Herman

28-04-2011 09:55 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kent iemand "de vriendschapscake" Herman..?

Laatst op het werk had iemand het erover en aangezien ik graag in de keuken bezig ben,leek het mij grappig om eens te maken.. Het nadeel vind ik persoonlijk dat het beslag zo lang (10dagen) moet "staan"..
Oh ik dacht even dat dit zou gaan om die dude van Idols.

Was al bang dat hij zijn eigen taart in de omloop had
Ik zie de hele tijd zoiets voor me, maar dan van deeg.

quote:Kastanjez schreef op 28 april 2011 @ 10:46:

De melk die 10 dagen staat... tja, wel eens van oude kaas gehoord?? Da's anders. Daar wordt zuursel aan toegevoegd. En zit een plastic laagje overheen. En en en...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hahaha zo'n Jelly-ding..!! :p
@Himalaya

Een Herman-cake is gebaseerd op het principe van desem, dus ook met een zuur. Daarom is de starter ook zo lang houdbaar...
quote:himalaya schreef op 28 april 2011 @ 11:36:

[...]

Da's anders. Daar wordt zuursel aan toegevoegd. En zit een plastic laagje overheen. En en en...

Yeah, right....

Laat ik dan blauwe ader kaas als voorbeeld nemen
Ik heb hem nog nooit ontvangen en dat wil ik graag zo houden. Het lijkt me zo vies.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Echt twintig jaar geleden ofzo kreeg mijn moeder Herman van een vriendin. Weet nog wel dat ik er door gebiologeerd was dat het deeg groeide (door de suiker geloof ik??) en dat je er steeds weer opnieuw een deel af kon halen.

Sweet, (hohoi!), de mensen die een deel krijgen laten het beslag ook weer eerst 'groeien' voordat zíj weer een deel doorgeven aan een ander (dus niet meteen de oven in!)

Het was meer een soort brood volgens mij, dan cake, maar weet het niet zeker. M'n moeder deed er hagelslag of rozijnen ofzo doorheen voor ze het bakte. Was er (toen) niet vies van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven