hete kip
dinsdag 19 januari 2010 om 10:10
dinsdag 19 januari 2010 om 10:23
Hete kip ( is niet zo heet)
400 gram kipfilet
5 el zonnebloemolie
3 grote gesnipperde uien
2 teentjes knoflook
1/4 liter bouillon (blokje of poeder)
2 el (keuken)azijn
9 el ketjap manis
4 el ketchup
6 el Javaanse suiker of bruine basterdsuiker
2 el sambal (oelek)
4 el pindakaas
300 gram tauge
Bereiding
Snijd de kipfilet in stukjes.
Was de tauge.
Verhit de olie in een wok en braad de kip op matig hoog vuur goed aan. Schep de kip met een schuimspaan weer uit de wok en bak in de achtergebleven olie de uien tot ze glazig zijn.
Pers de knoflook erboven uit en bak deze even mee.
Voeg dan de bouillon toe, evenals de azijn, ketjap manis en ketchup en roer het geheel goed door.
Voeg vervolgens de suiker, sambal en pindakaas toe evenals de aangebraden kipfilet en breng het alles weer aan de kook.
Draai daarna het vuur laag en laat de kip, onder af en toe omroeren, in ca. 15 minuten gaar sudderen.
Voeg als laatste de tauge toe en laat deze in de saus nog even goed warm worden. De tauge moet wel knapperig blijven.
Opmerkingen Ik heb van 1 tablet kippenboullion gemaakt, (500 ml) ik heb hoogstens 200 ml toegevoegd, ik vind het anders de saus te dun. Dus niet direct 250 ml toevoegen, beetje op gevoel doen.
Tip: Hete Kip moet heet zijn, maar als u dit recept voor de eerste keer maakt kuntje het beste met Sambal Manis of een andere milde soort sambal beginnen. Lekker met Rijst, pittige komkommersalade met rode uien, Kroepoek en Atjar.
400 gram kipfilet
5 el zonnebloemolie
3 grote gesnipperde uien
2 teentjes knoflook
2 el (keuken)azijn
9 el ketjap manis
4 el ketchup
2 el sambal (oelek)
4 el pindakaas
300 gram tauge
Bereiding
Was de tauge.
Verhit de olie in een wok en braad de kip op matig hoog vuur goed aan. Schep de kip met een schuimspaan weer uit de wok en bak in de achtergebleven olie de uien tot ze glazig zijn.
Voeg dan de bouillon toe, evenals de azijn, ketjap manis en ketchup en roer het geheel goed door.
Voeg vervolgens de suiker, sambal en pindakaas toe evenals de aangebraden kipfilet en breng het alles weer aan de kook.
Draai daarna het vuur laag en laat de kip, onder af en toe omroeren, in ca. 15 minuten gaar sudderen.
Voeg als laatste de tauge toe en laat deze in de saus nog even goed warm worden. De tauge moet wel knapperig blijven.
Opmerkingen Ik heb van 1 tablet kippenboullion gemaakt, (500 ml) ik heb hoogstens 200 ml toegevoegd, ik vind het anders de saus te dun. Dus niet direct 250 ml toevoegen, beetje op gevoel doen.
Tip: Hete Kip moet heet zijn, maar als u dit recept voor de eerste keer maakt kuntje het beste met Sambal Manis of een andere milde soort sambal beginnen. Lekker met Rijst, pittige komkommersalade met rode uien, Kroepoek en Atjar.
dinsdag 19 januari 2010 om 13:45
Dacht al dat dit recept bedoeld werd. Is echt heerlijk! Zelfs mijn moeder maakt het, die totaal niet van koken houdt en er een hekel aan heeft allerlei kruiden te moeten kopen. Maar deze ingrediënten heeft ze vaak wel in huis. Hmm, ik heb nog kipfilet liggen, misschien maak ik m zelf ook wel weer van de week!
Minoutje, wat vervelend dat je er zo ziek van bent geworden! Misschien is het gewoon niet goed gevallen, dat heb je soms.
Minoutje, wat vervelend dat je er zo ziek van bent geworden! Misschien is het gewoon niet goed gevallen, dat heb je soms.

dinsdag 19 januari 2010 om 16:10
Ik maak mijn hete kip altijd zo:
Kipstukken (ik koop bij de Marokkaanse slager kipkarbonades. Die vind ik altijd erg geschikt, geen botten) ontvellen en bakken in zonnebloemolie of olijfolie.
Dan uit de pan halen. Grote ui en 2 teentjes knoflook bakken, een eetlepel sambal erbij. Even meebakken. Dan 1 a 2 tomaten in kleine blokjes snijden en erbij doen. Flinke scheut ketchup en een scheut ketjap manis. Zout en peper.
Kip erbij doen en met de deksel erop en laten pruttelen tot de kip gaar is.
Kipstukken (ik koop bij de Marokkaanse slager kipkarbonades. Die vind ik altijd erg geschikt, geen botten) ontvellen en bakken in zonnebloemolie of olijfolie.
Dan uit de pan halen. Grote ui en 2 teentjes knoflook bakken, een eetlepel sambal erbij. Even meebakken. Dan 1 a 2 tomaten in kleine blokjes snijden en erbij doen. Flinke scheut ketchup en een scheut ketjap manis. Zout en peper.
Kip erbij doen en met de deksel erop en laten pruttelen tot de kip gaar is.
dinsdag 19 januari 2010 om 19:25
quote:Mittens schreef op 19 januari 2010 @ 10:23:
400 gram kipfilet
5 el zonnebloemolie
3 grote gesnipperde uien
2 teentjes knoflook
2 el (keuken)azijn
9 el ketjap manis
4 el ketchup
2 el sambal (oelek)
4 el pindakaas
300 gram tauge
Bereiding
Was de tauge.
Draai daarna het vuur laag en laat de kip, onder af en toe
omroeren, in ca. 15 minuten gaar sudderen.
Tip: Hete Kip moet heet zijn, maar als u dit recept voor de eerste keer maakt kuntje het beste met Sambal Manis of een andere milde soort sambal beginnen. Lekker met Rijst, pittige komkommersalade met rode uien, Kroepoek en Atjar.hahahaha, het is een echte klassieker aan het worden.
400 gram kipfilet
5 el zonnebloemolie
3 grote gesnipperde uien
2 teentjes knoflook
2 el (keuken)azijn
9 el ketjap manis
4 el ketchup
2 el sambal (oelek)
4 el pindakaas
300 gram tauge
Bereiding
Was de tauge.
Draai daarna het vuur laag en laat de kip, onder af en toe
omroeren, in ca. 15 minuten gaar sudderen.
Tip: Hete Kip moet heet zijn, maar als u dit recept voor de eerste keer maakt kuntje het beste met Sambal Manis of een andere milde soort sambal beginnen. Lekker met Rijst, pittige komkommersalade met rode uien, Kroepoek en Atjar.hahahaha, het is een echte klassieker aan het worden.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.

dinsdag 19 januari 2010 om 19:52
Ik weet ook nog een lekkere
Nodig:
Kippenbouten (liefst gekruid)
Chilisaus
Barbequesaus
tomatenketchup
Sambal
150 ml bouillon
paprika
knoflook
ui
kidneybonen.
Bak de kip aan in de pan, doe de gesneden paprika erbij, ui erbij, en knoflook. Dan de chilisaus,ketchup, bbqsaus en sambal en bouillon. Ik let niet zo op de hoeveelheden, ik proef gewoon af en toe wat lekker is.
Dit zo'n 40minuten laten pruttelen. Dan de kidneybonen erbij en nog even doorlaten garen.
Serveren met rijst. Is erg lekker.
Nodig:
Kippenbouten (liefst gekruid)
Chilisaus
Barbequesaus
tomatenketchup
Sambal
150 ml bouillon
paprika
knoflook
ui
kidneybonen.
Bak de kip aan in de pan, doe de gesneden paprika erbij, ui erbij, en knoflook. Dan de chilisaus,ketchup, bbqsaus en sambal en bouillon. Ik let niet zo op de hoeveelheden, ik proef gewoon af en toe wat lekker is.
Dit zo'n 40minuten laten pruttelen. Dan de kidneybonen erbij en nog even doorlaten garen.
Serveren met rijst. Is erg lekker.
vrijdag 22 januari 2010 om 00:20
Elske
volgens mij volg jij het niet helemaal. Ik geef aan dat mijn gozert voor mij gaat koken, tevens geef ik aan dat de post verkeerd geplaatst is.
Ik zou zeggen één en één is twee.
Ik heb het gevoel heb dat ik me moet verdedigen in een verkeerd geplaatste post. Te belachelijk voor woorden dus.
Hìer wil ik het dan ook bij laten
volgens mij volg jij het niet helemaal. Ik geef aan dat mijn gozert voor mij gaat koken, tevens geef ik aan dat de post verkeerd geplaatst is.
Ik zou zeggen één en één is twee.
Ik heb het gevoel heb dat ik me moet verdedigen in een verkeerd geplaatste post. Te belachelijk voor woorden dus.
Hìer wil ik het dan ook bij laten