Havermoutkoekjes

08-05-2010 20:52 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal, Op mijn werk hebben ze heerlijke chewy oatmeal koekjes, het zijn een soort american cookies maar dan met havermout dus. Er zitten ook rozijnen in. Wie o wie heeft er een recept voor de lekkerste havermoutkoekjes. Heb natuurlijk ook al op google gezocht, maar vind het ook leuk om hier wat te horen.

Dank je wel alvast !!!!
Ik lees mee, ik lees mee.

Ik ben verslaafd aan de Oatmealcookies van Koekela.

Lijkt me leuk én lekker om zelf te maken.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
ja precies, ze zijn zooooo lekker. Er moet toch iemand zijn die het heeft proberen na te maken......
Ik heb pas deze gemaakt, waren helemaal lekker... Ik liet ze iets korter in de oven, daardoor waren ze wat smeuiger.

125 g boter

75 g basterdsuiker

1 el rietsuikersiroop

350 g havermout

75 g pure chocola in stukjes

50 g rozijnen

-Vet een bakvorm in

-Breng de boter, suiker en siroop in een steelpan aan de kook. Roer tot de boter en suiker gesmolten zijn en een glad mengsel is ontstaan.

-Haal de pan van het vuur en roer de havervlokken erdoor. Voeg de chocolade en de rozijnen toe. Meng goed.

-Schep het deeg in de bakvorm en druk goed aan.

-Bak de cake 30 min. in een op 180 graden voorverwarmde oven. Laat de cake een beetje afkoelen en snijd hem in repen. Snijd ze in rechthoeken of vierkanten als ze zijn afgekoeld.
Ontzettend lekker! Ik maakte ze wel eens in de magnetron met witte en bruine basterd, boter en zaanse stroop! Heel erg lekker! Alleen werden ze keihard..
Wat ik nog wel 's doe is koekjes met gelijke delen muesli en volkorenbloem en rietsuiker.
Geen koekjes, maar muffins. Ik heb deze muffins een keer gemaakt.
Ik heb ze laatst gemaakt volgens het recept op het pak havermout. Weet alleen niet zeker of je alle ingredienten ook in Nederland kan krijgen.

1 cup vegetable shortening (ik gebruik gewoon een stick boter, veel lekkerder!)

1 cup suiker

1 cup bruine suiker

2 eieren

2 eetlepels melk

1 1/2 theelepel vanille

1 1/2 cup bloem

1 theelepel baking soda

1/2 theelepel zout

4 cups droge havermout

1 cup chocolate chips (ik lust geen chocola dus ik heb ik butterscotch chips gebruikt)

Alles goed door elkaar mixen en 13 tot 15 minuten in de oven op 375 F of 200 C.
en waren de koekjes ook lekker geworden? Dank jullie wel voor de recepten in ieder geval. Ik weet wel dat die op mijn werk een beetje kaneel hebben, kan er natuurlijk gewoon door.

Organge, woon jij dan in Amerika?
Deze heb ik laatst gemaakt, met extra rozijnen nog erdoorheen. Erg lekker.
quote:OrangeCowgirl schreef op 10 mei 2010 @ 05:30:

Ik heb ze laatst gemaakt volgens het recept op het pak havermout. Weet alleen niet zeker of je alle ingredienten ook in Nederland kan krijgen..Chocolate chips moet je zoeken, baking soda betekend meestal een tripje naar de toko maar iets mninder bakpoeder zou 't ook moeten doen hier/.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven