Geven we nog koek bij de koffie?
maandag 16 juni 2008 om 22:10
Als we visite hebben, serveer ik bij de koffie/thee altijd lekkere dingen: verschillende koeken en chocolaatjes. Maar mijn man vindt dat belachelijk. Volgens hem is het verschrikkelijk ouderwets en burgerlijk en doet niemand dat meer (behalve dan de mensen waar ik kom, maar die zijn vast ook allemaal ontzettend burgerlijk). Ik vind het juist gastvrij. Dus mijn vraag aan jullie is: geven jullie nog iets bij de koffie?
maandag 16 juni 2008 om 22:16
Ik deed dit ook altijd; ik had altijd koeken liggen voor onverwachts bezoek en voor verwacht bezoek ging ik even langs de bakker. Of ik maakte zelf wat lekkers.
Nu hebben we gewoon een etagere op de eettafel; we zitten meestal aan de lange keukentafel te koffieleuten; en die staat vol met verpakte koekjes; nog gezonder ook en vind het wel net zo gastvrij en nog meer keuze ook. Liga evergreens etc maar ik heb op de onderste laag ook fruit liggen. Sultana's ,Oehh en van die lekkere dinge van de aldi; die koekjes met een chocolaag er om heen zijn meer choco repen met koek ipv andersom.
Nu hebben we gewoon een etagere op de eettafel; we zitten meestal aan de lange keukentafel te koffieleuten; en die staat vol met verpakte koekjes; nog gezonder ook en vind het wel net zo gastvrij en nog meer keuze ook. Liga evergreens etc maar ik heb op de onderste laag ook fruit liggen. Sultana's ,Oehh en van die lekkere dinge van de aldi; die koekjes met een chocolaag er om heen zijn meer choco repen met koek ipv andersom.
maandag 16 juni 2008 om 22:17
Trouwens ik vind het ook nog wel eens ligge aan de tijd dat iemand langskom; bijv als ik dochter naar school heb gebracht sochtends en moeder komt mee; dan bied ik meestal niet aan omdat ik zelf geen honger heb omdat mijn ontbijt net achter de kiezen is..... eigk nooit aan gedacht of zij miss wel zin heeft in iets lekkers
maandag 16 juni 2008 om 22:18
quote:Marrie18 schreef op 16 juni 2008 @ 22:16:
Ik deed dit ook altijd; ik had altijd koeken liggen voor onverwachts bezoek en voor verwacht bezoek ging ik even langs de bakker. Of ik maakte zelf wat lekkers.
Nu hebben we gewoon een etagere op de eettafel; we zitten meestal aan de lange keukentafel te koffieleuten; en die staat vol met verpakte koekjes; nog gezonder ook en vind het wel net zo gastvrij en nog meer keuze ook. Liga evergreens etc maar ik heb op de onderste laag ook fruit liggen. Sultana's ,Oehh en van die lekkere dinge van de aldi; die koekjes met een chocolaag er om heen zijn meer choco repen met koek ipv andersom.Blijf je er zelf niet van eten dan?
Nu hebben we gewoon een etagere op de eettafel; we zitten meestal aan de lange keukentafel te koffieleuten; en die staat vol met verpakte koekjes; nog gezonder ook en vind het wel net zo gastvrij en nog meer keuze ook. Liga evergreens etc maar ik heb op de onderste laag ook fruit liggen. Sultana's ,Oehh en van die lekkere dinge van de aldi; die koekjes met een chocolaag er om heen zijn meer choco repen met koek ipv andersom.Blijf je er zelf niet van eten dan?
maandag 16 juni 2008 om 22:19
maandag 16 juni 2008 om 22:21
Het ligt er bij mij wel een beetje aan of het bezoek verwacht is of niet. Ik ben zelf bezig om gezonder te eten en ik heb dus eigenlijk over het algemeen alleen biscuitjes of lange vingers ofzo in huis. Dan bied ik niets aan. Maar als ik weet dat er iemand komt of ik het toevallig wel iets in huis, dan bied ik altijd iets aan.
maandag 16 juni 2008 om 22:22
maandag 16 juni 2008 om 22:23
maandag 16 juni 2008 om 22:23
ik zorg wel voor iets lekkers als ik weet dat mensen komen, komen ze onverwacht en ik heb wat in huis bied ik ze het wel aan.
Ik vind dit niet meer als normaal. Net zo goed dat wij altijd blikken soep op voorraad hebben. Als mensen een spontaan blijven eten of zo
Ik vind dit niet meer als normaal. Net zo goed dat wij altijd blikken soep op voorraad hebben. Als mensen een spontaan blijven eten of zo
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
maandag 16 juni 2008 om 22:26
Oeh ja dat eten hier is wel een probleem
Tussendemiddag zal het manlief worst weze want die werkt dan toch maar 'zeurt' wel dat we het brood niet voor de buren kopen. En 's avonds moet het echt een eetafsp[raak zijn of moete we het van te voren weten ipv dat ik zeg tegen bezoek dat rond 4 uur komt goh gezellig blijven jullie ook eten .
Vind ik zo'n gezuer. is gezellig en alsof het elke dag voorkomt.
Nou ja eens per 2 weken ofzo; vind het best normaal.
En ja ik eet constant van die etagere want er ligge ook kiwi's, bananen en appels op !
Tussendemiddag zal het manlief worst weze want die werkt dan toch maar 'zeurt' wel dat we het brood niet voor de buren kopen. En 's avonds moet het echt een eetafsp[raak zijn of moete we het van te voren weten ipv dat ik zeg tegen bezoek dat rond 4 uur komt goh gezellig blijven jullie ook eten .
En ja ik eet constant van die etagere want er ligge ook kiwi's, bananen en appels op !
maandag 16 juni 2008 om 22:27
Wat maakt het nou uit of iets burgerlijk is, koekjes zijn lekker en dat overstijgt elke trend . Misschien is 1 koekje wel burgerlijk, of erger, typisch Nederlands
Als ik weet dat er mensen komen haal ik wat in huis en dan mogen ze het allemaal op eten. Vind ik wel zo gastvrij. Iets op voorraad hebben lukt niet, dan eet ik het zelf namelijk op dus uit zelfbescherming heb ik niet teveel lekkere dingen in huis.
Als ik weet dat er mensen komen haal ik wat in huis en dan mogen ze het allemaal op eten. Vind ik wel zo gastvrij. Iets op voorraad hebben lukt niet, dan eet ik het zelf namelijk op dus uit zelfbescherming heb ik niet teveel lekkere dingen in huis.
maandag 16 juni 2008 om 22:29
Ik heb altijd koekjes in huis. Zelf neem ik niet altijd een koekje bij de thee of koffie maar ik bied gasten altijd iets aan en heb dus altijd iets in huis voor (onverwachte) visite.
Net als chips, komkommers, toastjes, wijn, fris enzovoort. Ik ben altijd voorbereid op onverwachte visite en ik moet zeggen dat ik ook regelmatig onverwachte visite over de vloer krijg.
Mee-eten is bij mij heel normaal, al heb ik daar niet altijd alles voor in huis, maar dan wordt dat onmiddelijk gehaald of bestellen we wat eten.
Net als chips, komkommers, toastjes, wijn, fris enzovoort. Ik ben altijd voorbereid op onverwachte visite en ik moet zeggen dat ik ook regelmatig onverwachte visite over de vloer krijg.
Mee-eten is bij mij heel normaal, al heb ik daar niet altijd alles voor in huis, maar dan wordt dat onmiddelijk gehaald of bestellen we wat eten.
maandag 16 juni 2008 om 22:29
quote:Marrie18 schreef op 16 juni 2008 @ 22:26:
En ja ik eet constant van die etagere want er ligge ook kiwi's,
bananen en appels op !
Dus als ik bij jou om 4 uur op bezoek kom, wordt ik tegen zessen door je man de deur uitgestaard?
Vreselijk! Ik begrijp dat echt niet hoor, dat zou bij mij not done zijn.
En ja ik eet constant van die etagere want er ligge ook kiwi's,
bananen en appels op !
Dus als ik bij jou om 4 uur op bezoek kom, wordt ik tegen zessen door je man de deur uitgestaard?
Vreselijk! Ik begrijp dat echt niet hoor, dat zou bij mij not done zijn.
maandag 16 juni 2008 om 22:35