hoe drink jij je koffie?

15-10-2009 22:58 176 berichten
Hoe drink jij je koffie?

En welke koffie soort vind je het lekkerst?

Ik zal beginnen.

Ik drink mijn koffie zwart.

Heb het liefst een gewone bak koffie. Dus geen senseo prut.

Wat ik ook lekker vind is een cappuccino.

Ben benieuwd hoe jullie hem drinken!
Als je echt iets unieks op tafel wilt zetten, moet je zo'n Cona Coffee maker kopen.. ziet er heel fancy uit en is hele lekkere koffie!

Helemaal onderaan zit een theelichtje.. in de onderste glazen pot doe je het water en in de bovenste glazen kom doe je de gemalen koffie..
Beetje het idee van een perculator.
Alle reacties Link kopieren
Barbaars! Nescafé Espressopoeder met een theelepel cacao, twee schepjes rietsuiker en een flinke wolk koffiemelk. Daar is niks koffie aan, maar wel lekker!...
Jouw variant is lekker als je hem koelt Ligeia.
quote:sarah2ndlife schreef op 16 oktober 2009 @ 10:29:

stevia is in nederland ook te verkrijgen, maar alleen op speciale websites geloof ik, meestal bij low carb webshops.

Veel reformwinkels hebben ook Stevia.

Dat is dan wel meestal een flesje met vloeibaar stevia-extract, niet zo'n mooi afgewerkt sweetener produkt als op jouw website.

Een of twee druppeltjes is genoeg voor een kop thee, je kunt ermee bakken, alles.

Klik voor meer steviaweetjes.

Ontopic; ik lust geen koffie.
Warm, met opgeklopte melk 3/4 koffie 1/4 melk.

Koekje der naast.

Lievelings is "o lacys" van vomar. Maar die gaat eruit *huil

Geen koffiepads voor mij... ik drink 4 bloemenvazen op een dag... minstens.(heb de laatste net op)
Latte Macciato, Cappuccino....

Even een vraagje; waarom vinden mensen Senseo zo gatver? Ik drink nog niet zo heel lang koffie en met al die melk erin ben ik ook geen koffiekenner, maar het lijkt wel een soort statement dat je Senseo gatver vind?
Ik weet het niet jackie,ik vind senseo in elk geval wel lekker en zeker lekkerder dan oploskoffie.
Ik vind Senseo ook lekker...ik heb zo'n Senseo-apparaat met een bakje voor verse melk eraan...je kent 'm vast wel
Op het werk extra sterke espresso met suiker (maar uit de automaat dus nog steeds beetje slappe hap).

Thuis hebben we een espresso machine en een bonenmaler. Daar drink ik altijd heel erg sterke espresso, of eigenlijk ristretto met suiker.

En soms vind ik een klein scheutje grand marnier erin wel erg lekker (meestal ik combinatie met ook een glas ernaar).
quote:jackie23 schreef op 16 oktober 2009 @ 23:45:

Even een vraagje; waarom vinden mensen Senseo zo gatver? Ik drink nog niet zo heel lang koffie en met al die melk erin ben ik ook geen koffiekenner, maar het lijkt wel een soort statement dat je Senseo gatver vind?

Ik vind er niet veel aan, dat is niet hetzelfde als 'gatver' (dat ten eerste). Ik vind het erg uniform smaken, soms koelt het zo snel af en af en toe heb ik het idee dat ik het papier van de pad proef (en bij filterkoffie heb ik dat niet).

Ook met meeneemkoffies ben ik lastig waar ik ze wel en niet haal. In mijn plaats zitten veel Starbucksen, maar die vind ik dus echt niet lekker gebrand (en zwaar overpriced). En als ik ook ergens koffie bestel en ik vind de smaak niet zo lekker, of ze kunnen niet fatsoenlijk melk opschuimen bij een cappucino, dan kom ik er niet meer. MIsschien klinkt dat lastig, maar ik weet gewoon wat ik wel en niet lekker vind

Als ik bij iemand thuis koffie krijg aangeboden drink ik gewoon wat me voor wordt gezet hoor. Senseo, 'zelfs' oplos (is nogal gewoon in de UK). En op vakantie drink ik ook alles. Het is ook weer niet zo dat ik mijn humeur er door laat verpesten als ik de koffiesmaak niet zo lekker vind.
Ja, wat Heejhallo zegt dus.

Ik drink het wel hoor, tis ook niet vies, maar om nou te zeggen dat het koffie is? Tja, sorry, dat vind ik dus niet. Althans, ik vind dat geen echt "lekker bakje koffie".

Probeer voor de gein maar eens een nespresso. Dan proef je dus wel degelijk verschil. Of uit een goed espressoapparaat. Echt, dat smaakt honderd keer anders (lekkerder, maar over smaak valt te twisten )
er is weer een senseo ontploft.

de lekkerste koffie zet ik met mijn bulgaarse potje

zo eentje:

Hier koffie uit de

Heerlijke nespressokoffie, drink meestal de Lungo Finezzo , met wat rietsuiker en koffieroom

daar kan een senseootje niet aan tippen....
Ik heb thuis gewoon dus een percolator of caffetiere die ik gebruik. Moet nog even sparen voor een echt espresso apparaat...:). Nespresso, daar voel ik me dan weer niet zo tot aangetrokken (maar dat is gewoon een gevoel dat het zo gemarketed is en ik niet zo van Nestlé producten houdt).
Sterk en zwart graag! Liefst dubbele espresso.

Hoewel ik een echt goede cappuccino of latte macchiato niet afsla... heerlijk.
quote:sarah2ndlife schreef op 17 oktober 2009 @ 09:28:

er is weer een senseo ontploft.

de lekkerste koffie zet ik met mijn bulgaarse potje

zo eentje:

[afbeelding]

Zo zet ik het ook Sarah. Vind ik ook erg lekker.

En dan maak ik er een latte macchiato van, met geitenmelk...
Oh, die is ook mooi Xander.

Ik heb gewoon deze:

Saar, ik heb er hier precies zo eentje staan. (vriend had dat ding). Nooit gebruikt, maar ik begrijp dat dat dus erg lekker is? Want dan ga ik hem zeker eens gebruiken. Hoe werkt dat?
quote:Xander68 schreef op 17 oktober 2009 @ 09:37:

Hier koffie uit de

[afbeelding]

Heerlijke nespressokoffie, drink meestal de Lungo Finezzo , met wat rietsuiker en koffieroom

daar kan een senseootje niet aan tippen....Mooi apparaat!! Super!
quote:jackie23 schreef op 16 oktober 2009 @ 23:45:

Ik vind Senseo niet echt gadver, vind er gewoon niet veel aan.

Als je meerdere koffie soorten geproefd hebt, merk je echt het verschil wel!
Oh en bij MrGeorge hebben we deze. (maar daar drink ik dan nogsteeds Latte Macchiato di Capra (haha met geitenmelk dus))
Zwarte koffie!

Óf cappuccino (met een heel klein beetje suiker) uit de Nespresso van plaatje van Xander
Peas on earth!
@Jackie: Senseo is gadver omdat het een slappe bak is. Juist met melk moet er een pittige espresso in, anders drink je een soort waterige melk. Brrr.
quote:Liv schreef op 17 oktober 2009 @ 09:46:

Saar, ik heb er hier precies zo eentje staan. (vriend had dat ding). Nooit gebruikt, maar ik begrijp dat dat dus erg lekker is? Want dan ga ik hem zeker eens gebruiken. Hoe werkt dat?

makkie, water onderin, koffie in dat zeefgedeelte en opzetten , door de verhitting gaat het stomen et voila, klaar.

lekker echt koffie smaak, je kan hem zo sterk maken als je wilt, lekker met gekookte melk en/of een klont vanille ijs erin in de zomer.

jam jam.

de gekookte melk kun je opkloppen voor dat je hem in de \magnetron doet dan gaat ie enorm op schuimen, met zo een klein kloppertje op batterijen

te koop bij Ikea!

bij de xenos kun je sabloontje kopen om wat cacao poeder in leuke vorm op je geklopte melk te strooien,

nou wat een feest!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven