Heb jij een stoomoven?

08-12-2019 08:02 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn met de laatste plannen bezig voor verbouwing en eindelijk gaan we een nieuwe keuken uitzoeken.

Heb al zoveel gepinterest en getekend in van die online programma’s. Nu heb ik nog 1 twijfelpunt, de stoomoven. Wie heeft er eentje en wat doe je ermee?

Wij hadden in onze vorige woning een los fornuis met twee aparte ovens. Gewone ovens, dat vond ik al super fijn en wil ik graag opnieuw maar dan ook nog een stoomoven erbij? Misschien wat veel allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je een stoomoven? Stomen van groente en aardappels kan gewoon in een stoompan al dan niet onder druk. Is een stuk goedkoper en neemt minder plaats in.
Alle reacties Link kopieren
smaldeel schreef:
08-12-2019 08:24
Waarom wil je een stoomoven? Stomen van groente en aardappels kan gewoon in een stoompan al dan niet onder druk. Is een stuk goedkoper en neemt minder plaats in.
Of in de magnetron.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook twee ovens. Ik heb een combi oven-magnetron en een combi stoomoven-oven.
De stoomoven gebruik ik vooral voor vis. Gekookte of gestoomde groenten eten wij niet vaak.
Je kan ook lekkerder een maaltijd opwarmen in de stoomoven!
Maar ik zou niet kunnen zonder magnetron, zoals sommige keukenverkopers wel beweerden.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg er over 2 weken 1. Wij maken wel vaker zelf dimsum hapjes dus dan is een stoomoven wel handiger. Als je vlees in de oven valt is het malser en sappige omdat de oven dan vocht uit de magnetron (van de stoomfunctie dus) haalt en niet uit het vlees. Maargoed, over 2 weken heb ik hem dus dan allemaal maar eens uitproberen.

Edit: bij mij is het een oven-magnetron met stoomfunctie (1 apparaat dus)
aardbei_86 wijzigde dit bericht op 08-12-2019 09:54
Reden: Toevoeging
10.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er zaten twee ovens in de keuken van dit huis toen we hem kochten, combi oven/magnetron en combi oven/stoomoven. Gebruik de ovens heel vaak tegelijk, dus dat is fijn, maar stoomoven gebruik ik eigenlijk nooit. De keren dat ik hem de afgelopen jaren heb gebruikt zijn op 1 hand te tellen. Daarnaast is oa de bediening ook wat onhandiger bij gebruik als gewone oven, dus gebruik ik hem sowieso minder vaak.

Bij een nieuwe keuken zou ik gaan voor 1 grote, goede oven met een spit en dergelijke en daarnaast een mediumgrootte combi oven/magnetron.
Je kunt ook in een gewone oven stomen, bakplaat met water onderin de oven ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet meer zonder! Ik raad het iedereen aan. Stoomoven wordt hier bijna dagelijks gebruikt. Groente, aardappelen, pasta, eieren etc gaan er allemaal in en ik hoef alleen nog om te kijken naar vlees. Ideaal. Stoomoven is ook makkelijk schoon te maken.
Als je zo twijfelt dan schrijf je je toch in voor een workshop bij het merk van de stoomoven waar je over twijfelt? Dan kan je het uitproberen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ikea combi, stoomfunctie heb ik in 5 jaar tijd 2x gebruikt.
Het kan niet wat een echte stomer kan.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ik heb helemaal geen oven :yawnee:
mayolijn28 schreef:
08-12-2019 08:55
Ik wilde ook twee ovens. Ik heb een combi oven-magnetron en een combi stoomoven-oven.
De stoomoven gebruik ik vooral voor vis. Gekookte of gestoomde groenten eten wij niet vaak.
Je kan ook lekkerder een maaltijd opwarmen in de stoomoven!
Maar ik zou niet kunnen zonder magnetron, zoals sommige keukenverkopers wel beweerden.
Ik heb geen magnetron en geen stoomoven. Dat is vooral beperkend in de keuze van kant en klaar maaltijden. In de praktijk mis ik een magnetron niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een stoomoven genomen indertijd, gebruik hem nooit.
Alle reacties Link kopieren
Deze zou ik dan nemen: https://www.uw-keuken.nl/nieuws-de-oven ... ven-miele/

Dan komt iedereen bij je kijken.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Shiitake schreef:
08-12-2019 10:13
Als je zo twijfelt dan schrijf je je toch in voor een workshop bij het merk van de stoomoven waar je over twijfelt? Dan kan je het uitproberen
Dat is daar zelf niet aan gedacht heb, super tip!
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
08-12-2019 11:13
Ik heb geen magnetron en geen stoomoven. Dat is vooral beperkend in de keuze van kant en klaar maaltijden. In de praktijk mis ik een magnetron niet.
Mijn kinderen drinken graag warme melk. Dat kan ook wel in een pannetje maar magnetron is dan toch net wat makkelijker.
mayolijn28 schreef:
08-12-2019 22:16
Mijn kinderen drinken graag warme melk. Dat kan ook wel in een pannetje maar magnetron is dan toch net wat makkelijker.
Tja, een boterham ontdooien gaat ook sneller met magnetron. Toen ik er nog een had gebruikte ik hem maximaal vijf keer per week een paar seconden. Het was een sta in de weg, dus ik hoef er geen meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven