Hele kip in convectie-oven?

11-08-2010 12:35 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb, na lang zeuren van zijn kant, man zo'n ding kado gedaan:

(Mr T kregen we er dan weer niet bij, da's wel jammer ergens )

Al allerlei dingen uitgeprobeerd, en over het algemeen supertevreden over dat apparaat.

Maar nu... 'k heb 'n hele braadkip in huis, potje kipkruiden en voor de rest inspiratieloos. Ben ook niet zo'n keukenprinses moet ik zeggen.

Wat kan ik doen om die kip wat op te leuken? Ideeën voor wat er bij te serveren zijn ook welkom. Ik kom niet verder als gebakken aardappels, die me m'n neus uitkomen ondertussen, en broccoli of sla er bij.

En hoe lang moet zo'n kip in dat apparaat? En op hoeveel graden?
Iets anders
Babs? Je krijgt er toch een boekje bij?? Daar staat in hoe lang die hele kip moet. Volgens mr. T. kan er zéker een hele kip in!

Kleine aardappels in de schil? Gepofte aardappels erbij? Met sour cream erop?

Gestoomde worteltjes? Een hele maiskolf?
stop in de kip allerlei lekkere verse kruiden, zoals thijm, knoflook en sjalotjes. De bereidingstijd van dit apparaat weet ik niet, want heb hem zelf niet. Kook wat aardappels, waar je van de plakjes een koude aardappelsalade maakt met creme fraiche of yoghurt. En wat betreft groente heerlijk gegrilde courgette of salade komkommer/tomaat/feta.
Zonder Mr. T erbij had ik het apparaat gelijk terug gestuurd!
quote:Michelle90 schreef op 11 augustus 2010 @ 13:39:

Zonder Mr. T erbij had ik het apparaat gelijk terug gestuurd!Waaaarommm dan, lijkt mij geen smakelijk hapje, hanekam blijft in je keel steken!
Babs, ik ken het apparaat niet dus moeilijk om te zeggen wat je moet doen. Ik heb een mini kookboekje over stoofschotels, zijn die er niet geschikt voor?

Heb al een paar gerechtjes gemaakt eruit en was heerlijk, alleen hoe dat in dat ding moet weet ik niet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ken je die mop van die vrouw die voor haar man 'n kip wilde braden?

Die kreeg hoofdpijn (de vrouw, niet de kip), ging "even" liggen en werd wakker van de heerlijke geur van gebraden kip... met brood...

Dus ik ga volgende week of zo wel 'n keer in de herkansing

Man had wel het boekje teruggevonden, 30-40 minuten bij 180-200 graden bleek het advies, en 't werkte! Heerlijk gegeten!

Maar volgende week wil ik wel iets creatievers doen als alleen insmeren met kipkruiden en 'n bammetje er bij serveren. Zag al lekkere dingen voorbij komen hier, jum!!!
Iets anders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven