hete kip

19-01-2010 10:04 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

een poos geleden zag ik hier een recept voor hete kip, ik kan hem alleen niet meer terug vinden en heb geen idee van wie het recept was.

Wie zou me aan het recept kunnen helpen?
Jij hoeft je helemaal niet te verdedigen hoor Abster! Als je het verkeerd gepost hebt is er toch niks aan de hand? Dat je je nu zo druk maakt en al 3 keer een post verwijderd maakt het verhaal alleen een beetje vaag...
Voor het geval je moeite hebt met lezen! even een kleine herhaling.quote:Abster schreef op 22 januari 2010 @ 00:20:

Elske

volgens mij volg jij het niet helemaal. Ik geef aan dat mijn gozert voor mij gaat koken, tevens geef ik aan dat de post verkeerd geplaatst is.

Ik zou zeggen één en één is twee.

Ik heb het gevoel heb dat ik me moet verdedigen in een verkeerd geplaatste post. Te belachelijk voor woorden dus.

Hìer wil ik het dan ook bij laten
Zo, de kip wordt heet gegeten hier :-)
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Abster; het is gewoon geinig om iemand op dubbelnicken te betrappen, da's alles. Het is geen halszaak, geen ramp, gewoon lollig. Iemand heeft dan per ongeluk zijn andere account nog openstaan, waarmee hij bijv normaliter alleen dingen mbt zijn genitale wratten bespreekt. Bijvoorbeeld. Da's toch geinig?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Een vriendin van mij maakte hem een keer met van die madame Jeannette pepers? En die dan versnipperen, samen met de ui en knoflook, en blikjes tomatenpuree erbij, en hierin de drumsticks of kipfilets marineren, en een uur in de oven :-)
quote:Tas101 schreef op 22 januari 2010 @ 11:20:

Een vriendin van mij maakte hem een keer met van die madame Jeannette pepers? En die dan versnipperen, samen met de ui en knoflook, en blikjes tomatenpuree erbij, en hierin de drumsticks of kipfilets marineren, en een uur in de oven :-)

Ik doe er soms ook Madame Jeanettes bij. Of Adjoemapepers.

Meestal gooi ze er heel in, en als ik heb opgeschept voor de kinderen, maak ik pas de peper stuk.
Ik heb 'm gemaakt, die hier genoemd werd, en vond 'm lekker, maar voor hete kip toch wat te saté-achtig. Heb nog wat doorgezocht op Internet, voor n "rode" variant, en ik heb 'm gevonden, precies zoals ik 'm lekker vind.

Ingrediënten;

■ kipfilet (stuk of 4 dubbele)

■1 bakje champignons

■ uien (stuk of 3)

■8 eetlepels ketjap

■8 eetlepels azijn

■8 eetlepels ketchup

■8 eetlepels suiker

■2 kleine blikjes tomaten puree

■sambal oelek naar eigen smaak (veel dus)

Bereidingswijze;

Kipfilet in grote stukken, aanbraden met zout en peper, en dan uit de pan nemen. In het bakvet de gesneden uiten fruiten, met 2 of 3 tenen knoflook, en de champignons. Hierna de tomatenpuree, en de rest van alle ingredienten erbij, met evt wat water als de saus te dik blijft. Vijf minuutjes pruttelen, kip er weer bij, en even verder opwarmen.

Ik eet het 't liefst met vers stokbrood, lekker soppen
Klinkt ook echt goed, Very Cherry! Die ga ik ook eens maken. Ben met je eens dat die andere een beetje saté-achtig is. Ik heb er de laatste keer gewoon wat minder pindakaas doorheen gedaan en meer sambal. Maar de satésmaak blijft. Dus dank voor jouw recept!!
quote:Very Cherry schreef op 23 januari 2010 @ 19:01:

Ik heb 'm gemaakt, die hier genoemd werd, en vond 'm lekker, maar voor hete kip toch wat te saté-achtig. Heb nog wat doorgezocht op Internet, voor n "rode" variant, en ik heb 'm gevonden, precies zoals ik 'm lekker vind.

Ingrediënten;

■ kipfilet (stuk of 4 dubbele)

■1 bakje champignons

■ uien (stuk of 3)

■8 eetlepels ketjap

■8 eetlepels azijn

■8 eetlepels ketchup

■8 eetlepels suiker

■2 kleine blikjes tomaten puree

■sambal oelek naar eigen smaak (veel dus)

Bereidingswijze;

Kipfilet in grote stukken, aanbraden met zout en peper, en dan uit de pan nemen. In het bakvet de gesneden uiten fruiten, met 2 of 3 tenen knoflook, en de champignons. Hierna de tomatenpuree, en de rest van alle ingredienten erbij, met evt wat water als de saus te dik blijft. Vijf minuutjes pruttelen, kip er weer bij, en even verder opwarmen.

Ik eet het 't liefst met vers stokbrood, lekker soppen Ik kruid mijn kip altijd en verwarm het dan. Dan heb ik ook hete kip . Maar die van jou klinkt ook lekker Very Cherry Kip.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hey Chickie! En Mittens Ja deze is echt lekker, ik durf t bijna niet te zeggen maar ik heb echt driekwart van n groot potje sambal oelek erin gegooid Maar goed, t is ook een grote pan kip geworden hoor, ik had vijf dubbele kipfilets (Bonus A.H.). En veel ijskoude wijn
3/4 potje is best heul veul...... Maar wel lekker!

En wijn is altijd goed!
Die heb ik opgeslagen VC. Lekker. Zeker met die hoeveelheid sambal.
Very Cherry....thanks a lot!! Gister deze hete kip gemaakt en was echt heel erg lekker!!
Hete (kerrie)kip zoals ik hem maak

Nodig:

Kipfilet

Garam masala

Sambal

Gemalen rode pepervlokken (eventueel)

Olie

Een marinade maken van de garam masala (veel), 6 vollee eetlepels sambal, olie en en flinke schep pepervlokken.

Kip een half uurtje in laten staan (langer mag ook, lekker).

en dan bakken. Ik doe er meestal nog wat water in, wordt het lekker smeuig.

Het is erg pittig.

Lekker met (Turks) brood, zoetzure komkommer en frietjes.
Ohhh...kuzu...da's ook een goede!! Ga ik ook een keer maken!

Thanks!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven