Herman

15-12-2010 17:46 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, hij is er weer: Herman!

Weet ik hem al jaren op afstand te houden, komt verdorie mijn dochter er mee thuis. Nog niet zo bekend met deze vieze man als ikzelf dat ben blijkbaar.

Hij moet in 10 dagen uitgroeien tot een volwassen vent, waarna ik zijn nakomelingen in bakjes onderverdeel. Deze man kán niet zuiver op de graad zijn, wat ik je brom!

Geef mij hier ajb een heleboel redenen waarmee ik mijn dochter kan overtuigen om Herman de laan uit te sturen. Mijn dank is bij voorbaat al groot!
quote:Confiture schreef op 15 december 2010 @ 18:00:

Herman Brood is toch allang dood? !
Mijn moeder heeft hem in de prullenbak geflikkerd. Heb nu nog een trauma dat ik de ketting heb verbroken...
Ohhh ik vond dat als kind zó leuk! Ik wil wel een deel
nee, herman de blijker is alleen klef en vettig, niet lekker. :-)
Ik ben dus wél een zwak voor Herman den Blijker. Ik vind het zo'n leuke man Pepernoek.
Kan je niet deze wegmieteren en een verse maken?
Nee, lekker met banaan en appel en veel kaneel en koekkruiden
Ik vind Herman de Blijker ook wel leuk, zolang hij maar met zn gore tengels van het eten afblijft, want bah, wat eet die man onsmakelijk zeg.
jeugdsentiment!!! Ik wil ook wel een deel. Dat is heel erg lang geleden zeg.

gun je kind die lol, na 10 dagen ben je er van af! En eten zal ze
wtf is Herman?? Heb al ff gegoogled maar ik kom er niet uit.....
MSH: http://www.smulweb.nl/544 ... iendschapsbrood-of-herman
STARTDEEG:

DAG 1: meng een kopje melk, een kopje meel en een kopje suiker in een glazen of aardenwerken schaal of pot. Gebruik een houten lepel om te mengen. Bedek losjes met plastic en laat op het aanrecht staan.

DAG 2-5: laat staan om te bubbelen!

DAG 6: 1x doorroeren.

DAG 7: voed het startdeeg met 1 kopje suiker, 1 kopje meel en een kopje melk. Eerst deze ingredienten door elkaar roeren alvorens bij het deeg te doen!

DAG 8-9: elke dag een keertje doorroeren.

DAG 10: voed het deeg met 1 kopje suiker, 1 kopje meel en een kopje melk. Eerst deze ingredienten door elkaar roeren alvorens bij het deeg te doen!

Vanaf dag 10 kan je een kopje startdeeg gebruikken om te bakken. Onderhoudt de rest van het deeg.

Gatver.. bedorven melk :puke:
Ah know`t, tha shunt
Nou ja, ik heb altijd al een keer een Herman willen hebben, maar het ding circuleert niet in mijn kringen blijkbaar....
Je kan er ook zelf een starten.... kijken hoe jouw kringen hierop reageren
Herman heeft pas bij ons gelogeerd. We hebben hem gebakken en mijn man en ik vonden hem lekker. De kinderen niet ;).
quote:KahlanAmnell schreef op 15 december 2010 @ 18:54:

STARTDEEG:

DAG 1: meng een kopje melk, een kopje meel en een kopje suiker in een glazen of aardenwerken schaal of pot. Gebruik een houten lepel om te mengen. Bedek losjes met plastic en laat op het aanrecht staan.

DAG 2-5: laat staan om te bubbelen!

DAG 6: 1x doorroeren.

DAG 7: voed het startdeeg met 1 kopje suiker, 1 kopje meel en een kopje melk. Eerst deze ingredienten door elkaar roeren alvorens bij het deeg te doen!

DAG 8-9: elke dag een keertje doorroeren.

DAG 10: voed het deeg met 1 kopje suiker, 1 kopje meel en een kopje melk. Eerst deze ingredienten door elkaar roeren alvorens bij het deeg te doen!

Vanaf dag 10 kan je een kopje startdeeg gebruikken om te bakken. Onderhoudt de rest van het deeg.

Gatver.. bedorven melk :puke:

dat was ook mijn gedachte...je laat deeg met melk erin toch geen week broeien op je aanrecht?

Getver.
Over Herman en bederven:

Het is een Deense gewoonte, toen er nog geen koelkasten waren zorgde men op deze manier ervoor steeds

brood te kunnen maken. Door enzymen in het deeg kan het niet bederven, er vindt ook weinig gisting plaats..

Bron: eten-en-drinken.infonu.nl
ja? Nou da''s een geruststelling
Brood zonder gist ????
Ja dat heet zuurdesem!
Wat is Herman? Ikke niet begrijpen...
Ah, sorry dan neem ik mijn reactie terug. Ik vind het nog steeds een vreemd idee hoor :-)
Ah know`t, tha shunt
Ja, en diezelfde Herman, die staat nu te stinken op mijn dochter haar kamertje. Ieuw ieuw ieuw. Ik weet niet hoe lang die Herman al circuleert, maar het zal al wel een x aantal maanden zijn volgens de dochter hier in huis. En elke keer weer opnieuw gevoederd met melk en boter, die Herman is puur vergif, luister maar naar mijn woorden; púúr vergif!

Zo'n ouwe kerel kan toch nooit gezond meer zijn?

En ik ben er maar mooi 10 dagen zoet mee. Ik heb al gedreigd om Herman voor de kerst op straat te zetten, maar nee hoor; dikke tranen, dat kon ik Herman niet aan doen. En wie zou hem anders moeten helpen groeien? Hij was immers pas net uit zijn bakje gekropen en direct beginnen met groeien.

Hermannen die groeien, nooit vertrouwen zulke gasten, nooit!!

Iemand ooit ziek geworden van deze gouwe ouwe?

Ik durf hem namelijk niet tot mij te nemen, niet vaginaal, niet anaal, maar al zeker niet oraal...
Dacht dat je dit fraaie exemplaar bedoelde

Één snuf in de tupperwarebak waar mijn Herman in zat te stinken was genoeg om hem gelijk weg te gooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven