Hapjes vaarfeest

28-05-2012 14:08 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 2 weken is er hier een vaarfeest. Tientallen boten met een hoop mensen erop en varen maar :) Nu heb ik afgesproken om samen met een vriendin de hapjes te bezorgen voor die dag. De hapjes willen we dan een dag van tevoren klaar hebben en er is niet de mogelijkheid om de hapjes op te warmen dus bij voorkeur hapjes die je een dag van tevoren in de koelkast kan leggen. Heeft iemand leuke/simpele ideetjes? Zelf kom ik niet veel verder dan wraps. Bij voorbaat dank!
Spiesjes met cherrytomaatjes en mini mozzarella kaasjes

Mini quiches

Dadels met kruidenkaas of roomkaas

Peppadew met roomkaas

Gehaktballetjes

Gevulde eitjes
Gevulde eieren

Gevulde (cherry)tomaten

Mozzerela/tomaten/basilicum spiesjes

Quiche

Denk even verder
De zon gaat op en de zon gaat onder - Japans gezegde
Cherrytomaatje, blaadje basilicum en mozarella kaasje

Wrap met zalm en roomkaas

Ham met roomkaas en een sjalotje

Stokje met ananas, appel, sinaasappel (lekker fris)

Meloen met ham
Op de etenspijlerindex staan diverse topics met hapjes. Gewoon kijken wat je lekker vindt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bedankt voor de snelle reacties! Misschien even handig om erbij te vermelden: 90 procent van de mensen zijn mannen en houden van veel eten (lees: bunkeren) ;-]
Is het hapjes als in een lekker kleinigheidje, of moet het een maaltijd vervangen? Kleine sandwiches me zalm, roomkaas en komkommer? Muffins, scones, dat soort meuk? Fruitspiezen of gewoon een goede bowl? Een paar ongesneden broden van het rustieke soort met tapenade, kaasjes, smeermeuk? Olijven, kaasstengels, harinkje, vissalade, pastasalade, aardbeien met slagroom?
Gewoon lekker ouderwets

Blokjes kaas met een olijfje/annanas/a'dams uitje

kippepootjes/vleugeltjes

Dun gesneden tonijn met soyasaus/wasabi

Fruitsalade

Gevulde komkommer bootjes

Witlofscheepjes met bv kaas/walnoten
Kipkluifjes

spareribs (kan dat koud?)

Gehaktballen

harde worst
Brood met aioli en tapenade

Gevulde brie (met kruidenkaas)

Sushi rolletjes

Aardappelsalade

Bladerdeeghapjes met geitenkaas, honing en gehakte walnoten.

Kipsatéspiesjes
In het geval van mannen met vleesbehoefte: worst. Droge worst spaanse worst leverworst. Paar hompen brood er bij... Quiche. Of koop een gerookte ham op een standaard.

en een scherp mes
Een goedgevulde pastasalade is dan wel een mooie maagvuller zonder idioot duur te zijn. We zullen gazpacho enzo dan maar overslaan.
Lijkt mij een ondankbare baan om voor 90% mannen hapjes klaar te gaan moeten maken (vooral omdat het hap slik weg is). Ik zou het simpel houden en niet teveel van die kleine hapjes. Dus bijvoorbeeld salades, stokbrood, kippenpootjes, wraps, bij de plaatselijke frietboer een paar flinke zakken friet met mayo apart, fruitsalade etc.
Hmm krijg hier wel trek van :rolling:

Idd verschillende soorten brood met smeersels

Beenham met bv augurk

Aspergefritata

Toastjes met zongedrooge tomaat vulling

Gazpashots (in kleine glazen)
Gehaktballetjes (evt. meerdere smaken) met div sauzen

Hartige taartpuntjes

idd gevulde eieren

goed gevulde pastasalade

omelet/frittata

tonijnsalade (echt als slaatje mede op basis van aardappels)

of variant rundvleessalade van zelfgetrokken bouillon met schenkel

kwartjes hard gekookt ei in plakjes rookvlees

meloen omwikkeld met rauwe ham

hartige of zoete koude pannenkoeken (al moet ik zelf niet denken aan de koude variant)

'gewoon' worstsoorten/kaas/rauwkost

bowl

koude kipkluifjes of drumsticks

En weet niet of jullie koelbox(en) hebben, anders vriezerelementen in de verschillede tasjes doen
Knakworstjes

Indische gehaktballetjes

Quiches

sandwiches met ham, kaas, tomaat, sla, mayo
allis schreef op 28 mei 2012 @ 14:20:

Een goedgevulde pastasalade is dan wel een mooie maagvuller zonder idioot duur te zijn. We zullen gazpacho enzo dan maar overslaan.
Ja idd, koude pastasalade, aardappelsalade, vissalade of vleessalade. Veel stokbrood met smeerseltjes en dipsausen. Koude gehaktballetjes en drumsticks en garnalenspiesjes ofzo.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
doerian schreef op 28 mei 2012 @ 14:16:

Bedankt voor de snelle reacties! Misschien even handig om erbij te vermelden: 90 procent van de mensen zijn mannen en houden van veel eten (lees: bunkeren) ;-]

zakken chips, borrelnoten, saucijzenbroodjes, balletjes, bier...veel bier!!

voor de zoete trek muffins

zou geen culinaire hoogstandjes doen, daar zul je vast geen waardering voor krijgen en de meeste gemakshappen zijn kant en klaar te koop
Ik zou geen toastjes doen, die worden taai. Rolletjes van ham/asperges, meloen/rauwe ham, boterhamworst/zoetzure augurk, cervelaat/tonijn losgeroerd met mayonaise, ham/Monchou losgeroerd met mosterd en honing (plakken ham met Monchou ertussen, dan oprollen, laten opstijven in de koelkast en ter plekke plakjes van afsnijden en op een kaasvlinder leggen), gevulde eieren, gedroogde worst, gekookte worst, leverworst, kaasplankje met Hollandse en buitenlandse kaas met schaaltjes vijgenjam, cranberry compote, honing/mosterd saus erbij, schaal met cherry tomaatjes, komkommer, worteltjes, reepjes gele en rode paprika (met een dipsaus van yoghurt/kwark, knoflook, verse kruiden, zout/peper), stokbroden bij de bakker laten snijden en invriezen en de volgende dag meenemen/laten ontdooien want dan nog aardig knapperig, kruidenboter, tapenade's, schaaltjes olijven, pepadews, koude pittige gehaktballetjes met bijvoorbeeld ras el hanout er doorheen, tzaziki/cacik, hartige taartjes (kan ook kant en klaar en ook koud lekker), van die party garnalen met sausje (Hema heeft kant en klare schalen), kipstukken (verschillende) met ketjap, sambal, gember, Aromat/bouillonpoeder, citroensap en dan lekker bruin bakken (eventueel serveren met zoete chilisaus), een schaal met gegrilde groenten (aubergine, courgette, paprika's, rode uienringen) en dan omgeroerd met olijfolie, balsamicoazijn, beetje suiker, zout, versgemalen peper en verse kruiden (peterselie, bieslook enz...), dunne omeletjes met kruidenkaas besmeerd, belegd met gerookte zalm en beetje verse bieslook en dan oprollen en in plakjes snijden, roedjak manis (fris zurig fruit als onrijpe mango, Granny Smith, komkommer, ananas enz... in een dressing van ketjap manis, citroensap, pepertje(s), gula djawa of bruine suiker, gewone vruchtensalade, paar frisse kwarktaarten maken in kleine springvormen voor kleine puntjes enz...
Bij varen hoort vis :)

Een maaltijdsalade met o.a. pasta en tonijn, of met aardappel, appel, haring, augurk en op het laatst bietjes of zo.

Gazpacho met sushi is ook een leuke fusioncombinatie. Maar wel veel werk.
leentje!! Waar zijn je spaties/alinea's?? :)
Als het over eten ga dan ga ik non stop door, Thee. :-P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven