Hoe eet jij je stoofpeertjes

15-11-2009 12:59 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Man mijn en ik hebben een discussie punt over stoofpeertjes. Ik maak de stoofpeertjes klaar om ze vervolgend met aardappelen en een lekker stukje vlees op te eten.

Hij vind dit niet zo lekker en eet ze liever als toetje...met yoghurt.

Ik zeg dat ik het van huis uit zo eet, met aardappels etc.

Dus hierbij mij vraag hoe eten jullie thuis de stoofpeertjes??

Ben erg benieuwd!
Bij ons is het een onderdeel (lees bijgerecht) van de warme maaltijd....

Maar het zou ook prima als toetje kunnen wat mij betreft.
anoniem_15642 wijzigde dit bericht op 15-11-2009 13:09
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Van huis uit ben ik het ook gewend om het bij de warme maaltijd te eten. Ik nam het zelf meer als een bijgerecht, maar mijn vader vind inderdaad niets zo lekker als peertjes met aardappels, vlees en jus.
Kan allebei Thuis aten we ze altijd bij het hoofdgerecht. Zelf eet ik ze liever als toetje.
...
Ik ken ze als bijgerecht, toetje, tussendoortje. Vind het allemaal wel prima
.
Ik eet ze voornamelijk als bijgerecht bij de warme maaltijd, maar als toetje, met hangop bijvoorbeeld, zijn ze ook heerlijk.

Zie dit perentopic voor recepten.
Als bijgerecht c.q. als toetje eet ik het meestal.

Maar hoe eet je dat dan? Een hap met stoofpeertje jus en aardappel? Dan lijkt me eerlijk gezegd niet zo lekker, maar aardappels met stukje vlees en jus en dan daarnaast stoofpeertjes snap ik weer wel. Alleen hebben wij er meestal een "echte" groente bij en eten we de peertjes er dus bij.

Denk dat ik van de week nog even langs de supermarkt ga, heb opeens zo'n trek in stoofpeertjes!
Ik wil ook een motto
Wij aten ze bij het hoofdgerecht, en wat over was bij het toetje!
-
als bijgerecht of toetje met boerenvanillevla mmmmm
Persoonlijk eet ik ze het liefst als toetje met vanile vla (aanrader!).
Als ik ze zelf maar eet ik ze meestal met vanillevla. Maar vroeger bij oma aten we ze als bijgerecht bij de warme maaltijd.
Mijn zoon van 1 wil overal stoofperen bij. Nasi met stoofperen, brood met stoofperen, aardappels met stoofperen, wraps met stoofperen etc. etc.
"vroeger" thuis als bijgerecht. Nu net zoals het uitkomt, soms denk ik er pas aan als ik al gegeten heb, dus dan als toetje.

En in combinatie met sommige dingen trekken ze me niet zo, dus dan wordt t automatisch toetje

met of zonder yoghurt of ijs
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:imikgirl schreef op 15 november 2009 @ 13:04:

Maar hoe eet je dat dan? Een hap met stoofpeertje jus en aardappel? Dan lijkt me eerlijk gezegd niet zo lekker, maar aardappels met stukje vlees en jus en dan daarnaast stoofpeertjes snap ik weer wel. Alleen hebben wij er meestal een "echte" groente bij en eten we de peertjes er dus bij.Vraag je hier nu serieus wat je allemaal tegelijk aan je vork zou moeten prikken en naar binnenwerken?
Als toetje!! Geen vla of wat dan ook erbij, puur genieten van de peren. En ik vind het ontzettend vies om het als bijgerecht te eten, stoofperen en aardappels vind ik zo vies samen!!

Maar dat ligt aan mij, lees ik... veel mensen die het als bijgerecht eten.
quote:Uggla schreef op 15 november 2009 @ 13:08:

Mijn zoon van 1 wil overal stoofperen bij. Nasi met stoofperen, brood met stoofperen, aardappels met stoofperen, wraps met stoofperen etc. etc.Ik weet niet of ik jouw zoontje qua smaakbeleving dan juist creatief kan noemen ivm met zijn ongebruikelijke combinaties of juist eenzijdig vanwege het feit dat het telkens stoofpeertjes zijn...
Als bijgerecht kan het naar mijn idee prima hoor.. Maar zal het nooit gelijk met aardappels of vlees naar binnen werken... Zo nu en dan een stukje tussendoor.....
Als het zoet is, is het een toetje. Probleem opgelost.
Van huis uit aten wij de stoofpeertjes als bijgerecht bij de warme maaltijd.

Mijn man en schoonouders eten de peertjes idd gewoon met vlees, aardappel en jus (als 'vervanging' voor groente dus) en bovendien warm!

Gatverdamme...warme stoofperen zijn NIET lekker...
Warme stoofpeertjes zijn wel lekker!!!

Maar dan wel lauwwarm... ze hoeven van mij ook niet dampend in het schaaltje te liggen hoor....
Als je ze toch klaarmaakt kan jij ze toch bij het hoofdgerecht eten en je vriend als toetje, is het probleem ook opgelost.

Ik vind het meer toetje, maar lust persoonlijk ook geen appelmoes bij m'n eten ( idd Zwieber, omdat het zoet is) maar vriendlief eet het dus bij het warme eten. Nou ja, prima als ze maar opgegeten worden. ( heb nog een hele kist staan, bleeeeh)
Ik eet ze vrijwel nooit. Maar als ik het wel eet, dan liever als toetje.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Als toetje in warme vanillevla, hmmmm.

Maar we eten ze ook wel bij de rode kool, hachee en aardappelpuree.
Ooh heerlijk, beide! Een flinke schaal maken als bijgerecht bij gekookte aardappels, rollade, verse groente, en dan de volgende dag koud bij lekkere dikke boerenyoghurt...

*zet direct de Wilde Giesermannetjes op boodschappenlijstje*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven