Hoe drink jij je koffie?
vrijdag 7 augustus 2009 om 10:45
quote:robo schreef op 07 augustus 2009 @ 10:25:
@Winterdip: 12 koppen koffie??? Jij stuitert je dag door, volgens mij
Nee hoor. Ben echt een marmot. Niet wakker te krijgen 's ochtends en 's avonds in no time onder zeil. Kan ook gerust 4 energydrankjes wegtikken voor ik ga slapen en nog ben ik gelijk weg. Heeft gewoon weinig effect op me. Of zou ik inmiddels gewoon caffeineresistent zijn?
Gewoon gewenning denk ik. Ik kreeg vroeger bij mijn oma al koffie, met warme melk. Uit een aangekoekt pannetje dat de hele dag op het fornuis stond en iedere keer weer opnieuw werd opgewarmd. En dan dreven er van die lekkere vellen op je koffie hahahaha!
@Winterdip: 12 koppen koffie??? Jij stuitert je dag door, volgens mij
Nee hoor. Ben echt een marmot. Niet wakker te krijgen 's ochtends en 's avonds in no time onder zeil. Kan ook gerust 4 energydrankjes wegtikken voor ik ga slapen en nog ben ik gelijk weg. Heeft gewoon weinig effect op me. Of zou ik inmiddels gewoon caffeineresistent zijn?
Gewoon gewenning denk ik. Ik kreeg vroeger bij mijn oma al koffie, met warme melk. Uit een aangekoekt pannetje dat de hele dag op het fornuis stond en iedere keer weer opnieuw werd opgewarmd. En dan dreven er van die lekkere vellen op je koffie hahahaha!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...

vrijdag 7 augustus 2009 om 10:50
Zo zie je maar Robo, smaken verschillen. Ben normaal trouwens erg van de biologische producten en ik heb ook weleens bio geitenmelk, maar de niet biologische (van Kabrita) is neutraler en lekkerder in de koffie. Verder drink ik trouwens nooit melk, alleen in de koffie.
Voor het evenwicht heb ik dan wel biologische espresso koffie. Soms van de Brandmeesters, maar op het moment heb ik Illimani koffie van de Natuurwinkel.
Voor het evenwicht heb ik dan wel biologische espresso koffie. Soms van de Brandmeesters, maar op het moment heb ik Illimani koffie van de Natuurwinkel.
vrijdag 7 augustus 2009 om 11:14
vrijdag 7 augustus 2009 om 11:26
Thuis alleen de-café en zwart (uit de Senseo) en op het werk de hele dag door cappuccino of Café au lait (Nescafé automaat). Zit dus ook wel aan de 12 koppen door de weeks. Ben al m'n hele leven een koffieleut en ben ooit eens voor een dieet overgestapt op caffeine-vrij, sindsdien drink ik dat thuis altijd.
Vroeger kon ik idd om 00.00 uur een kop koffie drinken en sliep ik om 00.05 uur, maar tegenwoordig moet ik na 20.00 uur geen gewone koffie meer drinken daar ik anders de halve nacht wakker lig!
In het weekend kan ik zo een heel weekend geen koffie drinken, of ineens de hele dag door... Ben niet meer verslaafd dus (vroeger had ik altijd hoofdpijn in het weekend).
Vroeger kon ik idd om 00.00 uur een kop koffie drinken en sliep ik om 00.05 uur, maar tegenwoordig moet ik na 20.00 uur geen gewone koffie meer drinken daar ik anders de halve nacht wakker lig!
In het weekend kan ik zo een heel weekend geen koffie drinken, of ineens de hele dag door... Ben niet meer verslaafd dus (vroeger had ik altijd hoofdpijn in het weekend).
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"

vrijdag 7 augustus 2009 om 11:27
Nespresso! Heb em nu een jaartje denk ik en vind alle andere koffie niet meer zo lekker sindsdien (hoezo verwend?)
Tenminste, vind senseo echt een slappe bak, ook de sterkere pads.
Op het werk hebben wij een machine met verse bonen en godzijdank sinds kort de Illy bonen, die zijn goed te doen.
Hiervoor bonen van DE, waren slap en een beetje zuur bah.
Andere automaten koffie vind ik niet te zuipen (oa bij mn vorige baan)
Ik moet zeggen, vind vliegtuig koffie dan wel weer ok, zeker als je het vergelijkt met automaten koffie.
Heb jaren in de lucht gewerkt en dan wil je wel, op nachtvluchten.
Trouwens, die blikken koffie wordt ook gebruikt als er iemand gekotst heeft in het vliegtuig, strooi er koffie over en je ruikt gelijk een stuk minder zure ellende.
Buiten de deur vind ik het belangrijk dat koffie niet te slap is, meestal koffie verkeerd maar dan wel de goeie verhouding.
Dus gezet met een sterke koffie.
En Starbucks is mn favo koffie keten, het liefst de Vanille latte, medium. Kom helaas niet meer al te vaak in de USA, dus mis em wel.
Hoewel ik bij de DE winkel in Haarlem laatst ook wel een lekkere latte had.
Verder drink ik mn koffie dus verkeerd of met een beetje koffiemelk, meestal 4 tot 5 per dag.
Tenminste, vind senseo echt een slappe bak, ook de sterkere pads.
Op het werk hebben wij een machine met verse bonen en godzijdank sinds kort de Illy bonen, die zijn goed te doen.
Hiervoor bonen van DE, waren slap en een beetje zuur bah.
Andere automaten koffie vind ik niet te zuipen (oa bij mn vorige baan)
Ik moet zeggen, vind vliegtuig koffie dan wel weer ok, zeker als je het vergelijkt met automaten koffie.
Heb jaren in de lucht gewerkt en dan wil je wel, op nachtvluchten.
Trouwens, die blikken koffie wordt ook gebruikt als er iemand gekotst heeft in het vliegtuig, strooi er koffie over en je ruikt gelijk een stuk minder zure ellende.
Buiten de deur vind ik het belangrijk dat koffie niet te slap is, meestal koffie verkeerd maar dan wel de goeie verhouding.
Dus gezet met een sterke koffie.
En Starbucks is mn favo koffie keten, het liefst de Vanille latte, medium. Kom helaas niet meer al te vaak in de USA, dus mis em wel.
Hoewel ik bij de DE winkel in Haarlem laatst ook wel een lekkere latte had.
Verder drink ik mn koffie dus verkeerd of met een beetje koffiemelk, meestal 4 tot 5 per dag.
vrijdag 7 augustus 2009 om 11:36

vrijdag 7 augustus 2009 om 11:40
's Ochtends een senseo met 2 zoetjes en een beetje melk. Op mijn werk hebben ze een ander merk koffie genomen, niet te zuipen dat spul. Heel af en toe haal ik op het station koffie. Mijn koffieconsumptie is hierdoor drastisch verminderd, van een stuk of 5, 6 naar 1 á 2 's ochtends. Ik drink nu thee.
Pas als ik thuis ben drinken mijn vriend en ik samen een kop koffie in de keuken en nemen de dag door.
Pas als ik thuis ben drinken mijn vriend en ik samen een kop koffie in de keuken en nemen de dag door.

vrijdag 7 augustus 2009 om 11:45
quote:mamalief schreef op 07 augustus 2009 @ 11:39:
[...]
En bedankt....nu heb ik dat liedje in mijn hoofd!
Sluit zich (degodver) aan bij MammaStout.
Ik drink er zo'n 6 a 7 per dag, thuis vers uit mijn bonen masjien of nespresso, met suiker (te veel)
op mijn werk dubbele espresso, da's de enige die nog enigzins te zuipen is..
Senseo vind ik zo goor, da's net afwaswater. Ik ben gruwelijk verpest in Italië vorig jaar.
[...]
En bedankt....nu heb ik dat liedje in mijn hoofd!
Sluit zich (degodver) aan bij MammaStout.
Ik drink er zo'n 6 a 7 per dag, thuis vers uit mijn bonen masjien of nespresso, met suiker (te veel)
op mijn werk dubbele espresso, da's de enige die nog enigzins te zuipen is..
Senseo vind ik zo goor, da's net afwaswater. Ik ben gruwelijk verpest in Italië vorig jaar.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!