granaatappel

06-12-2010 20:11 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Domme vraag misschien, maar kan je die gewoon eten of alleen de pitjes? Hoe eet/gebruik/kook jij de granaatappel?

(Schijnt heel gezond te zijn, vandaar en de pitjes vind ik lekker).
je eet volgens mij alleen de pitjes van een granaatappel
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
alleen die pitjes.
Alleen de pitjes, ik eet het vaak in de yoghurt, in de salade of gewoon zo puur.
Alleen de pitjes inderdaad, heerlijk zijn die.

De schil is niet te pruimen..
granaatappel slachten en eten.
Wij hebben allemaal last van Jouw stemmingswisselingen !
Alleen die pitten en je hebt het sap ook in pakken te koop.

Er is ook een soort siroop van granaatappel, die gebruik ik weleens in plaats van citroen in soep of salade.

Is stroperig en een beetje zuur.
Boro, 't slachten kan nog makkelijker... Doorsnijden, ondersteboven houden boven een grote kom, meppen op de schil met een pollepel. Alles valt in de kom, water erbij, oneetbare witte spul gaat drijven, schep je eraf en dan pitjes afgieten. Lekker met zoute feta-achtige kassen veldsla, mammie!
Mammie of mjammie? .

Iets voor in de salade dus, lijkt me dan meer voor in de zomer.
Waarom alleen in de zomer? Volgens mij zijn die dingen niet eens te koop in de zomer.

http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=granaatappel
Granaatappel seizoen is van oktober tot januari. Dus echt een herfst-winter product! Nu eten dus!
quote:Blackdress schreef op 07 december 2010 @ 20:08:

Granaatappel seizoen is van oktober tot januari. Dus echt een herfst-winter product! Nu eten dus!Hahaha ja, ik doe mijn best. Ik vind salades alleen meer iets voor in de zomer. Nu heb ik meer zin in stamppot en glühwein.
Lekkere (en niet zomerse) recepten trouwens!
Tip: geen witte kleding dragen tijdens het slachten van een granaatappel.

Sowieso je kleding goed beschermen want de vlekken krijg je er niet meer uit.
quote:Vilma schreef op 07 december 2010 @ 22:18:

Tip: geen witte kleding dragen tijdens het slachten van een granaatappel.

Sowieso je kleding goed beschermen want de vlekken krijg je er niet meer uit.Ik heb ooit een druppel komkommer (??) geknoeid op een wit truitje. Kon ook in de vuilnisbak....
Owh Granaatappel super lekker. Als je ze gaat kopen moet je de zwaarste hebben. Hoe zwaarder ze zijn, hoe zoeter de pitjes.

De tip van het water is een goeide (voor scheiden pitjes en vliesjes). Wat ik meestal doe is een stukje van de bovenkant snijden en dan de schil in 8 stukjes snijden (dus niet helemaal door de pitjes, maar wel door de harde schil). Je kunt dan een partje losbreken en de pitjes er uit peuteren. Voordeel is dat je minder pitjes kapot snijd en dus minder van dat heerlijke sap verliest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven