Hele zoute drop of salmiak

22-08-2017 16:54 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee weken geleden heb ik bij de kruidvat een zak Lemco salmiak lolly's gekocht.
50 stuks voor 1 euro.
Helaas zijn die alweer op en bij de kruidvat uitverkocht.
Bij de AH heb ik toen een nieuwe kleinere zak Lemco salmiak lolly's gekocht, maar hier zit veel minder salmiak in als bij die van het kruidvat :"-(

Nu heb ik al een paar dagen heel erg zin in hele zoute drop of salmiak.
Maar dan ook echt zout.
Dus geen venco zoute dropjes of zoute ovaaltjes.
Maar écht heel zout.

Bij de Coop verkopen ze zoute kikkers van Kindly welke ik heel lekker vind.
Maar de Coop zit hier niet in de buurt dus daar ben ik nog niet geweest.
En sowieso ben ik wel benieuwd of er nog meer heel zoute drop is of snoep met veel en hele zoute salmiak.

Die ronde dropjes met DZ erop vind ik trouwens ook heel lekker, en die verkopen ze hier bij de Jamin wel, maar die zijn heel zacht, terwijl ik ze ook weleens een stuk harder gegeten heb.

Wie heeft de gouden tip? :cheer:
Bluesheep schreef:
25-08-2017 20:32
Oké ik heb dus serieus de bovenkant van mijn tong gapot gegeten aan die nieuwe napoleon zuurtjes :facepalm:
Damm net van drie pijnlijke aften af en nu doet mijn hele tong pijn :cry:
Dat is ook bij mij gebeurd. Daarom kan ik ze niet hebben. Mijn mond gaat ervan bloeden.
Alle reacties Link kopieren
Fishie44 schreef:
22-08-2017 17:26
Vroeger had je hele zoute drop doe heette 'zoute haring'. Die kan ik ook nergens meer vinden :( iemand een idee? Deze waren heel zout.
Deze?

https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... opharingen
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Ik zocht die ook al heel lang. Bij de ah zijn ze dus te koop.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je misschien dicht bij de grens woont, maar ik heb een aantal jaar terug hele lekkere salmiakdrop gesnoept in Duitsland: Haribo Piratos

https://onlineshop.haribo.com/haribo/wu ... 47/piratos

Helaas niet in Nederland te koop voor zover ik weet. Ik heb toentertijd namelijk naar Haribo gemaild om dit te vragen ;-D .
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
plumplum schreef:
25-08-2017 21:19
Ik weet niet of je misschien dicht bij de grens woont, maar ik heb een aantal jaar terug hele lekkere salmiakdrop gesnoept in Duitsland: Haribo Piratos

https://onlineshop.haribo.com/haribo/wu ... 47/piratos

Helaas niet in Nederland te koop voor zover ik weet. Ik heb toentertijd namelijk naar Haribo gemaild om dit te vragen ;-D .
In Zweden hebben ze bilar salmiak. Ook erg lekker.
Afbeelding
Afbeelding
Misschien ergens te bestellen.
Wij zijn hier gek op zoute ovaaltjes van Klene. Heeft denk ik ook de bite waar je naar op zoek bent.
Alle reacties Link kopieren
Van klene de dubbelzoute dobbelstenen. Zijn zouter dan de ovaaltjes, zijn de zoutste die ik bij mijn AH kan krijgen. EN zo lekker!
Alle reacties Link kopieren
Oh oh! En van de Hema, zo'n Old Dutch souvenir snoepzakje. Doorzichtig zakje zitten verschillende soorten salmiak snoepjes in, wit met zwarte ronde, kleine ronde, doodshoofdjes en staafjes. de doodshoofdjes en de staafjes daarvan zijn lekker zout.
Door dit topic had ik zo'n zin in zoute of salmiak drop! Vanmiddag op zoek een ik vond deze: https://www.jumbo.com/rob's-salmiak-gev ... p/83361ZK/
Heel hard (zoals een zuurtje maar dan zout) met een beetje maar wel heel pittige salmiak er in. Ik vind ze erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik doopte de salmiaklolly's van het Kruidvat in het zoute zwart wit poeder van Jamin maar helaas is Jamin er mee gestopt hier. Van dat poeder kan ik zo een potje leeglepelen. Heb nu het zoute poeder van Jumbo maar die is het ook net niet (getuige dat het potje hier maar niet leegraakt).
De rolletjes Lakrisal vind ik ook lekker maar ontzettend duur. Zal binnenkort eens dit topic doorlezen.
Alle reacties Link kopieren
plumplum schreef:
25-08-2017 21:19
Ik weet niet of je misschien dicht bij de grens woont, maar ik heb een aantal jaar terug hele lekkere salmiakdrop gesnoept in Duitsland: Haribo Piratos

https://onlineshop.haribo.com/haribo/wu ... 47/piratos

Helaas niet in Nederland te koop voor zover ik weet. Ik heb toentertijd namelijk naar Haribo gemaild om dit te vragen ;-D .
Jaa wij doen geregeld boodschappen over de grens dus sla deze op!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
online maar misschien bij een speciaalzaak te krijgen
eten moet je toch, kun je beter wat lekkers maken
Alle reacties Link kopieren
RennieGirl schreef:
28-08-2017 00:22
Oh oh! En van de Hema, zo'n Old Dutch souvenir snoepzakje. Doorzichtig zakje zitten verschillende soorten salmiak snoepjes in, wit met zwarte ronde, kleine ronde, doodshoofdjes en staafjes. de doodshoofdjes en de staafjes daarvan zijn lekker zout.

Naar een eerdere tip hier heb ik deze gekocht en deze zijn inderdaad heel lekker. Vooral die vulling :heart:

Bij de benzinepomp hier hadden ze een bakje met alleen maar die salmiak balletjes maar dan een stuk kleiner en nog zouter. Volgens mij ook te koop bij de Coop.
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
28-08-2017 19:44
Door dit topic had ik zo'n zin in zoute of salmiak drop! Vanmiddag op zoek een ik vond deze: https://www.jumbo.com/rob's-salmiak-gev ... p/83361ZK/
Heel hard (zoals een zuurtje maar dan zout) met een beetje maar wel heel pittige salmiak er in. Ik vind ze erg lekker.

Deze al een aantal keer voorbij zien komen, helaas geen Jumbo in de buurt maar ze staan op mijn lijstje voor als ik er een keer ben.
Alle reacties Link kopieren
thee schreef:
29-08-2017 22:53
Ik doopte de salmiaklolly's van het Kruidvat in het zoute zwart wit poeder van Jamin maar helaas is Jamin er mee gestopt hier. Van dat poeder kan ik zo een potje leeglepelen. Heb nu het zoute poeder van Jumbo maar die is het ook net niet (getuige dat het potje hier maar niet leegraakt).
De rolletjes Lakrisal vind ik ook lekker maar ontzettend duur. Zal binnenkort eens dit topic doorlezen.
Oh hier verkoopt de Jamin ze nog wel maar de laatste tijd lijkt de smaak veranderd ( kan ook aan mijn hormonen liggen :P ).

Gister weer een zak salmiak lolly's van Lemco gekocht, dezelfde zak bij dezelfde Albert Heijn.
En gek genoeg zit er in de lolly's die ik tot nu toe op heb wel heel veel salmiak.
Terwijl in de vorige zak alle lolly's heel weinig vulling hadden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven