heeft iemand Gourmetsuggesties?
zaterdag 12 december 2009 om 00:04
*
Home » Alle Recepten » Gourmetten » Aziatische garnalenomeletjes (gourmet)
Aziatische garnalenomeletjes (gourmet)
Recepten en zo: Aziatische garnalenomeletjes (gourmet)
[Print recept]
Speciaal gourmet gerecht, aziatiscg garnalenomeletje, gewoon heerlijk.
* Bereidingstijd: 15 minuten
* Van: Lange tafels
* kCal: 105
* Aantal personen: 8 personen
* Gevonden in: Bakken , Gourmetten , Vis
Ingredienten
* 4 scharrelei(eren) ,
* 2 eetlepels melk ,
* 6 eetlepels sojasaus ,
* 200 gram shiitake , in reepjes
* 3 bosui , in dunne ringen
* 125 gram roze garnalen ,
* olie ,
Bereiding
1. Klop in een kan de eieren los met de melk en peper en zout (naar smaak). Meng in een schaaltje de sojasaus met het citroensap tot een sausje. Meng in een kom de shiitake, bosuitjes en garnalen.
2. Zet de kan met ei, de kom met garnalen en het suasje op een platte schaal en zet het geheel afgedekt in de koelkast tot gebruik. Zet vlak voordat de gourmet start de schaal op tafel.
3. Verhit in een pannetje wat olie en bak wat van het garnalenmengsel al omscheppend 2 minuten. Schenk er een beetje ei overheen en laat de omelet stollen.Schuif het pannetje onder de gourmetgrill en laat de bovenkant van de omelet goudbruin worden.
Doop stukken van de omelet in het sausje.
Tips
* Als je van pittig houdt kun je wat sambal aan het sausje toevoegen
Home » Alle Recepten » Gourmetten » Aziatische garnalenomeletjes (gourmet)
[Print recept]
Ingredienten
* 4 scharrelei(eren) ,
* 2 eetlepels melk ,
* 6 eetlepels sojasaus ,
* olie ,
Bereiding
1. Klop in een kan de eieren los met de melk en peper en zout (naar smaak). Meng in een schaaltje de sojasaus met het citroensap tot een sausje. Meng in een kom de shiitake, bosuitjes en garnalen.
2. Zet de kan met ei, de kom met garnalen en het suasje op een platte schaal en zet het geheel afgedekt in de koelkast tot gebruik. Zet vlak voordat de gourmet start de schaal op tafel.
3. Verhit in een pannetje wat olie en bak wat van het garnalenmengsel al omscheppend 2 minuten. Schenk er een beetje ei overheen en laat de omelet stollen.Schuif het pannetje onder de gourmetgrill en laat de bovenkant van de omelet goudbruin worden.
Tips
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 12 december 2009 om 00:05
ekker gourmet recept met zalm, kokossaus en koriander. Lekker verrassend en pittig.
* kCal:
Ingredienten
* 200 ml kokosmelk ,
* 1 teentje geperst knoflook ,
* 2 eetlepels thaise vissaus ,
* 3 cm verse gember , geschild en geraspt
* 1 rode peper , zaadjes verwijderd en gehakt
* 1 sap van limoen ,
* 400 gram zalm , filet
* half bakje verse koriander , a 15 gram, grof gehakt
* olie ,
Bereiding
1. Schenk de kokosmelk in een kannetje en roer de knoflook, vissaus, gember, rode peper en limoensap erdoor. Zet afgedekt in de koelkast.
2. Leg de blokjes zalm en de verse kroiander op tafel en zet de kokossaus erbij.
3. Verhit in het pannetje een beetje olie en bak de blokjes zalm 2-3 minuten. Schenk er wat kokossaus bij en laat nog even sudderen.
Stooi er nog wat koriander over.
* kCal:
Ingredienten
* 200 ml kokosmelk ,
* 1 teentje geperst knoflook ,
* 2 eetlepels thaise vissaus ,
* 3 cm verse gember , geschild en geraspt
* 1 rode peper , zaadjes verwijderd en gehakt
* 1 sap van limoen ,
* 400 gram zalm , filet
* half bakje verse koriander , a 15 gram, grof gehakt
* olie ,
Bereiding
1. Schenk de kokosmelk in een kannetje en roer de knoflook, vissaus, gember, rode peper en limoensap erdoor. Zet afgedekt in de koelkast.
2. Leg de blokjes zalm en de verse kroiander op tafel en zet de kokossaus erbij.
3. Verhit in het pannetje een beetje olie en bak de blokjes zalm 2-3 minuten. Schenk er wat kokossaus bij en laat nog even sudderen.
Stooi er nog wat koriander over.
zaterdag 12 december 2009 om 00:05
[Print recept]
Ingredienten
* 4 scharrelei(eren) ,
* 2 eetlepels melk ,
* 6 eetlepels sojasaus ,
* olie ,
Bereiding
Tips
[Print recept]
Ingredienten
* 4 scharrelei(eren) ,
* 2 eetlepels melk ,
* 6 eetlepels sojasaus ,
* olie ,
Bereiding
Tips
zaterdag 12 december 2009 om 00:17
Ik heb wel veel lekkere ideeen. Zal er morgen meer opschrijven maar voor nu;
banaan met ananas
parmaham met geitenkaas rolletjes. Of met mozzarella.
champignons vullen met kaas, kan van gorgonzola, geitenkaas, of andere kaas die smelt.
veel aparte marinades maken en het vlees in verschillende marinades doen, verschillende aparte zelfgemaakte sausjes
zie het topic over gehakt, mini gehaktballetjes maken in een aparte smaak, bijv. met parm.kaas, spaanse, griekse, met gedr.abrikoos enz.
kip marineren in terayakisaus
aparte salade erbij.
zelf brood maken voor bij de sausjes
Ik heb nog wel meer dingen, zal ze morgen eens erbij zoeken.
banaan met ananas
parmaham met geitenkaas rolletjes. Of met mozzarella.
champignons vullen met kaas, kan van gorgonzola, geitenkaas, of andere kaas die smelt.
veel aparte marinades maken en het vlees in verschillende marinades doen, verschillende aparte zelfgemaakte sausjes
zie het topic over gehakt, mini gehaktballetjes maken in een aparte smaak, bijv. met parm.kaas, spaanse, griekse, met gedr.abrikoos enz.
kip marineren in terayakisaus
aparte salade erbij.
zelf brood maken voor bij de sausjes
Ik heb nog wel meer dingen, zal ze morgen eens erbij zoeken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 12 december 2009 om 08:17
quote:Ann Liv schreef op 12 december 2009 @ 00:40:
Ook een leuke aanvulling:
[afbeelding]
Door de pannenkoekenmix, als kroketje met een beetje paneermeel of gewoon als burger. Mogelijkheden te over!
[afbeelding]Mijn katten willen graag met kerst bij je komen gourmetten. Hoe laat mogen ze aanschuiven?
Ook een leuke aanvulling:
[afbeelding]
Door de pannenkoekenmix, als kroketje met een beetje paneermeel of gewoon als burger. Mogelijkheden te over!
[afbeelding]Mijn katten willen graag met kerst bij je komen gourmetten. Hoe laat mogen ze aanschuiven?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 12 december 2009 om 13:46
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 december 2009 @ 00:02:
grediënten
* 2 grote appels (jonagold)
* 1 theelepel kaneel
* 1 eetlepel suiker
* boter
* speculaasijs (bak 875 ml)
Materialen
* gourmetstel
Bereiden
Schil 2 grote jonagold appels, verwijder het klokhuis en snijd ze in dunne partjes. Bestrooi met 1 tl kaneel en 1 el suiker. Smelt per portie 10 g boter in een pannetje en bak de appeltjes in 8 min. goudbruin. Serveer met een bolletje speculaasijs (bak 875 ml).Ah, ik was op zoek naar een toetje dat je kunt gourmetten! Dit lijkt me wel wat, thanks
grediënten
* 2 grote appels (jonagold)
* 1 theelepel kaneel
* 1 eetlepel suiker
* boter
* speculaasijs (bak 875 ml)
Materialen
* gourmetstel
Bereiden
Schil 2 grote jonagold appels, verwijder het klokhuis en snijd ze in dunne partjes. Bestrooi met 1 tl kaneel en 1 el suiker. Smelt per portie 10 g boter in een pannetje en bak de appeltjes in 8 min. goudbruin. Serveer met een bolletje speculaasijs (bak 875 ml).Ah, ik was op zoek naar een toetje dat je kunt gourmetten! Dit lijkt me wel wat, thanks
zaterdag 12 december 2009 om 16:57
Wauw!
Heel erg bedankt allemaal!
Heerlijk, ik heb gewoon zin om nu al te beginnen!
Het is inderdaad zo dat gourmetten vaak op vlees gericht is, maar nu ga ik daar even verandering in brengen, haha.
Zelf heb ik ook nog een lekker recept.
Kook een paar stonkjes witlof beetgaar.
Leg deze in een pannetje met een beetje boter, plakjes tomaat en strooi hierover een beetje basilicum en maak het af met kaas.Mmmmmmmmm.
Nogmaals dank je wel, enne, ga vooral zo door, haha
Liefs,Snoet
Heel erg bedankt allemaal!
Heerlijk, ik heb gewoon zin om nu al te beginnen!
Het is inderdaad zo dat gourmetten vaak op vlees gericht is, maar nu ga ik daar even verandering in brengen, haha.
Zelf heb ik ook nog een lekker recept.
Kook een paar stonkjes witlof beetgaar.
Leg deze in een pannetje met een beetje boter, plakjes tomaat en strooi hierover een beetje basilicum en maak het af met kaas.Mmmmmmmmm.
Nogmaals dank je wel, enne, ga vooral zo door, haha
Liefs,Snoet
zaterdag 12 december 2009 om 17:27
Snoet, waarschijnlijk zul je nog veel meer tips vinden in de al bestaande topics (zie index) en een eerder deze week geopend topic fondue/gourmet/bakplaat (die staat nog niet zo ver onderin geloof ik).
Zelf zit ik nog te dubben of ik er wel of geen vis bij doe. Lekker, maar heb al zoveel en zijn maar met 2. Denk dat ik vis-dingen maar bewaar tot lunch volgende dag. Hier wel wat wild bij gourmet, niet voor mij, wel voor vriend.
Ook maak ik waarschl. rode wijnsaus (op basis van fond, sjalotjes, spekjes etc.), is makkelijk in kleine porties invriesbaar.
Zelf zit ik nog te dubben of ik er wel of geen vis bij doe. Lekker, maar heb al zoveel en zijn maar met 2. Denk dat ik vis-dingen maar bewaar tot lunch volgende dag. Hier wel wat wild bij gourmet, niet voor mij, wel voor vriend.
Ook maak ik waarschl. rode wijnsaus (op basis van fond, sjalotjes, spekjes etc.), is makkelijk in kleine porties invriesbaar.
zaterdag 12 december 2009 om 17:29
Zag hier trouwens bij de viswinkel mooi kleine (gourmet)dingen, kabeljauwhaasje omwikkeld met katenspek. Volgens mij erg gourmetgeschikt!
Ik denk dat ik naast div. broodsoorten, de patatas bravas maak (uit de oven) (ander topic van gebakkie). En dan geen te gourmetten aardappeldingen. Wellicht amusebakje puree bij zijn wild.
Ik denk dat ik naast div. broodsoorten, de patatas bravas maak (uit de oven) (ander topic van gebakkie). En dan geen te gourmetten aardappeldingen. Wellicht amusebakje puree bij zijn wild.