Hoe drink jij je koffie?

vrijdag 7 augustus 2009 om 11:57
Hier nog een koffieleut.
Ik drink het liefst koffie uit mijn eigen Saeco koffiemachine, heeeeeerlijk! En dan het liefst koffie verkeerd.
Maar zwart vind ik ook prima.
Op mijn werk hebben we een DE machine, best te doen, went vanzelf.
En behalve koffie drink ik ook veel thee, in alle soorten en smaken.
Ik drink het liefst koffie uit mijn eigen Saeco koffiemachine, heeeeeerlijk! En dan het liefst koffie verkeerd.
Maar zwart vind ik ook prima.
Op mijn werk hebben we een DE machine, best te doen, went vanzelf.
En behalve koffie drink ik ook veel thee, in alle soorten en smaken.

vrijdag 7 augustus 2009 om 12:52
quote:Paque_in_Pink schreef op 07 augustus 2009 @ 11:45:
[...]
Sluit zich (degodver) aan bij MammaStout.
Ik drink er zo'n 6 a 7 per dag, thuis vers uit mijn bonen masjien of nespresso, met suiker (te veel)
op mijn werk dubbele espresso, da's de enige die nog enigzins te zuipen is..
Senseo vind ik zo goor, da's net afwaswater. Ik ben gruwelijk verpest in Italië vorig jaar. (graag gedaan)
[...]
Sluit zich (degodver) aan bij MammaStout.
Ik drink er zo'n 6 a 7 per dag, thuis vers uit mijn bonen masjien of nespresso, met suiker (te veel)
op mijn werk dubbele espresso, da's de enige die nog enigzins te zuipen is..
Senseo vind ik zo goor, da's net afwaswater. Ik ben gruwelijk verpest in Italië vorig jaar. (graag gedaan)
vrijdag 7 augustus 2009 om 15:18
sochtends koffie uit een gewoon filterapparaat, vrij sterk, met koffiemelk en een zoetje, meestal 1, soms 2 kopjes (hangt van de tijd af)
Op mijn werk drink ik nauwelijks koffie, die automatenzooi is gewoon niet te zuipen, geen enkele variant.
savonds ook weer 1 of 2 kopjes, zelfde recept als sochtends.
We willen nogsteeds een espresso-apparaat kopen, maar komen er maar niet uit welke we gaan nemen...we verschillen nogal van smaak
Van de week is de nieuwe starbucks op utrecht cs geopend, dus vrees dat ik nu regelmatig aan de iced cappuccinos ga daar, die vind ik namelijk het allerallerlekkerst.
Op mijn werk drink ik nauwelijks koffie, die automatenzooi is gewoon niet te zuipen, geen enkele variant.
savonds ook weer 1 of 2 kopjes, zelfde recept als sochtends.
We willen nogsteeds een espresso-apparaat kopen, maar komen er maar niet uit welke we gaan nemen...we verschillen nogal van smaak
Van de week is de nieuwe starbucks op utrecht cs geopend, dus vrees dat ik nu regelmatig aan de iced cappuccinos ga daar, die vind ik namelijk het allerallerlekkerst.

vrijdag 7 augustus 2009 om 17:56
Ik drink thuis altijd koffie uit een "ouderwets" koffiezetapparaat. Vind ik nog altijd lekkerder dan Senseo-koffie. Ik heb koffie van de Aldi of de Lidl. Ik drink het meestal zwart, en soms met opgeklopte warme melk.
Oh ja, ik heb ook nog zakjes espresso en latte machiatto in huis van Nescafé.
Op mijn werk drink ik ook altijd koffie uit een koffiezetapparaat. Is altijd lekker, want ik heb mezelf opgeworpen als de koffiezetter, dus de koffie is altijd naar mijn smaak
Al met al drink ik gemiddeld 4 mokken koffie per dag.
Oh ja, ik heb ook nog zakjes espresso en latte machiatto in huis van Nescafé.
Op mijn werk drink ik ook altijd koffie uit een koffiezetapparaat. Is altijd lekker, want ik heb mezelf opgeworpen als de koffiezetter, dus de koffie is altijd naar mijn smaak
Al met al drink ik gemiddeld 4 mokken koffie per dag.
zaterdag 8 augustus 2009 om 11:15
Kreeg gisteren koffie bij de kapper, niet te zuipen!!
Ik denk dat het espresso was.
Ieeeeeuw.ik heb het stiekem laten staan.
In griekenland hadden ze trouwens ook lekkere koffie.
Cafe au lait, was zo lekker daar, in van die sjieke cafeetjes, buiten op het terras.Met een dikke, echte schuimlaag.
Heeeeeerlijk.
Ik denk dat het espresso was.
Ieeeeeuw.ik heb het stiekem laten staan.
In griekenland hadden ze trouwens ook lekkere koffie.
Cafe au lait, was zo lekker daar, in van die sjieke cafeetjes, buiten op het terras.Met een dikke, echte schuimlaag.
Heeeeeerlijk.
zaterdag 8 augustus 2009 om 11:50
Ik drink niet dagelijks koffie maar kan ook gerust een keer 8 bakken op een dag drinken.
Thuis: DE-koffie uit een koffiezetapparaat met melk en suiker. En als ik tijd heb (lees weekend) espresso uit de perculator met opgelopte magere melk en suiker. Latte machiato dus.
Op het werk hebben we een gore nescafe-automaat maar daar drink ik toch ook altijd wel minstens 3 bakken cafe creme met melkpoeder en suiker. Ik vind dus zowel de koffie als het melkpoeder vies, maar heb de caffeine blijkbaar nodig.
Ik heb niks met senseo, ik vind het waterig.
Als ik later groot ben koop ik een heel duur italiaans espressoapparaat, tot die tijd komt de perculatorkoffie het meest in de richting.
Thuis: DE-koffie uit een koffiezetapparaat met melk en suiker. En als ik tijd heb (lees weekend) espresso uit de perculator met opgelopte magere melk en suiker. Latte machiato dus.
Op het werk hebben we een gore nescafe-automaat maar daar drink ik toch ook altijd wel minstens 3 bakken cafe creme met melkpoeder en suiker. Ik vind dus zowel de koffie als het melkpoeder vies, maar heb de caffeine blijkbaar nodig.
Ik heb niks met senseo, ik vind het waterig.
Als ik later groot ben koop ik een heel duur italiaans espressoapparaat, tot die tijd komt de perculatorkoffie het meest in de richting.
Life is too short for self-hatred and eating celery sticks
zaterdag 8 augustus 2009 om 11:57

zaterdag 8 augustus 2009 om 11:58
quote:Douja schreef op 08 augustus 2009 @ 11:57:
Ik lees hier van wat mensen dat ze door de week koffie drinken en in het weekend niet. Ik kom daar niet ongestraft mee weg. Ik moet koffie drinken in het weekend. Niet alleen omdat ik dat graag wil maar ook omdat ik anders afkickverschijnselen krijg in de vorm van hoofdpijn en zo.Gaat er dan niet een klein bij je branden? Zo van misschien moet ik eens wat anders gaan drinken?
Ik lees hier van wat mensen dat ze door de week koffie drinken en in het weekend niet. Ik kom daar niet ongestraft mee weg. Ik moet koffie drinken in het weekend. Niet alleen omdat ik dat graag wil maar ook omdat ik anders afkickverschijnselen krijg in de vorm van hoofdpijn en zo.Gaat er dan niet een klein bij je branden? Zo van misschien moet ik eens wat anders gaan drinken?
zaterdag 8 augustus 2009 om 12:26
Ik kan goed koffie drinken maar kan het ook goed missen,als ik 3 weken op vakantie ben drink ik het (haast) niet.
Probeer wel met mate koffie te drinken,max 4 kopjes op een dag maar meestal maar 2.
Drink het liefst cappucino of als het warm is ijskoffie.
Thuis drink ik senseo met 1 klontje suiker op het werk hebben ze gewone koffie en daar wil ik nog wel eens melk in doen omdat ze daar van erg sterke koffie houden...
Probeer wel met mate koffie te drinken,max 4 kopjes op een dag maar meestal maar 2.
Drink het liefst cappucino of als het warm is ijskoffie.
Thuis drink ik senseo met 1 klontje suiker op het werk hebben ze gewone koffie en daar wil ik nog wel eens melk in doen omdat ze daar van erg sterke koffie houden...