Glutenvrije & notenvrije fototaart
zondag 1 juni 2025 om 19:37
Onze zoon heeft examen gedaan en op basis van zijn resultaten van de SE’s is het bijna onmogelijk om te zakken.
En dat geldt ook voor zijn vriendengroep en dus wordt er druk gepland voor een leuk feest.
We hebben een superleuke foto van de groep en dus wilde ik een fototaart bestellen.. maar dit is lastig want er is er 1 die glutenvrij moet eten. Normaal zou je dan denken, hup voor iedereen glutenvrij en je bent er.. maar… onze zoon is allergisch voor noten.
Nu kan ik prima een notenvrije slagroomtaart met foto bestellen, maar ik kan nergens dan ook nog een kleiner taartje glutenvrij vinden. Als je Google raadpleegt kom je op de HEMA site uit, alleen daar kan ik helemaal geen glutenvrij gebak vinden.
Wie weet raad? Waar kan ik wel een glutenvrije fototaart bestellen? Ik vind het prima om 2 taarten te bestellen, de ene zal dan wat kleiner zijn maar zo hebben ze allemaal wat.
En dat geldt ook voor zijn vriendengroep en dus wordt er druk gepland voor een leuk feest.
We hebben een superleuke foto van de groep en dus wilde ik een fototaart bestellen.. maar dit is lastig want er is er 1 die glutenvrij moet eten. Normaal zou je dan denken, hup voor iedereen glutenvrij en je bent er.. maar… onze zoon is allergisch voor noten.
Nu kan ik prima een notenvrije slagroomtaart met foto bestellen, maar ik kan nergens dan ook nog een kleiner taartje glutenvrij vinden. Als je Google raadpleegt kom je op de HEMA site uit, alleen daar kan ik helemaal geen glutenvrij gebak vinden.
Wie weet raad? Waar kan ik wel een glutenvrije fototaart bestellen? Ik vind het prima om 2 taarten te bestellen, de ene zal dan wat kleiner zijn maar zo hebben ze allemaal wat.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zondag 1 juni 2025 om 19:40
Bestaan er geen glutenvrije taarten zonder noten dan? Ik zou het niet aandurven hoor, een notentaart en een niet-notentaart bestellen. Voor je het weet heb je kruisbesmetting, hetzij in de bakkerij hetzij thuis.
En die foto kun je altijd nog in een lijstje op tafel zetten of zo, dat lijkt me een stuk minder vervelend dan een anafylactische reactie tijdens je examenfeestje.
En die foto kun je altijd nog in een lijstje op tafel zetten of zo, dat lijkt me een stuk minder vervelend dan een anafylactische reactie tijdens je examenfeestje.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 01-06-2025 19:42
28.11% gewijzigd
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
zondag 1 juni 2025 om 19:43
zondag 1 juni 2025 om 19:51
Een glutenvrije taart wordt vaak gemaakt met amandelmeel omdat dat geen gluten bevat.Lady*Voldemort schreef: ↑01-06-2025 19:40Bestaan er geen glutenvrije taarten zonder noten dan? Ik zou het niet aandurven hoor, een notentaart en een niet-notentaart bestellen. Voor je het weet heb je kruisbesmetting, hetzij in de bakkerij hetzij thuis.
En ik zou het niet bij dezelfde zaak bestellen hoor.. de fototaart zonder noten weet ik waar te bestellen, dat doe ik al heel wat jaren.
Ik zou graag een fototaart die glutenvrij is bestellen maar dat is lastig.. (de bakker hier heeft die in ieder geval niet)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zondag 1 juni 2025 om 20:02
zondag 1 juni 2025 om 20:51
zondag 1 juni 2025 om 21:21
Let ook op dat de foto vaak op Marsepein wordt gelegd (anders smelt de foto) voor deze op de taart wordt gelegd en dit is van amandelen gemaakt.
Ik zou het risico niet nemen en zelf een makkelijke taart maken. Koop gluten- en noot vrije koekjes en maak een kwarktaart.
Edit; ik zou de slagroom foto taart noot-vrij laten maken bij een bakker en een aparte glutenvrije taart kopen/bestellen. De noten op de taart zijn namelijk alleen die aan de zijkant, hier kunnen ze ook chocolade vlokken op doen.
De foto kunnen kun je dan later voor aansnijden erop leggen. Zo deden we het toen ik bij de bakker werkte en geen noten mochten.
Ik zou het risico niet nemen en zelf een makkelijke taart maken. Koop gluten- en noot vrije koekjes en maak een kwarktaart.
Edit; ik zou de slagroom foto taart noot-vrij laten maken bij een bakker en een aparte glutenvrije taart kopen/bestellen. De noten op de taart zijn namelijk alleen die aan de zijkant, hier kunnen ze ook chocolade vlokken op doen.
De foto kunnen kun je dan later voor aansnijden erop leggen. Zo deden we het toen ik bij de bakker werkte en geen noten mochten.
zondag 1 juni 2025 om 21:48
De slagroom foto taart is geen probleem.. die bestel ik al jaren bij dezelfde bakker (de gene met de notenallergie is mijn eigen kind dus ik ben dat wel gewend)Teddydeniffler schreef: ↑01-06-2025 21:21Let ook op dat de foto vaak op Marsepein wordt gelegd (anders smelt de foto) voor deze op de taart wordt gelegd en dit is van amandelen gemaakt.
zondag 1 juni 2025 om 21:49
Daar ga ik even kijken! Dank je wel
zondag 1 juni 2025 om 22:17
Als moeder van een dochter met coeliakie wil ik even zeggen dat ik dit ontzettend lief vindt dat je dit doet. Het is een zeer onderschatte ziekte en vaak worden ze vergeten bij dit soort dingen. Dus ik waardeer dit altijd heel erg. Bestel het dan inderdaad wel echt bij een glutenvrije bakker, want bij een gewone bakker ligt kruisbesmetting op de loer.
zondag 1 juni 2025 om 22:22
Je kunt ook de fotolaag apart bestellen en dan zelf op de “veilige” taart plaatsen.
Wij hadden een kale taartbodem van de glutenvrije banketbakker in Culemborg en die zelf verder afgewerkt en gedecoreerd. Was erg lekker en dan weet je helemaal zeker dat er geen foute ingrediënten in zitten.
(Ze hebben ook een slagroomtaart met foto, maar ik weet niet of die notenvrij is)
Wij hadden een kale taartbodem van de glutenvrije banketbakker in Culemborg en die zelf verder afgewerkt en gedecoreerd. Was erg lekker en dan weet je helemaal zeker dat er geen foute ingrediënten in zitten.
(Ze hebben ook een slagroomtaart met foto, maar ik weet niet of die notenvrij is)

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in