Hoe eet jij je stoofpeertjes

15-11-2009 12:59 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Man mijn en ik hebben een discussie punt over stoofpeertjes. Ik maak de stoofpeertjes klaar om ze vervolgend met aardappelen en een lekker stukje vlees op te eten.

Hij vind dit niet zo lekker en eet ze liever als toetje...met yoghurt.

Ik zeg dat ik het van huis uit zo eet, met aardappels etc.

Dus hierbij mij vraag hoe eten jullie thuis de stoofpeertjes??

Ben erg benieuwd!
NIET,bah (maar kom even reageren omdat we dezelfde avatar hebben..)
Ik eet ze warm bij aardappelen en koud in warme custard yumm

Het sap drink ik koud lekker op :D
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
quote:winniethepooh schreef op 15 november 2009 @ 13:23:

Warme stoofpeertjes zijn wel lekker!!!

Maar dan wel lauwwarm... ze hoeven van mij ook niet dampend in het schaaltje te liggen hoor....

Het is ,denk ik, maar net wat je gewent bent.

Ik eet ze altijd koud als bijgerecht. Heb het dus een keer geprobeert bij mijn schoonouders,maar ik vind warme/lauwe stoofperen echt niet lekker. Kwestie van smaak dus.
Ik vind stoofpeertjes altijd lekker.

Ik eet ze meestal als bijgerecht, maar ook wel eens als toetje met vanillevla.
Als toetje of gewoon tussen door, maar dan wel warm.

Ik gooi ze altijd in de pan met een fles wijn, idioot veel kaneel en wat suiker. Heerlijk!

Bij de piepers en vlees zie ik t niet zo zitten.
Warm of koud, stoofpeertjes blijven lekker. Ik heb ze gisteren nog gekocht, ga ze morgenavond weer maken. Met wat suiker, rode wijn en kaneel, lekker!
Ga ze toevallig vanavond maken, bij de bouef bourguignon en aardappelgratin.

Heb er ook wel eens een lekkere herfstsalade mee gemaakt. En ja, ook toetjes. Kan allemaal.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Gister nog gegeten, nou ja, mijn man dan. Gewoon als bijgerecht bij de warme maaltijd.
Met een vork...
Als 2e groente, naast spruitjes. Mmmmm!!!
Wij aten altijd de ouderwetse versie aardappelen ,stoofpeertjes lauwwarm en draadjesvlees.Maar tegenwoordig worden ze ook in vla verwerkt stoofperenvla, het is maar net wat jezelf het lekkerst vindt.Je kunt ze in rode wijn koken maar met karvan is ook erg lekker.
YeGHHh ik eet mijn stoofpeertjes gewoon NIET. Vieze dingen.
Gister nog gegeten met hangop! Mmm, lekker! (peertjes gestoofd met kruidnagels, kaneelstokje, suiker, citroensap en port)
En bedankt, nu zit ik morgen peren te schillen...

Maar ik eet ze het liefst als toet, of bij mijn ontbijt.

Al ken ik het ook als bijgerecht.
Als bijgerecht! Mjammie.
Lekker bij de aardappels en hachee Echt als hoofdgerecht dus!
Wij aten ze als bijgerecht...met name net na het eten en voor het toetje....lekker.

Mijn moesje maakte de lekkerste van de wereld, sinds ze er niet meer is kan ik die krengen niet meer ruiken zonder emotioneel te worden.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Iedere keer komt dit topic naar boven en steeds denk ik mmm lekker stoofpeertjes. Ik heb ze zelf nog nooit gemaakt, maar soms koop ik ze kant en klaar. Die eet ik dan gewoon als tussendoortje (soms de hele bak in een keer).
Cum non tum age
Wij eten ze bij de warme maaltijd,meestal als we wild eten en dus vaak in december
quote:noa schreef op 16 november 2009 @ 16:25:

Iedere keer komt dit topic naar boven en steeds denk ik mmm lekker stoofpeertjes. Ik heb ze zelf nog nooit gemaakt, maar soms koop ik ze kant en klaar. Die eet ik dan gewoon als tussendoortje (soms de hele bak in een keer).

Ja, die koop ik ook wel eens, als ik geen zin heb om te schillen. Maar eigengemaakt zijn ze zo lekker, en eigenlijk is het maken een perenschilletje (kon dit flauwe grapje niet laten). Plus de bonus dat je huis zo lekker knus ruikt als ze staan te stoven!

(Leuke sint-makeover, trouwens )
quote:delphicat schreef op 16 november 2009 @ 16:31:

Maar eigengemaakt zijn ze zo lekker, en eigenlijk is het maken een perenschilletje (kon dit flauwe grapje niet laten). Die is zo ontzettend velauw dat het weer leuk is!
bij oma!
Misschien moet ik ze toch eens gaan maken dan.
Cum non tum age
Beide. Alleen ben ik niet zo'n toetjesmens dus eet ik ze liefgst met aardappels en draadjesvlees. En dan niet lauw, maar gloeiend heet het lekkerst.

Met het restje maak ik stoofperen cake: In grove stukjes snijden en zonder sap door cakebeslag mengen. Héérlijk.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Wij eten ze eigenlijk alleen maar als toetje, niet als bijgerecht. Hoewel ik het wel altijd lekker vind als ik uit eten ben en ze staan op tafel...

Maar met yoghurt?!? Dat lijkt echt niet lekker... gewoon met vanillevla!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven