goed restaurant amsterdam

29-12-2010 20:30 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een goed restaurant in Amsterdam,

met lekker eten, goede bediening, rustig tafelen, echt een avond uit. Alleen maak ik mijn tafelgenoten niet blij met hele culinaire hoogstandjes dat wil zeggen gerechten zoals eendenlever, geconfijte kalfswangen, en dat soort liflafjes. Ik zoek dus een restaurant met een wat ruimere keus op de menukaart en waar je ook niet daarna nog het gevoel hebt dat je nog wel even langs de FEBO zou willen.

Wie heeft er goede tips? het liefst in het centrum van Amsterdam
Goeie restaurants hebben nooit een grote kaart... Maar probeer Harkema eens.
De Kas!

Niet in het centrum, maar niet ver weg.

Ik weet niet wat je budget is?
quote:spectral schreef op 29 december 2010 @ 20:34:

Goeie restaurants hebben nooit een grote kaart... Maar probeer Harkema eens.

Ik bedoel met een grotere kaart dat je iets meer keuze hebt dan 2 voorgerechten en 3 hoofdgerechten.

Onder Ons vindt ik bijvoorbeeld een goede, maar daar zijn we al eens geweest dus wil ik nu wat anders.

Harkema vindt ik niet zo sfeervol.
quote:bommi schreef op 29 december 2010 @ 20:40:

De Kas!

Niet in het centrum, maar niet ver weg.

Ik weet niet wat je budget is?Ben ik al een paar keer geweest. Toen geen kaart, je kon alleen zeggen wat je niet lustte. En zulke miniporties dat ik daarna echt nog wel trek had.
De kas... over een ruime kaart gesproken... en ruim voldoende krijg je daar ook al niet.

Dan kan je nog beter naar AS gaan, wat dacht je van De Ondeugd of Helden in de Pijp... Bicken aan de Overtoom.
De Struisvogel. Niet duur ook.
quote:amalia schreef op 29 december 2010 @ 20:45:

De Struisvogel. Niet duur ook.Inderdaad, heerlijk eten. Alleen vind ik binnen nogal hutje mutje en dus niet zo geschikt. Zoek iets waar je wat ruimer zit.
Lieve?
Lieve is ronduit slecht... Bordewijk dan... Of kijk eens op de site van het parool bij Johannes van dam.

Maar de ondeugd is denk geen slechte optie...
Ik vind eau de vie in de maasstraat een aanrader. Niet in het centrum maar wel heerlijk eten.
Bicken? Lang geleden dat ik er geweest ben maar destijds wel onthouden voor 'later'.
Bicken heeft een heerlijke kaart zie ik.

is de ambiance daar ook een beetje goed, op de fotos lijkt het alsof je nogal dicht op elkaar zit, heb daar beetje hekel aan.
Kok van bicken komt bij Vis ad Schelde vandaan... goed dus.

En wat dacht je van Sofia?
Fifteen, Wilhelminadok, hotel de Goudfazant...?
Ja jezus je wil in Amsterdam eten... kleine locaties, veel tafeltjes... ze moeten nu eenmaal geld verdienen.

Fifteen is goed, maar erg karig... De odessa dan, op een boot. Of Open, of Pont 13...
quote:spectral schreef op 29 december 2010 @ 21:08:

Kok van bicken komt bij Vis ad Schelde vandaan... goed dus.

En wat dacht je van Sofia?

Ik heb 2 weken geleden bij Sofia gegeten. Vond prijs/kwaliteit niet helemaal in balans.

Goudfazant is inderdaad ook erg lekker eten. Maar niet echt knus. Maar ja, je kan niet alles hebben
Pompstation, College Hotel en op het Westergasfabriek terrein (weet naam even niet meer). En bij Little Buddha heb ik zelf nog niet gegeten, maar vrienden vinden het een aanrader.
Flo op Rembrandtsplein. Heerlijk eten niet te duur niet te druk.
Little budha is niets... Reïncarnatie van vakzuid en the mansion... Opgeprikte ballen tent net als Red Sun. .
Spectral, waarom vind je Lieve slecht?
Slecht personeel en zeer matig eten...
Whilhelminadok

Lieve

Hemelse modder

koffiehuis voor de volksbond

de kas en 15 zijn wel voor de dikke portemonnee's
Edel
De Italiaan in de Bosboom de Toussaintstraat. Lekker Italiaans (wat wil je met zo'n naam) knus en niet te duur.

Heb je al op iens.nl gekeken, daar vind je meestal goede recensies...misschien ook nog een tip voor je :0

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven