Goddelijke taarten!

01-10-2009 21:45 594 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toevallig kwam in een kletstopic mijn favoriete amandel-kwarktaart ter sprake. Ik heb hem al een aantal keren gemaakt en mijn visite vindt 'm ook zaálig!



Omdat ik het leuk vind om taarten te bakken, hoor/lees ik graag jullie favoriete taartrecepten!



Italiaanse amandel-kwarktaart



Ingredienten (voor ongeveer 16 stukken)

- 150 gram + beetje boter

- 150 gram bloem

- mespunt bakpoeder

- zout

- 200 gram suiker

- 2 zakjes vanillesuiker

- 50 gram amarettini (kleine italiaanse bitterkoekjes)

- 5 eieren

- 250 gram mascarpone

- 500 gram magere kwark

- 7 eetlepels amaretto

- 1 pakje griesmeelpuddingpoeder (om te koken, voor 500 ml melk)

- 50 gram amandelschaafsel

- poedersuiker



Bereiden:

1. Vet een springvorm (ongeveer 26cm) in. Laat 150 gram boter op laag vuur smelten.

2. Meng bloem, bakpoeder, snufje zout, 75 gram suiker en 1 zakje vanillesuiker in een kom. Giet de vloeibare boter erbij en kneed het deeg met de deeghaken van de mixer. Bekleed de springvorm met het deeg en zet het ongeveer 30 minuten koud weg.

3. Verbrokkel de amarettini, op 1 eetlepel na. Klopt de eieren, 125 gram suiker en 1 zakje vanillesuiker schuimig. Meng de mascarpone, de kwark, de amaretto en het puddingpoeder . Roer het door door het eischuim. Strijk het mengsel in de vorm. Strooi alle amarettini en de amandelen eroverheen.

4. Bak de taart ongeveer 1 uur en 5 minuten op het onderste rooster in een voorverwarmde oven (elektrisch 175 graden, hetelucht 150 graden). Dek de taart eventueel na 45 minuten af. Laa t de taart afkoelen in de vorm. Versier hem met poedersuiker.
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Hier staat nu een banana-choco-nut-brownie in de oven. Kreeg het recept van mijn moeder, samen met een pakketje met een deel van de ingrediënten. Het is een fairtrade-recept (paar weken geleden was het fairtrade-restaurant-week). Ben heel benieuwd!
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
ik kan er niet meer tegen
Alle reacties Link kopieren
Echt, ik groei dicht als ik dit topic te vaak ga bekijken. Die brownie klinkt goehoed!

Bodem staat nu af te koelen, ga zo met het kwarkmengsel beginnen. Krijg trek...
Alle reacties Link kopieren
Die brownie ruikt echt vurrukkuluk. Hij is volgens mij écht goed gelukt, in het midden nog een beetje zacht en aan de boven- en onderkant helemaal gaar, zeg maar. Ik ga nu bij Vinyl eten en neem de helft mee, dus zij kan vanavond ook verslag doen
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd PODE, klinkt hemels in elk geval
Alle reacties Link kopieren
Och arme ik, moet ik toch proeven...

Ik zal me opofferen....



Alle reacties Link kopieren


HIj is gelukt!



Tirsa, hoest met je taart afgelopen?
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht op manlief om naar winkel te gaan, ik wilde vandaag carrotcake maken, ben ik vergeten om wortels te halen.



Gisteren mocht ik een Hello Kitty taart maken, zo leuk om helemaal los te gaan op een meisjestaart



Alle reacties Link kopieren
Pode, de taart was lekker! Viel bij iedereen in de smaak en het recept werd ook gevraagd. Is vaak een goed teken

Dus dank je voor het recept!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tirsa schreef op 22 november 2009 @ 20:17:

Pode, de taart was lekker! Viel bij iedereen in de smaak en het recept werd ook gevraagd. Is vaak een goed teken

Dus dank je voor het recept!Haaa leuk! Leuk dat je 'm lekker vond!
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zometeen op de sites kijken. Na wat speurwerk heb ik een workshop taarten versieren / bakken / maken zoals virginia ze maakt gevonden. Ga ik aan meedoen! Leuk!
Fortis et liber
Alle reacties Link kopieren
Leuk TSC, ik ben benieuwd hoe het je bevalt.



Ik had gisteren deze taart gemaakt.



Alle reacties Link kopieren
Deze is net af. Een dank je wel taartje voor de buren



Alle reacties Link kopieren
Jullie beseffen dat dit topic levensgevaarlijk is?



PODE, ik heb laatst die gevulde speculaas gemaakt die je in het begin postte, was heerlijk!
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
quote:tyche schreef op 29 november 2009 @ 22:04:

PODE, ik heb laatst die gevulde speculaas gemaakt die je in het begin postte, was heerlijk!Haaa leuk dat ie lekker was! Ik wil 'm deze week ook nog maken, leuk voor Sinterklaas!
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
'Een beetje platter' was trouwens wel een understatement.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
pode, heb je de basboussa al eens gemaakt?



Mijn dochter wordt volgende week 5 en ik wil een mooie, lekkere niet te moeilijke taart maken, liefst iets met feeen/elfjes.... iemand ideeen?



(verder maak ik 2 appeltaarten en basbousa en oh ja arretjescake... hmmm misschien wat veel..??)
Alle reacties Link kopieren
quote:mamax schreef op 12 november 2009 @ 12:12:

Hier kun je het bestellen Jannemaan.

Helemaal vergeten dat ik hier mijn vraag gesteld had

Ik ga gelijk op die site kijken!
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, het gevulde speculaas is heerlijk Pode! Bedankt voor het recept!
Fortis et liber
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, lekker he? Ik heb 'm vandaag toevallig ook gemaakt. Is weer goed gelukt!



Schuddebuikje, ik heb jouw recept nog steeds niet gemaakt, maar hij staat wel in m'n computer opgeslagen. Misschien in de kerstvakantie
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal,



Ik heb vrijdag een feeen-feest van mijn dochter. Ik ga muffins maken die ze mogen versieren. Ik zoek nog leuke eetbare decoraties van dat thema. Iemand idee waar ik die (online)kan kopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zag laatst dat ze bij de AH decoraties hebben van Lilly-fee, dat past misschien goed bij je feestje. Of misschien was het zelfs wel een kant-en-klaar muffinpak met lilly-fee versierselen
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Wat een geweldige taarten komen hier voorbij zeg!

Ik heb een vraagje voor jullie: ik heb gisteren met mijn moeder bij een koffiehuisje in Apeldoorn een geweldige walnoten-kokostaart gegeten. Ik ben nu driftig op zoek naar het recept maar via google kom ik eigenlijk alleen maar uit op het menu van het koffiehuisje en een recept kan ik dus niet vinden. Kent iemand van jullie het recept? Ik kán ze natuurlijk mailen om het recept te vragen maar ik vraag me af of ze het me wel willen geven.....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een overheerlijke Chocolate mud cake gemaakt. Ik heb hem zelf een beetje opgeleukt met fondant en bloemen. Hij was overheerlijk. Ik plaats het recept vanavond even.



Alle reacties Link kopieren
Wow! Wat een ongelooflijke taart!

Heel erg mooi, een kunstwerk!

Hoe doe je dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven