Hoe drink jij je koffie?

07-08-2009 10:14 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe drink jij je koffie?

En hoe vaak?

Ik alleen smorgens 2 bakken, met koffiemelk.

De gewone, dus geen senseo.

Met een ouderwets koffie apparaat.

En als ik ergens ben met een koffie automaat pak ik wel eens cafe au lait.
nespresso. Heerlijk. En ik drink hem gewoon zwart. Stiekem slurp ik een beetje. Dat doe ik natuurlijk niet als er mensen bij zijn.

Op mijn werk hebben we niet zulke lekkere koffie, dus neem ik vaak cappuchino
Espresso, met veel melk, een latte dus. Ben nu aan mn tweede toe.
Cum non tum age
zwart en sterk en vandaag een uur te laat...

koffie was op, dus eerst naar de buurtsuper.
Sterke zwarte koffie. Ik kan er de hele dag door van genieten, al drink ik ook veel thee, water en andere dranken.

Ook lekker: cappuccino, koffie verkeerd, latte macchiato. En op t werk hebben we zo'n automaat, het lekkerst is een cafe creme en een espresso tezamen in 1 beker.
zwart en sterk.

De hele dag door. Gemiddeld een stuk of 12 koppen denk ik. Ietsje te veel. Senseo, koffiezetapparaat op werk en espressomachine. Als het maar koffie is. En sterk.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:chicatjoe schreef op 07 augustus 2009 @ 10:14:

Hoe drink jij je koffie?

En hoe vaak?

cafe au lait.Gewoon, via m'n mond. *flauw*
Zwart met één zoetje! Meestal op mijn werk alleen s' ochtends. In het weekend drink ik geen koffie.
Met koffiemelk, maar hij mag wel een beetje sterk zijn. Vind eigenlijk alleen de koffie die mijn vriend zet lekker. Maalt zelf zijn bonen en zet het dan met zo'n perculator.

Daarna vind je alle andere koffie vies haha..

Die drink ik elke avond na het eten, heerlijk.
's Morgens lekker wakker worden met een zwarte senseo.

Als ik gezellig met vriendinnen een terrasje pak altijd een cappuccino, maar dan moeten ze niet de cacao vergeten.
Latte macchiato?

Klinkt lekker.

Die koude koffie schijnt ook lekker te zijn.
@Winterdip: 12 koppen koffie??? Jij stuitert je dag door, volgens mij
's ochtends 2 nespresso (zwart)

op het werk 3 tot 5 automaten cappucino's (zonder suiker)

na het avondeten 1 nespresso (zwart)
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik drink bijna nooit koffie, en als ik het drink met melk en suiker. Op mijn werk drink 's ochtends 1 cappucino.
Ik drink dus halfvolle melk in mijn koffie, ik vind koffiemelk vies.
Cum non tum age
Koffie met een beetje koffiemelk erin met een zoetje.Het lekkerste vind ik nijn Latte Machiatto uit mijn Dolce Gusto apparaat!
Liefst een Latte Machiato.. Heerluk!!
Eerst dronk ik mijn koffie met halfvolle (gewone) melk en 3 suiker. Toen met halfvolle melk en 2 suiker, halfvolle melk met 2 zoetjes, halfvolle melk met één zoetje en toen met alleen melk. Heel lang gedaan. Twee jaar geleden besloot ik dat dat onzin was en drink m voortaan zwart, en 5 mokken per dag. Géén senseo. Af en toe neem ik 's midddags een cappuchino.
In een beker. Met koffiemelk en 2 zoetjes
In een beker. Met koffiemelk en 2 zoetjes
Als ik thuis ben 's morgens rond 10-en een latte machiato, van Illy koffie uit het espressomasjien met geklopte melk uit de lattemento en 's avonds een caffeine vrije espresso van Illy koffie.

Als ik werk 2 a 3 kopjes zwart met een zoetje, we hebben daar poedermelk en dat vind ik zoooo vies.
quote:robo schreef op 07 augustus 2009 @ 10:25:

@Winterdip: 12 koppen koffie??? Jij stuitert je dag door, volgens mij Laat ik dan maar niet zeggen hoeveel koffie ik drink per dag
aj vies, poedermelk
Zwart of capuchino. Ben wel een soort van koffiesloerie, ik doe het met vrijwel ieder koffiezetapparaat dus. Alleen de koffie die in vliegtuigen wordt gezet vind ik echt te goor om te drinken. Het smaakt alsof de koffie is verbrand. Een dubbel gebruikt filter zorgt trouwens ook voor gore koffie vind ik.
Latte Macchiato. Koffie gemaakt in een mocca per il caffè Geitenmelk opschuimen in deze: Resultaat:

Maximaal 2 per dag, meestal in de ochtend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven