Havermoutkoekjes
zaterdag 8 mei 2010 om 20:52
Hallo Allemaal, Op mijn werk hebben ze heerlijke chewy oatmeal koekjes, het zijn een soort american cookies maar dan met havermout dus. Er zitten ook rozijnen in. Wie o wie heeft er een recept voor de lekkerste havermoutkoekjes. Heb natuurlijk ook al op google gezocht, maar vind het ook leuk om hier wat te horen.
Dank je wel alvast !!!!
Dank je wel alvast !!!!
zaterdag 8 mei 2010 om 21:22
Ik heb pas deze gemaakt, waren helemaal lekker... Ik liet ze iets korter in de oven, daardoor waren ze wat smeuiger.
125 g boter
75 g basterdsuiker
1 el rietsuikersiroop
350 g havermout
75 g pure chocola in stukjes
50 g rozijnen
-Vet een bakvorm in
-Breng de boter, suiker en siroop in een steelpan aan de kook. Roer tot de boter en suiker gesmolten zijn en een glad mengsel is ontstaan.
-Haal de pan van het vuur en roer de havervlokken erdoor. Voeg de chocolade en de rozijnen toe. Meng goed.
-Schep het deeg in de bakvorm en druk goed aan.
-Bak de cake 30 min. in een op 180 graden voorverwarmde oven. Laat de cake een beetje afkoelen en snijd hem in repen. Snijd ze in rechthoeken of vierkanten als ze zijn afgekoeld.
125 g boter
75 g basterdsuiker
1 el rietsuikersiroop
350 g havermout
75 g pure chocola in stukjes
50 g rozijnen
-Vet een bakvorm in
-Breng de boter, suiker en siroop in een steelpan aan de kook. Roer tot de boter en suiker gesmolten zijn en een glad mengsel is ontstaan.
-Haal de pan van het vuur en roer de havervlokken erdoor. Voeg de chocolade en de rozijnen toe. Meng goed.
-Schep het deeg in de bakvorm en druk goed aan.
-Bak de cake 30 min. in een op 180 graden voorverwarmde oven. Laat de cake een beetje afkoelen en snijd hem in repen. Snijd ze in rechthoeken of vierkanten als ze zijn afgekoeld.
maandag 10 mei 2010 om 05:30
Ik heb ze laatst gemaakt volgens het recept op het pak havermout. Weet alleen niet zeker of je alle ingredienten ook in Nederland kan krijgen.
1 cup vegetable shortening (ik gebruik gewoon een stick boter, veel lekkerder!)
1 cup suiker
1 cup bruine suiker
2 eieren
2 eetlepels melk
1 1/2 theelepel vanille
1 1/2 cup bloem
1 theelepel baking soda
1/2 theelepel zout
4 cups droge havermout
1 cup chocolate chips (ik lust geen chocola dus ik heb ik butterscotch chips gebruikt)
Alles goed door elkaar mixen en 13 tot 15 minuten in de oven op 375 F of 200 C.
1 cup vegetable shortening (ik gebruik gewoon een stick boter, veel lekkerder!)
1 cup suiker
1 cup bruine suiker
2 eieren
2 eetlepels melk
1 1/2 theelepel vanille
1 1/2 cup bloem
1 theelepel baking soda
1/2 theelepel zout
4 cups droge havermout
1 cup chocolate chips (ik lust geen chocola dus ik heb ik butterscotch chips gebruikt)
Alles goed door elkaar mixen en 13 tot 15 minuten in de oven op 375 F of 200 C.
dinsdag 11 mei 2010 om 07:27
quote:OrangeCowgirl schreef op 10 mei 2010 @ 05:30:
Ik heb ze laatst gemaakt volgens het recept op het pak havermout. Weet alleen niet zeker of je alle ingredienten ook in Nederland kan krijgen..Chocolate chips moet je zoeken, baking soda betekend meestal een tripje naar de toko maar iets mninder bakpoeder zou 't ook moeten doen hier/.
Ik heb ze laatst gemaakt volgens het recept op het pak havermout. Weet alleen niet zeker of je alle ingredienten ook in Nederland kan krijgen..Chocolate chips moet je zoeken, baking soda betekend meestal een tripje naar de toko maar iets mninder bakpoeder zou 't ook moeten doen hier/.