Gouden walnoot topic

06-03-2012 12:16 1469 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het knusse topic waarbij de nootjes niet blijven staan.

Lekker kletstopic voor iedereen die bij elkaar kwam door het vinden van een eikeltje in het bos.

Houd je niet van eikels en alu-hoedjes maar ben je gek op walnoten en creatief koken of een goed gesprek op zijn tijd?

Join de "Gouden Walnoot"

Ons mandje
Witte kool:

Dit is een recept dat al bijna een week op mijn kastdeurtje hangt, maar ik ben er nog niet aan toegekomen. Ik weet ook niet meer waar ik hem vandaan heb, maar het lijkt me erg lekker. Het schijnt ook heel geschikt te zijn voor mensen met een gevoelige maag.

Ingrediënten:

*1 witte kool

*zout

*azijn ongeveer 5a6 eetl

*zonnebloemolie ongeveer 1 a 2 eetl

*1 ui

*Franse mosterd naar smaak

*suiker (ongeveer 2-3 eetl)

*gemalen peper

Hulpmiddelen:

*schaal

*snijplankje

*mes

*plastic schaal of vergiet

Voorbereiding:

1 Snij of schaaf de kool in dunne reepjes, en doe dit in een plastic schaal of vergiet.

Bestrooi met zout, en kneed met beide handen de kool net zo lang tot hij zacht en iets doorzichtig word.

2 Doe de kool in een vergiet en spoel het zout met koud water er af en laat de kool even uitlekken.

3 Snipper de ui fijn of snijd in halve dunne ringen .

Bereidingswijze:

1/ Maak van azijn, olie en mosterd en suiker een dressing.

2/ Doe de kool hier bij en meng de dressing goed door de kool.

3/ Roer de ui erdoor en doe de peper e bij. Roer dit alles goed door elkaar, en proef even, is het te zuur, dan wat suiker erbij, en te zoet, dan wat azijn erbij. Zet dit nog even in de koelkast zodat de smaak goed in de kool kan trekken.
Mv, maak je niet te druk.

Speciaal voor de gouden walnootjes heb ik mijn ava aangepast.

Dank je soupe aux noix d'or
Dus hadden we misschien beter kunnen mailen?

*gaat los op ai se eu te pego*
quote:Mylene_Valerie schreef op 08 maart 2012 @ 11:23:

Dank je UC. Moet altijd even glimlachen als ik je zie en je motto zie. Dan heb ik altijd het idee, yes, ik ben niet helemaal nutteloos op deze wereld.Woop Woop
MV, je bent niet nutteloos. Heb je al vaak voorbij zien komen, met de heerlijkste gerechten en het opkomen voor mensen! Je bent gewoon een Topwijf! (met hoofdletter T ja;-))
quote:angel__ schreef op 08 maart 2012 @ 11:43:

MV, je bent niet nutteloos. Heb je al vaak voorbij zien komen, met de heerlijkste gerechten en het opkomen voor mensen! Je bent gewoon een Topwijf! (met hoofdletter T ja;-))
Hoe doe je dat Scampi?
Wow Scamp! Die is vet..

Iemand die weet hoe ik een foto als ava kan istellen:$
quote:groentsoep2 schreef op 08 maart 2012 @ 11:50:

Hoe doe je dat Scampi?paint shop pro :D walnoot gekopieerd en geplakt in mijn ava :D
quote:angel__ schreef op 08 maart 2012 @ 11:51:

Wow Scamp! Die is vet..

Iemand die weet hoe ik een foto als ava kan istellen:$Ga naar Mijn viva

profiel bewerken

Bovenaan staat dan in rood denk ik : portret toevoegen.

Je kan dan een plaatje van je pc erop zetten.

Weer mosterd haha
quote:angel__ schreef op 08 maart 2012 @ 11:51:

Wow Scamp! Die is vet..

Iemand die weet hoe ik een foto als ava kan istellen:$Boven aan de pagina Mijn viva aanwijzen, dan profiel wijzigen aanklikken. Dan protret toevoegen aanklikken en een leuke foto uploaden.
nee, je was geen mosterd.. Je was de eerste!
quote:angel__ schreef op 08 maart 2012 @ 11:54:

nee, je was geen mosterd.. Je was de eerste!Ja maar ik poste mijn bericht en zag je lammetje
quote:maylea schreef op 08 maart 2012 @ 11:34:

[...]

Is er een reden dat je niet op dezelfde vraag van mij antwoord geeft?

Geeft niet hoor, ik ben weg.Sorry, nee totaal niet. Ik heb juist leuk contact gehad in andere topics dus heb of je vraag niet gezien of ik was met mijn rikketik te opgewonden bij het Mod.topic. Maar nee hoor, niet bewust je vraag niet beantwoord. Neem mij niet kwalijk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Angel, je lammetje is zo zielig onthoofd op je ava.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
*gaat opzoek naar een ander plaatje, lijk zo wel op Maja, straks halen ze ons door elkaar :P*
Als het goed is, zou het een eendje moeten zijn geworden..
Wat een snoesje!
Wat een lief eendje!
Heb je mijn verzoek al voorgelegd bij deze mensen, UCChick?
Scampi, ik bewonder je paintkunsten. Ik zit nu al een half uur te medderen maar ik krijg die noot er niet uit ;-( . Straks zoonlief maar eens vragen, die is zeven en computert mij er finaal uit .
quote:martin81 schreef op 08 maart 2012 @ 12:28:

Heb je mijn verzoek al voorgelegd bij deze mensen, UCChick?

Hoi Martin,

Wat gezellig dat je er weer bent! Heb je ook al een van die heerlijke gerechten van MV uitgeprobeerd? Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me niet precies kan herinneren welk verzoek je bedoelt. Misschien kan je me wat meer informatie geven? In dit gezellige kletstopic is er namelijk altijd ruimte voor berichten met een positieve insteek!

Liefs,

Chick
quote:martin81 schreef op 08 maart 2012 @ 12:28:

Heb je mijn verzoek al voorgelegd bij deze mensen, UCChick?Welk verzoek? En waarom kun je je verzoek hier zelf niet neerleggen? Je maakt me nu wel erg nieuwsgierig .
Ik zie nog steeds een lammetje! Maar eendje was lief he..

Soeppoes: Komt allemaal goed, zoontje legt het je met liefde en plezier uit.. "Maham, snap je het nou nog niet* gevolgd door diepe zucht..
Het verzoek om te worden opgenomen in je motto...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven