Haring. Hoe moet 'ie smaken?

24-01-2010 21:08 40 berichten
Rare vraag, ja klopt.

We hebben hier griep en een forse ook. Allebei, Wé en ik dus.

Nu is haring goed voor een mens en omdat we allebei niet echt honger hebben en nog 4 haringen hadden (gisteren bij een viswinkel aangeschaft) dacht ik, eten we die, hebben we wel wat op maar ook niet een echt forse maaltijd want daar hebben we geen trek ik.

Uitje er bij, zuur (houden we van, ik ben Amsterdammer en ik doe óveral zuur op) en smullen maar.

We kunnen allebei niet goed proeven momenteel dus we hebben dapper door gesmikkeld maar we kwamen tot de conclusie dat de haring 'raar' smaakte, dat zeiden we pas toen ze bijna op waren want we dachten allebei dat het aan onze verkouden, koortsige smaakpapillen lag.

'Zepig'. Zo smaakte de haring.

En ik heb nu, een half uur na nuttigen een vissmaak in mijn mond die ik volgens mij normaal niet heb als ik haring heb gegeten.

Waren dit de papillen en smaken dingen 'zepig' als je ziek bent, of was de haring niet goed?
Alle reacties Link kopieren
Zat er koriander op?
Haring van een dag oud smaakt tranig (=zepig?) en je hebt inderdaad lang een vissmaak in je mond. Daarom eet ik haring direct na het kopen op.

Maar de dag erna is ie nog wel goed hoor als je 'm in de koelkast hebt bewaard, alleen minder lekker dus.
Ach schat, ik hoop dat de vis in orde was! Laatste wat je kunt gebruiken bij een griep
Ja, dat vind ik echt.
Niks mis mee,met je smaakpapillen wel op het moment

Ik heb dat ook als ik ziek ben,smaakt alles heel vreemd(lees:goor!)

Ziek lekker uit!
Bwuh, koriander er ook nog op. Het idee alleen al!

Ja, nah, ik kan de smaak niet zo goed omschrijven, beetje bitterig en raar. Ik denk dat het voor het grootste deel gewoon aan de griep ligt. Ik ruik ook weinig en proef bijna niks. Mijn boterham kipfiletrollade vanmiddag smaakte naar zout karton, dus de haring smaakte ook anders dan anders.

Yoghurt met muesli zal morgenochtend wel naar gepocheerde washand smaken.....

quote:Mamasaar schreef op 24 januari 2010 @ 21:20:

Ach schat, ik hoop dat de vis in orde was! Laatste wat je kunt gebruiken bij een griep Dank Saartje
quote:eleonora schreef op 24 januari 2010 @ 21:30:

Bwuh, koriander er ook nog op. Het idee alleen al!

Ja, nah, ik kan de smaak niet zo goed omschrijven, beetje bitterig en raar. Ik denk dat het voor het grootste deel gewoon aan de griep ligt. Ik ruik ook weinig en proef bijna niks. Mijn boterham kipfiletrollade vanmiddag smaakte naar zout karton, dus de haring smaakte ook anders dan anders.

Yoghurt met muesli zal morgenochtend wel naar gepocheerde washand smaken.....

sorry mop!
Ja, dat vind ik echt.
Geen ervaring met haring maar ik heb wel vaker dat als ik ziek ben dat ik maar één bepaalde smaak van eten proef. Heel vies *Ril*
Haring is jummie. Jammer dat het zondagavond is, anders had ik even een ommetje naar de visboer gemaakt.

Ik denk ook dat het aan je smaakpapillen lag... Voedsel met een uitgesproken of sterke smaak kan ineens heel anders smaken als je ziek bent.

Beterschap!
Bijna vergeten, maar beterschap!
Mmmja, ik drink nu Fanta Zero, hoef ik ook niet te doen.

Het is wat zurig met een bitterige afdronk en daar houdt het mee op.

Ik denk dat de haring verder ok was, het lag gewoon aan ons.
Dank je Coffee!
Als andere dingen ook allemaal anders smaakten zal het inderdaad wel liggen aan je griep.

Beterschap!:)
Ben toch benieuwd naar je volgende topic, ik hoop voor jullie niet deze: :puke:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ehm haring smaakt helemaal niet, nooit..

Maar beterschap!
Perfectionisme is niet perfect...
Beterschap Leo

hier ook alledrie buikgriep. Gisteren begon Mr J, vanmiddag Malman en ik ren nu al de hele avond naar de wc.

Ik wou dat het weer zomer was, al die rotgriepverschijnselen, niks aan
Stressed is just desserts spelled backwards
Van de visboer in mijn vorige woonplaats mocht ik eigenlijk al de haring niet meenemen zijn stalletje uit. Elke minuut buiten de koeling wordt haring merkbaar minder lekker, volgens hem. En zijn haring was dan ook goddelijk. Alleen jammer dat je het niet thuis kon eten

Hij zou in elk geval gruwelen bij het idee om zaterdagharing op zondag te eten...
quote:delphicat schreef op 24 januari 2010 @ 21:56:

Van de visboer in mijn vorige woonplaats mocht ik eigenlijk al de haring niet meenemen zijn stalletje uit. Elke minuut buiten de koeling wordt haring merkbaar minder lekker, volgens hem. En zijn haring was dan ook goddelijk. Alleen jammer dat je het niet thuis kon eten

Hij zou in elk geval gruwelen bij het idee om zaterdagharing op zondag te eten...Zou hij dat niet zeggen omdat als je daar blijft staan misschien nog 1 bestelt.?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Inderdaad, het liefst de haring net vers schoongemaakt bij de kraam eten. Zo, húp uit het emmertje, de visboer haalt de velletjes en vinnen er af en happen maar
Ja, allemaal leuk en aardig als je in de stad woont. Ik woon op het platteland en het is al een toer om een haring te vinden.

Een haringstal is al helemaal nergens in de wijde omtrek hier.

Vroeger in Amsterdam, op de hoek Prinsengracht, waar de beste haringen van Nederland verkocht worden (zeggen ze zelf en niemand durft ze tegen te spreken) at ik er tussen de middag wel eens twee, bij wijze van lunch.

Nu moet ik het doen met al vooraf schoongemaakte jongens. Uit het vat kennen ze hier helemaal niet.

Nah ja, eerst maar eens beter worden, wie weet smaakt de haring dan ook weer normaal.
Beterschap Leo!

Wij - mijn man en ik - doen een rondje forum. Hij mag de interessantste vragen uitzoeken en hij vond de vraag over de smaak van haring verreweg het boeiendst van het hele forum.

Ons antwoord: ja, dat is normaal. Wij hebben al weken griep en alles smaakt gek. Dure wijn bijvoorbeeld, smaakt naar spiritus. En sinaasappel naar oud ijzer.

Ik moet er van man bij zeggen dat haring doorgaans ziltig smaakt. "Verse haring heeft vaak een wat zepige nabeet." (sic)
Ha!

Dan zou ik hier met een verse haring te maken hebben gehad?

Ik ben bang dat de man zijn hersenen zijn aangetast door de langdurige griep Koor.

Mijn maag vertelt me inmiddels dat het toch niet al te zuivere koffie haring was.

Waar ik de man gelijk in moet geven is in de interessantheidsfactor van dit topic. Die is hoog.

Laat je de man ook nog even een rondje horrorpijler doen? Ik ben gewoon ontzettend benieuwd naar zijn reactie......
Ik zal kijken of ik hem nog naar de horrorpijler kan krijgen, maar ik vrees van niet: "Eentje is d'r ei kwijt, ander is zichzelf kwijt, volgende heeft zijn emmertje vol... ik wil naar bed."
-Intussen wordt iemand hier voor de deur gearresteerd, dus ben even afgeleid.-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven