Gouden walnoot topic
dinsdag 6 maart 2012 om 12:16
Het knusse topic waarbij de nootjes niet blijven staan.
Lekker kletstopic voor iedereen die bij elkaar kwam door het vinden van een eikeltje in het bos.
Houd je niet van eikels en alu-hoedjes maar ben je gek op walnoten en creatief koken of een goed gesprek op zijn tijd?
Join de "Gouden Walnoot"
Ons mandje
Lekker kletstopic voor iedereen die bij elkaar kwam door het vinden van een eikeltje in het bos.
Houd je niet van eikels en alu-hoedjes maar ben je gek op walnoten en creatief koken of een goed gesprek op zijn tijd?
Join de "Gouden Walnoot"
Ons mandje
donderdag 8 maart 2012 om 11:35
Witte kool:
Dit is een recept dat al bijna een week op mijn kastdeurtje hangt, maar ik ben er nog niet aan toegekomen. Ik weet ook niet meer waar ik hem vandaan heb, maar het lijkt me erg lekker. Het schijnt ook heel geschikt te zijn voor mensen met een gevoelige maag.
Ingrediënten:
*1 witte kool
*zout
*azijn ongeveer 5a6 eetl
*zonnebloemolie ongeveer 1 a 2 eetl
*1 ui
*Franse mosterd naar smaak
*suiker (ongeveer 2-3 eetl)
*gemalen peper
Hulpmiddelen:
*schaal
*snijplankje
*mes
*plastic schaal of vergiet
Voorbereiding:
1 Snij of schaaf de kool in dunne reepjes, en doe dit in een plastic schaal of vergiet.
Bestrooi met zout, en kneed met beide handen de kool net zo lang tot hij zacht en iets doorzichtig word.
2 Doe de kool in een vergiet en spoel het zout met koud water er af en laat de kool even uitlekken.
3 Snipper de ui fijn of snijd in halve dunne ringen .
Bereidingswijze:
1/ Maak van azijn, olie en mosterd en suiker een dressing.
2/ Doe de kool hier bij en meng de dressing goed door de kool.
3/ Roer de ui erdoor en doe de peper e bij. Roer dit alles goed door elkaar, en proef even, is het te zuur, dan wat suiker erbij, en te zoet, dan wat azijn erbij. Zet dit nog even in de koelkast zodat de smaak goed in de kool kan trekken.
Dit is een recept dat al bijna een week op mijn kastdeurtje hangt, maar ik ben er nog niet aan toegekomen. Ik weet ook niet meer waar ik hem vandaan heb, maar het lijkt me erg lekker. Het schijnt ook heel geschikt te zijn voor mensen met een gevoelige maag.
Ingrediënten:
*1 witte kool
*zout
*azijn ongeveer 5a6 eetl
*zonnebloemolie ongeveer 1 a 2 eetl
*1 ui
*Franse mosterd naar smaak
*suiker (ongeveer 2-3 eetl)
*gemalen peper
Hulpmiddelen:
*schaal
*snijplankje
*mes
*plastic schaal of vergiet
Voorbereiding:
1 Snij of schaaf de kool in dunne reepjes, en doe dit in een plastic schaal of vergiet.
Bestrooi met zout, en kneed met beide handen de kool net zo lang tot hij zacht en iets doorzichtig word.
2 Doe de kool in een vergiet en spoel het zout met koud water er af en laat de kool even uitlekken.
3 Snipper de ui fijn of snijd in halve dunne ringen .
Bereidingswijze:
1/ Maak van azijn, olie en mosterd en suiker een dressing.
2/ Doe de kool hier bij en meng de dressing goed door de kool.
3/ Roer de ui erdoor en doe de peper e bij. Roer dit alles goed door elkaar, en proef even, is het te zuur, dan wat suiker erbij, en te zoet, dan wat azijn erbij. Zet dit nog even in de koelkast zodat de smaak goed in de kool kan trekken.
donderdag 8 maart 2012 om 11:52
donderdag 8 maart 2012 om 11:53
donderdag 8 maart 2012 om 11:56
quote:maylea schreef op 08 maart 2012 @ 11:34:
[...]
Is er een reden dat je niet op dezelfde vraag van mij antwoord geeft?
Geeft niet hoor, ik ben weg.Sorry, nee totaal niet. Ik heb juist leuk contact gehad in andere topics dus heb of je vraag niet gezien of ik was met mijn rikketik te opgewonden bij het Mod.topic. Maar nee hoor, niet bewust je vraag niet beantwoord. Neem mij niet kwalijk.
[...]
Is er een reden dat je niet op dezelfde vraag van mij antwoord geeft?
Geeft niet hoor, ik ben weg.Sorry, nee totaal niet. Ik heb juist leuk contact gehad in andere topics dus heb of je vraag niet gezien of ik was met mijn rikketik te opgewonden bij het Mod.topic. Maar nee hoor, niet bewust je vraag niet beantwoord. Neem mij niet kwalijk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 8 maart 2012 om 12:33
quote:martin81 schreef op 08 maart 2012 @ 12:28:
Heb je mijn verzoek al voorgelegd bij deze mensen, UCChick?
Hoi Martin,
Wat gezellig dat je er weer bent! Heb je ook al een van die heerlijke gerechten van MV uitgeprobeerd? Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me niet precies kan herinneren welk verzoek je bedoelt. Misschien kan je me wat meer informatie geven? In dit gezellige kletstopic is er namelijk altijd ruimte voor berichten met een positieve insteek!
Liefs,
Chick
Heb je mijn verzoek al voorgelegd bij deze mensen, UCChick?
Hoi Martin,
Wat gezellig dat je er weer bent! Heb je ook al een van die heerlijke gerechten van MV uitgeprobeerd? Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me niet precies kan herinneren welk verzoek je bedoelt. Misschien kan je me wat meer informatie geven? In dit gezellige kletstopic is er namelijk altijd ruimte voor berichten met een positieve insteek!
Liefs,
Chick