Goede raat is duur.
donderdag 11 maart 2010 om 11:21
Ik krijg één keer per jaar van een lieve Turkse zakenrelatie een doos met honing toegestuurd.
Probleem is dat deze honing nog in zijn raat zit. Hoe krijg ik het er uit zonder al te veel gepiel en geklieder uit.
Het is verrukkelijke honing en schijnt erg gezond te zijn.
Een stuk afbreken en opkauwen doe ik ook, maar ik wil het ook zonder die raat door mijn müsli kunnen doen.
Iemand een ideetje ?
Probleem is dat deze honing nog in zijn raat zit. Hoe krijg ik het er uit zonder al te veel gepiel en geklieder uit.
Het is verrukkelijke honing en schijnt erg gezond te zijn.
Een stuk afbreken en opkauwen doe ik ook, maar ik wil het ook zonder die raat door mijn müsli kunnen doen.
Iemand een ideetje ?
donderdag 11 maart 2010 om 11:31
quote:Suze2 schreef op 11 maart 2010 @ 11:29:
Neem een bakblik (dus iig zodat warmte erbij kan). Zet hierin 2 schaaltjes en leg een blok raat op de schaaltjes. Zet blik op verwarming. Of zachtjes in magnetron?
Zou dat werken?
Ja , dat ga ik proberen. Het ligt nu in een vergiet sinds eergister maar er is nog niet veel uitgekomen.
Een beetje verwarmen. Goed idee.
Neem een bakblik (dus iig zodat warmte erbij kan). Zet hierin 2 schaaltjes en leg een blok raat op de schaaltjes. Zet blik op verwarming. Of zachtjes in magnetron?
Zou dat werken?
Ja , dat ga ik proberen. Het ligt nu in een vergiet sinds eergister maar er is nog niet veel uitgekomen.
Een beetje verwarmen. Goed idee.

donderdag 11 maart 2010 om 11:43
quote:eleonora schreef op 11 maart 2010 @ 11:32:
Geen idee hoe en zo maar wat een mooie topictitel!
Daar hou ik van, woord- en zinspelings!
*proest*
Ik dacht eerst; daar heb je weer zo eentje die niet kan spellen
Sorry.
En ik meen eens gezien te hebben dat zo'n raat dan verwarmd wordt en de honing eraf geschraapt ofzo. Maar ik leg de verantwoording volledig bij jou neer TO
Geen idee hoe en zo maar wat een mooie topictitel!
Daar hou ik van, woord- en zinspelings!
*proest*
Ik dacht eerst; daar heb je weer zo eentje die niet kan spellen
Sorry.
En ik meen eens gezien te hebben dat zo'n raat dan verwarmd wordt en de honing eraf geschraapt ofzo. Maar ik leg de verantwoording volledig bij jou neer TO
donderdag 11 maart 2010 om 11:48
Het beste is gewoon te wachten tot het eruit loopt. Als je het verwarmt gaat de kwaliteit van de honing naar beneden. Had zo'n (ook Turkse) honingraat naast het gasfornuis staan, en de smaak is veranderd door de hitte van het koken ernaast.
Dus het beste is gewoon een plek op kamertemperatuur en wachten. Of inderdaad langs een imker.
Dus het beste is gewoon een plek op kamertemperatuur en wachten. Of inderdaad langs een imker.

donderdag 11 maart 2010 om 12:14
Vergiet hangt boven een glazen schaal in de oven die ik op 65 graad gezet heb.
Het begint al te druppelen.
Ik weet dat het de kwaliteit iets aantast, maar voor een imker moet ik de berg op en het sneeuwt hier nog steeds. Baah...
En een turkse groenteboer.... was het maar waar. Die bestaan hier nog niet. Ja misschien in Zürich, maar in de kleine steden of dorpen niet, helaas.
Het begint al te druppelen.
Ik weet dat het de kwaliteit iets aantast, maar voor een imker moet ik de berg op en het sneeuwt hier nog steeds. Baah...
En een turkse groenteboer.... was het maar waar. Die bestaan hier nog niet. Ja misschien in Zürich, maar in de kleine steden of dorpen niet, helaas.