hoe drink jij je koffie?

15-10-2009 22:58 176 berichten
Hoe drink jij je koffie?

En welke koffie soort vind je het lekkerst?

Ik zal beginnen.

Ik drink mijn koffie zwart.

Heb het liefst een gewone bak koffie. Dus geen senseo prut.

Wat ik ook lekker vind is een cappuccino.

Ben benieuwd hoe jullie hem drinken!
Alle reacties Link kopieren
Zwarte en sterke koffie zonder toevoegingen.

Heb een Nespresso apparaat, drink de sterkste variant.
Senseo, daar vind ik ook helemaal niks aan. Zo'n uniforma smaak, en op de een of andere manier proef ik altijd de pad.

's Ochented maakt ik zelf een sterk bakkie met een percolatortje en dan veel warme melk er in. Halfvolle melk, wnat mager vind ik niet lekker in de koffie. Meestal haal ik biologische fairtrade bonen (Colombiaans, dat vind ik het lekkerst) die ik zelf maal.

Ik drink er nooit suiker in, vind het zelfs vies. Ook van die siropen 'bende' wil ik niet in mijn koffie....

Maar als ik bij een ander thuis ben en ze bieden me een senseo aan, dan wieiegr ik niet hoor. Zelf zal ik het alleen nooit kopen.
Volgens mij wat een van de eerste topics die ik oit op het forum opende "Wie vind nog meer senseo niks aan"?
Op tv zie je in series als GTST en Gooische vrouwen vaak zo'n cafetiere voorbij komen.

LIjkt me ook wel lekkere koffie!

Heb al rond gekeken op internet.

Ga binnenkort eens naar een koffie winkel hier in de stad om meer informatie erover te vragen.
quote:heejhallo schreef op 16 oktober 2009 @ 08:37:

Volgens mij wat een van de eerste topics die ik oit op het forum opende "Wie vind nog meer senseo niks aan"?

Ik heb ook een senseo gehad, maar ben blij dat ik m weg hen gedaan!
Uit een kopje ha ha...ff serieus:Ik drink mijn koffie met halfvolle

of magere melk,geen volle melk en geen suiker.Verder drink

ik graag capuccino of cafe latte of koffie verkeerd.Ik wissel af.

De ene keer dit en de andere dat.
s chtends thuis (zoals nu) gewone filterkoffie met veel volle melk (geen koffiemelk). op mn werk senseo dark roast, zwart.
quote:appeltjesgroen25 schreef op 16 oktober 2009 @ 08:19:

[...]

Ik heb sinds kort een nespresso apparaat en vind het heerlijk!

Maar zet ook nog gewoon DE filterkoffie.

S'ochtends is de koffie hier niet aan te slepen namelijk.oh, en s avonds na het eten een nespresso. de sterkste, zwart.
Het paarse cupje van Nespresso en dan met een zoetje en een klein beetje koffiemelk. Hmm, heerlijk! Heb net mijn eerste bakkie op!

Verder vind ik af en toe een cappuccino ook erg lekker.
Jeeeee, wat een geweldig topic, hier moet ik echt even om lachen zeg!

Doe mij maar een cappuccino, lekkerrrr. Liefst met Nespresso koffie. Of in Rome, bij zo'n kleine barrista, in de ochtendzon...
Ik ben ook helemaal van de koffiemelk af, veel te romig en zoet!
Vicky,dat heb ik ook en koffiemelk lust ik helemaal niet.

Liever dan gewoon echte melk en het liefst halfvolle of magere.
Nespresso natuurlijk! Vind ik echt met kop en schouders boven alle andere koffie uitsteken. Is ook de enige koffie die ik zwart drink (anders wil ik er altijd melk in)
Dat hangt ontzettend van de koffie af. Als de koffie goed op sterkte is, dan alleen met suiker of zwart. Als hij aan de slappe kant of te sterk, dan met melk en suiker.
Espresso met een flinke scheut opgeklopte warme melk.
quote:appeltjesgroen25 schreef op 16 oktober 2009 @ 08:40:

Op tv zie je in series als GTST en Gooische vrouwen vaak zo'n cafetiere voorbij komen.

LIjkt me ook wel lekkere koffie!

Heb al rond gekeken op internet.

Ga binnenkort eens naar een koffie winkel hier in de stad om meer informatie erover te vragen.Is ook lekker! wij hebben er eentje mee als we gaan kamperen. Trouwens gewoon bij de Hema vandaan, voor 12,95, dus misschien kun je hem eerst eens goedkoop testen voordat je een dure aanschaft?
Heb thuis alleen cafeïne-vrije koffie.

Als ik ergens anders ben, drink ik wel met cafeïne, maar de hele dag thuis, daar word ik te onrustig en trillerig van.

Ik drink het zwart en schep van de senseo het schuimlaagje af
Zwart met 1 klontje rietsuiker
Espresso, zwart.
Babykoffie met veel te veel melk, liefst gewone koffie met gewone melk.

Als ik in een koffiezaak ben ofzo, bestel ik meestal een latte macciatto of een cafe au lait.

Maar eigenlijk drink ik bijna alleen maar thee
Voor 'gewoon' een dubbele espresso - zwart, zonder suiker, maar zo lekker lui 's ochtends in het weekend een cappucino of macchiato.

Het gekke is dat ik zwarte koffie zonder suiker drink, maar zodra er melk in gaat moet er ook suiker in anders vind ik het niet lekker.
thuis drink ik een gewone rechttoe rechtaan filterkoffie met een schepje rietsuiker.
Ik maal mijn bonen zelf en dan kokend water erop in zo'n perculator ofzo. Het liefst redelijk sterk met een beetje halfvolle plantaardige koffiemelk.

Maar wanneer ik niet thuis ben vind ik senseo nog best te pruimen.
@Juniper, gebruik jij ook mineraalwater in plaats van kraanwater? Ik weleens in de Dikke van Dam gelezen dat het water medebepalend is voor de smaak van de koffie, maar dat dit meestal over het hoofd wordt gezien.
senseo met een flinke schep melk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven