Hele zoute drop of salmiak

22-08-2017 16:54 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee weken geleden heb ik bij de kruidvat een zak Lemco salmiak lolly's gekocht.
50 stuks voor 1 euro.
Helaas zijn die alweer op en bij de kruidvat uitverkocht.
Bij de AH heb ik toen een nieuwe kleinere zak Lemco salmiak lolly's gekocht, maar hier zit veel minder salmiak in als bij die van het kruidvat :"-(

Nu heb ik al een paar dagen heel erg zin in hele zoute drop of salmiak.
Maar dan ook echt zout.
Dus geen venco zoute dropjes of zoute ovaaltjes.
Maar écht heel zout.

Bij de Coop verkopen ze zoute kikkers van Kindly welke ik heel lekker vind.
Maar de Coop zit hier niet in de buurt dus daar ben ik nog niet geweest.
En sowieso ben ik wel benieuwd of er nog meer heel zoute drop is of snoep met veel en hele zoute salmiak.

Die ronde dropjes met DZ erop vind ik trouwens ook heel lekker, en die verkopen ze hier bij de Jamin wel, maar die zijn heel zacht, terwijl ik ze ook weleens een stuk harder gegeten heb.

Wie heeft de gouden tip? :cheer:
Alle reacties Link kopieren
MevrouwTomatensoep schreef:
22-08-2017 18:23
Je weet dat veel drop wordt afgeraden?
Jup ik eet dan ook niet gelijk een hele zak drop of een heel potje salmiak op hoor :P
En die 50 lolly's had ik bij mijn ouders laten liggen en af er daar af en toe 1 of 2 van dus heb ze niet alle 50 zelf in twee weken op.

Maar ik heb een aardig lage bloeddruk dus gelukkig mag ik best wel eens een paar zoute dropjes.
Al word ik er na 3 of 4 een beetje misselijk van dus dan stop ik wel.
Bluesheep schreef:
22-08-2017 17:10
Jaa dit heb ik inderdaad meegenomen bij de Jamin en daar dip ik dan zoete snoepsleutels in ( zwanger dus momenteel een aparte smaak :P ).
Maar op de één of andere manier is die salmiak niet zo zout als die op die kikkertjes zit of in die lolly's.

Suggesties voor hele zure harde snoepjes zijn ook meer dan welkom trouwens!
Ik schommel echt hele dagen tussen zin in heel zout en zin in enorm zuur in :-$
Citroenbommen van napoleon! Je gaat gegarandeerd hele rare gezichten trekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Albert Heijn Suikervrije Salmiakdrop (dat zijn harde grote snoepjes met een nog zoutere kern) heel erg lekker dus die beveel ik aan als je van veel salmiak houdt.

Je moet ze als een traktatie zien dus geen hele zak daarvan leegeten.

Ze zouden die eigenlijk in een suikervariant moeten maken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik heb me vroeger, zwanger en wel, ziek gegeten aan de zoute nopjes...
die ik wilde bestaat al...
Kijk eens bij Toversleutel (webshop). Bij zoute drop staan onder andere de dubbelzoute rondjes en dubbelzoute briketten (wat harder en zouter dan de rondjes). De eerder genoemde wiebertjes staan bij Drop Overige. Daar staat ook meer salmiak-drop. En bij Oudhollands snoep staat ook nog het nodige aan salmiak (oa tv pastilles).

Hema heeft trouwens ook salmiakbollen, in de Old Dutch-lijn.

En ik herinner me dropballetjes bij de jamin, die lagen bij de jawbreakers. Geen idee of ze nog bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Ohh er zijn nu nieuwe napoleons!
Apart verpakt en in de smaken appel, cola en citroen.
En ze zijn extra extra zuur!
Bluesheep schreef:
24-08-2017 19:21
Ohh er zijn nu nieuwe napoleons!
Apart verpakt en in de smaken appel, cola en citroen.
En ze zijn extra extra zuur!
Over die citroen daarvan had ik het. Die zijn zo vreselijk zuur dat ik als zuurliefhebber ze niet eens kan hebben .
Laatst bij IKEA drop geschept die zo zout was, dat de tranen in m'n ogen sprongen. Aanrader!
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
24-08-2017 19:26
Over die citroen daarvan had ik het. Die zijn zo vreselijk zuur dat ik als zuurliefhebber ze niet eens kan hebben .

Jaa ze zijn echt heel heel zuur!
Ik at de laatste tijd bubblizz bombs te koop bij de big bazar en die hebben een extreem zuur poeder van binnen.
Maar deze van Napoleon zijn gelijk al zo zuur :heart:
Mijn nieuwe favoriet!
Alle reacties Link kopieren
clemance schreef:
24-08-2017 19:28
Laatst bij IKEA drop geschept die zo zout was, dat de tranen in m'n ogen sprongen. Aanrader!
Ja ik weet welke je bedoeld denk ik alleen kan ik ze nu zo snel niet voor de geest halen.
Of jawel trouwens.
Waren het langwerpige platte smiley dropjes met een suikerlaagje ?
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
22-08-2017 20:38
Ik vind Albert Heijn Suikervrije Salmiakdrop (dat zijn harde grote snoepjes met een nog zoutere kern) heel erg lekker dus die beveel ik aan als je van veel salmiak houdt.

Je moet ze als een traktatie zien dus geen hele zak daarvan leegeten.

Ze zouden die eigenlijk in een suikervariant moeten maken.
Ja die zijn idd ook erg lekker!
Maar na 3 ook wel genoeg.
Was ze alweer vergeten maar ga die van de week ook weer eens halen.
Alle reacties Link kopieren
blueeyes*3 schreef:
23-08-2017 17:50
Kijk eens bij Toversleutel (webshop). Bij zoute drop staan onder andere de dubbelzoute rondjes en dubbelzoute briketten (wat harder en zouter dan de rondjes). De eerder genoemde wiebertjes staan bij Drop Overige. Daar staat ook meer salmiak-drop. En bij Oudhollands snoep staat ook nog het nodige aan salmiak (oa tv pastilles).

Hema heeft trouwens ook salmiakbollen, in de Old Dutch-lijn.

En ik herinner me dropballetjes bij de jamin, die lagen bij de jawbreakers. Geen idee of ze nog bestaan.
Die ronde dubbelzoute zijn die ik bedoel idd.
Alleen durf ze niet zo goed te bestellen omdat de laatste tijd als ik ze ergens kocht ze heel zacht waren ipv wat harder zoals ik ze gewend was..

En die van de Hema zijn dat ook balletjes met een salmiak kern erin?
Zulke vind ik altijd echt heel lekker.
Bluesheep schreef:
24-08-2017 20:15
Ja ik weet welke je bedoeld denk ik alleen kan ik ze nu zo snel niet voor de geest halen.
Of jawel trouwens.
Waren het langwerpige platte smiley dropjes met een suikerlaagje ?

Ja zou heel goed kunnen! Best grote stukken drop.
Alle reacties Link kopieren
Bisaldrop is hard en zout
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
24-08-2017 20:58
Bisaldrop is hard en zout

Jaa deze!
Die structuur en smaak zocht ik inderdaad en bij de ronde DZ vond ik ze net te zacht.
Deze kocht ik altijd bij de apotheek voorheen maar kan ze nu nergens meer vinden.
Ben een tijd geleden serieus meerdere apotheken afgeweest voor deze en die zoute kikkers en nergens meer te krijgen :cry:

Weet jij toevallig waar ik ze kan kopen?
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
22-08-2017 18:42
Citroenbommen van napoleon! Je gaat gegarandeerd hele rare gezichten trekken.
Welnee... die zijn niet megazuur.

Edit: nieuwe smaak dus... ga ik proberen.
Bluesheep schreef:
24-08-2017 20:21
Die ronde dubbelzoute zijn die ik bedoel idd.
Alleen durf ze niet zo goed te bestellen omdat de laatste tijd als ik ze ergens kocht ze heel zacht waren ipv wat harder zoals ik ze gewend was..

En die van de Hema zijn dat ook balletjes met een salmiak kern erin?
Zulke vind ik altijd echt heel lekker.
Die ronde worden wat harder als je ze in contact laat komen met lucht. Die briketten die ik noemde zijn dus harder, en de wiebertjes nog harder.

Volgens mij hebben die van de Hema het poeder aan de buitenkant zitten en is het daarna een zout dropballetje.

Die tv-pastilles zul je wss ook lekker vinden!

Waar kun je trouwens die nieuwe napoleon kopen? Ze klinken als een succes voor mijn tante!
Alle reacties Link kopieren
Sil Zwartwit pastilles, tamelijk zout en vooral erg salmiakkerig. Is dat wat voor je ? Bij de meeste supermarkten in het schap. 4 kleine rollen met een piraat op de verpakking ( ???) Gevaarlijke drop ofzo ? Wel erg lekker, als je van salmiak houdt.
nounou
En de dubbel zoute dobbelsteentjes van Klene?
Daar was ik gek op tijdens mijn zwangerschap!

https://www.ah.nl/producten/product/wi2 ... suikervrij
Print ook ff dit topic uit voor later. :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Bluesheep schreef:
24-08-2017 21:04
Jaa deze!
Die structuur en smaak zocht ik inderdaad en bij de ronde DZ vond ik ze net te zacht.
Deze kocht ik altijd bij de apotheek voorheen maar kan ze nu nergens meer vinden.
Ben een tijd geleden serieus meerdere apotheken afgeweest voor deze en die zoute kikkers en nergens meer te krijgen :cry:

Weet jij toevallig waar ik ze kan kopen?
https://www.hetzoethoudertje.nl/drop-bi ... -1119.html
https://www.candyonline.nl/Kindly-Salmi ... -250-Gram-
Bij de laatste hebben ze geen bisaldrop :-(
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
22-08-2017 20:38
Ik vind Albert Heijn Suikervrije Salmiakdrop (dat zijn harde grote snoepjes met een nog zoutere kern) heel erg lekker dus die beveel ik aan als je van veel salmiak houdt.

Je moet ze als een traktatie zien dus geen hele zak daarvan leegeten.

Ze zouden die eigenlijk in een suikervariant moeten maken.
Die vind ik ook lekker, ik vind alleen dat die snoepjes zo ontzettend aan elkaar gaan plakken als het zakje eenmaal open is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
blueeyes*3 schreef:
24-08-2017 21:57
Die ronde worden wat harder als je ze in contact laat komen met lucht. Die briketten die ik noemde zijn dus harder, en de wiebertjes nog harder.

Volgens mij hebben die van de Hema het poeder aan de buitenkant zitten en is het daarna een zout dropballetje.

Die tv-pastilles zul je wss ook lekker vinden!

Waar kun je trouwens die nieuwe napoleon kopen? Ze klinken als een succes voor mijn tante!

Ga zo toch naar het winkelcentrum dan loop ik gelijk even naar de Hema.

De nieuwe napoleon zijn hier bij de grote Albert Heijn te koop!
Naar aanleiding van dit topic zoute drop gekocht. Oeps. :angel:

To, laat je het weten als je iets lekkers hebt gevonden?
Alle reacties Link kopieren
Oké ik heb dus serieus de bovenkant van mijn tong kapot gegeten aan die nieuwe napoleon zuurtjes :facepalm:
Damm net van drie pijnlijke aften af en nu doet mijn hele tong pijn :cry:
anoniem_348300 wijzigde dit bericht op 25-08-2017 21:15
0.54% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven