Help! Chocolade smelten mislukt!

13-02-2011 14:16 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net 400 gram pure chocolade 70% gesmolten met 250 ml slagroom. De bedoeling was om dit als een laagje over de bossche bollen te doen. Nu lijkt het wel geschift te zijn. Wat nu? Kan ik dit nog repareren?
quote:Xander68 schreef op 13 februari 2011 @ 14:41:

[...]

Gewoon chocolade die je zelf lekker vindt, alleen een scheutje zonnebloemolie toevoegen om eerder stollen tegen te gaan.

Chocolade met slagroom klinkt goddelijk

Chocolade met zonnebloemolie klinkt blegh

(i know, smaak maakt niet uit )
quote:Xander68 schreef op 13 februari 2011 @ 14:45:

[...]

Hetzelfde, maar de speciale smeltchocolades zijn veel minder lekker....Dus je kunt gewoon repen chocola smelten met wat zonnebloem olie en smeltchocolade is niets anders dan gewone chocola alleen dan in stukjes? Smeltchocolade slaat dus nergens op?
quote:Francisca_ schreef op 13 februari 2011 @ 14:47:

[...]

Chocolade met slagroom klinkt goddelijk

Chocolade met zonnebloemolie klinkt blegh

(i know, smaak maakt niet uit ) Precies!
nee,is beter van niet.
Ik heb de BB zelf gebakken. Ik was al aan het opscheppen dat het zo goed ging en toen ging mijn chocolade dus in de schift. Die tip van jou was echt geniaal cateautje! You saved my day! And my bossche bollen . Volgende keer toch maar ABM verwarmen en scheutje voor scheutje de slagroom toevoegen, maar dat stond dus niet in het recept.
Volgens mij komt schiften door het temperatuurverschil, toch? Kun je dan niet beter de slagroom bij de chocolade doen en het geheel langzaam (inderdaad ABM) verwarmen? Kan me niet voorstellen dat dat mis kan.

Wel lekkerrr, ik moet morgen op werkbezoek op een plek waar ze de echte Bosschebollen van Jan de Groot verkopen. Nog maar even met mezelf in conclaaf of ik me ga beheersen of niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven