Herbuikbare nespressocups - is dat wat?

30-11-2020 12:32 15 berichten
In het kader van het verkleinen van de afvalberg zit ik eraan te denken om herbruikbare cups aan te schaffen. Maar die moeten dan natuurlijk wel gebruikt gaan worden. Oftewel: welke zijn handig genoeg in het gebruik om de eenmalige cups te vervangen en gaan ze lang genoeg mee?
Ik volg!
Aan het aantal reacties te zien, zijn herbruikbare cups niet erg populair.... Dat is natuurlijk ook een antwoord :-D
Ik heb al es eerder zo'n topic geopend maar daar kwam ook weinig reactie op :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ook geen nuttige bijdrage. Had er nog nooit van gehoord maar ben nu ook wel nieuwsgierig haha.
Heb je ze al ergens gevonden? Ik vond ze alleen maar van de Hema toen.
Verrek, die hadden wij een jaar of 2 geleden, helemaal vergeten. Van de Hema idd. Je moet er even handigheid in krijgen. Wij vonden het uiteindelijk te veel gedoe. Je kan niet ff snel een kopje koffie zetten, eerst moet je aan de slag om zo’n cupje te prepareren. En dat steekt best nauw, het folietje moet het cupje goed afsluiten. Wij hadden uiteindelijk 4 van die plastic cupjes dus dan kon ik wel een voorraadje maken. Maar met bezoek bijv erg onhandig. Mijn vader heeft het langer gebruikt maar gaf aan dat het plastic van de cup op een gegeven moment uitlubberde. Zelfs hij (vrek) is ermee gestopt. Maar voor een tijdje is het best leuk. De smaak is prima, je kan zelf lekkere koffie erin doen. De folietjes moet je op een gegeven moment wel weer bijkopen, net als de koffie natuurlijk.
Zou ik het aanraden? Alleen als je alle tijd hebt en het leuk vindt om te prutsen. En het niet erg vindt als te overal koffie poeder ligt als je pech hebt.
anoniem_640b840dd4f90 wijzigde dit bericht op 01-12-2020 10:12
13.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ze voor de dolce gusto (andere maat cupje). Ik vind het prima werken hoor. Wij hebben ze met een soort siliconen dekseltje. Na een goed jaar is dat dan wel op. Ik had ze een keer besteld op aliexpress. (Want ik wilde minder plastic maar een cupje laten invliegen uit china is totaal niet milieu vervuilend he).
boontje89 schreef:
01-12-2020 10:11
Wij hebben ze voor de dolce gusto (andere maat cupje). Ik vind het prima werken hoor. Wij hebben ze met een soort siliconen dekseltje. Na een goed jaar is dat dan wel op. Ik had ze een keer besteld op aliexpress. (Want ik wilde minder plastic maar een cupje laten invliegen uit china is totaal niet milieu vervuilend he).
Dat klinkt al beter, makkelijker denk ik. Al zou ik van Ali wel bang zijn voor gifstoffen met zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Ja misschien was het achteraf niet de verstandigste keus. Maar we leven nog. Als deze stuk zijn ga ik lokaal op zoek naar nieuwe denk ik.
Een espresso-apparaat, filterkoffie-apparaat, cafetiere of perculator is natuurlijk ook een optie.
-Darkside- schreef:
01-12-2020 10:28
Een espresso-apparaat, filterkoffie-apparaat, cafetiere of perculator is natuurlijk ook een optie.
Heb ik, behalve die eerste, maar ik vind nespresso lekkerder. Op vakantie hebben we een percolator.
Ik ben ook op zoek gegaan naar biologisch afbreekbare koffiecups. Heb ze getest van Wakuli en de Koffiejongens. Die van Wakuli zijn niet zo geschikt voor onze nespresso. Die van de Koffiejongens doen het prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook over op biologisch afbreekbare cupjes van de Koffiejongens. Ik vind de koffie wel iets minder lekker dan de echte Nespresso
Baloma schreef:
01-12-2020 09:50
Verrek, die hadden wij een jaar of 2 geleden, helemaal vergeten. Van de Hema idd. Je moet er even handigheid in krijgen. Wij vonden het uiteindelijk te veel gedoe. Je kan niet ff snel een kopje koffie zetten, eerst moet je aan de slag om zo’n cupje te prepareren. En dat steekt best nauw, het folietje moet het cupje goed afsluiten. Wij hadden uiteindelijk 4 van die plastic cupjes dus dan kon ik wel een voorraadje maken. Maar met bezoek bijv erg onhandig. Mijn vader heeft het langer gebruikt maar gaf aan dat het plastic van de cup op een gegeven moment uitlubberde. Zelfs hij (vrek) is ermee gestopt. Maar voor een tijdje is het best leuk. De smaak is prima, je kan zelf lekkere koffie erin doen. De folietjes moet je op een gegeven moment wel weer bijkopen, net als de koffie natuurlijk.
Zou ik het aanraden? Alleen als je alle tijd hebt en het leuk vindt om te prutsen. En het niet erg vindt als te overal koffie poeder ligt als je pech hebt.
Goed om te horen. Ik snap dat ook deze cups niet het eeuwige leven hebben, maar als ze een jaar meegaan, scheelt dat toch weer een berg afval. Dat prutsen zal niet zo'n probleem zijn. Zo vaak wordt dat apparaat niet gebruikt.

Behalve plastic cups bestaan er ook rvs-cups, zag ik. Die zijn echter een stuk duurder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven