worden of een smeersel voor op stokbrood.
http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=gerookte+forel

Ik zou 'm net als paling eten op een getoast broodje. Heerlijk!
quote:friezinnetje schreef op 02 juli 2011 @ 19:56:

Hmm Kampen, dat ziet er ook lekker uit!

Opties zijn dus:

of zo op brood of toastje

in een (maaltijd)salade

of een mouse/salade

heb binnenkort een BBQ, dus zal ws iets van salade worden of een smeersel voor op stokbrood.Ja absoluut en ook heerlijk voor op de boterham Ik gebruik het max 3 dagen na bereiding. Daar moet je wel rekening houden.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Ik heb het wel eens gebruikt in een salade, was erg lekker.

Met gebakken krieltjes met knoflook en peper, rucola sla melange, groene asperges (even stomen) en een dressing gemaakt van een beetje mayo, mierikswortelpasta en citroensap. Ik weet nu niet meer of er ook een gekookt ei bij zat, maar dat lijkt me wel lekker erbij iig..
op een vers gebakken pistoletje met dun gesneden ijsbergsla,plakjes komkommer en wat samba saus van calve!!! jummieee

ik heb meestal die verpakte vd lidl/aldi,zijn ook erg lekker, maar er gaat niks boven vers visje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven