Hoe lang muffindeeg bewaren?

21-11-2011 13:25 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, woensdag is mijn zoon jarig en 's avonds blijven er wat mensen eten. Ik wil dan soep met salade en broodjes serveren. Het leek me ook leuk om er hartige muffins (de kruidenkaasmuffins uit de Allerhande) bij te doen.

Kan ik dat deeg/beslag 's ochtends al maken en dan bewaren in de koelkast? Dan kan ik ze 's avonds bakken in de oven. Dat scheelt me weer tijd. In het recept staat dat je ze na het bakken moet laten afkoelen tot lauwwarm of koud, maar het lijkt me juist zo lekker om ze warm te eten.

Ik wil de soep ook zelf maken. Heeft iemand daar misschien nog een simpel en niet te mislukken recept voor? Het wordt de eerste keer dat ik soep maak namelijk Er blijven zo'n 10 mensen eten.

Alvast bedankt!
Ik zou ze gewoon helemaal van tevoren maken, en even in de oven opwarmen als de visite er is.
Die zijn heel lekker trouwens! Heb ze wel eens gemaakt.
nee, niet het muffin deeg 's morgens maken, en 's avonds afbakken.

Dat gaat niet goed.

Wat je wel kunt doen, is het klaar zetten, droge ingrediënten bij elkaar, natte ingrediënten bij elkaar, en dan 's middags mengen en meteen afbakken.

http://deguldengulden.nl/2009/03/23/bas ... t-muffins/
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
He bedankt voor de reacties al. @Jorina, dat is helemaal een goed idee!

@ Pompedom. Super!

Iemand nog een soepsuggestie?
Hmm, wat ik weet van muffins is dat je juist als je het beslag maakt het zo snel mogelijk in de oven moet doen. Ook moet je niet te lang roeren, er mogen gerust klontjes in blijven zitten. Reden is dat je anders taaie muffins krijgt, en de rijsmiddelen gaan werken zodra je de ingrediënten mengt. Ik zou het dus niet gaan bewaren.
ok, helder Jojanneke en Lechatnoir. Dat wist ik helemaal niet.

Ik twijfel nu dus wel een beetje tussen 's ochtends bakken en weer opwarmen of gewoon aan het einde van de middag vers bakken. Het kost natuurlijk niet zoveel tijd als ik de ingredienten klaar zet.
pompoensoep

op de site van AH staat wel een recept.

is niet moeilijk wel lekker en eens iets anders dan de gewone kippen of groentesoep
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
bruine bonen soep.

Nodig:

3 potten bruine bonen (de goedkoopste)

blikje met balletjes (of 2)

uitje

beetje prei

bouillon blokjes

Doen:

- bijna alle bonen mét het nat in grote pan doen (1/4 van 1 pot niet)

- pureer met staafmixer

- voeg blikjes balletjes toe mét het nat

- eventueel nog wat water als het te te dik wordt

- bouillon blokjes naar smaak toevoegen

- uitje héél fijn snijden en toevoegen

- prei ook heel fijn snijden en toevoegen

- laatste (hele) bonen toevoegen

Extra variatie

- wat gerookt spek klein snijden,koken en toevoegen

- blikje knakworstjes klein snijden (of blikje mini knakworstjes) en toevoegen in plaats van balletjes

erg makkelijk en snel en lekker (vinden wij)
anoniem_138116 wijzigde dit bericht op 21-11-2011 14:20
Reden: ingrediënt vergeten
% gewijzigd
quote:franknii schreef op 21 november 2011 @ 13:37:

ok, helder Jojanneke en Lechatnoir. Dat wist ik helemaal niet.

Ik twijfel nu dus wel een beetje tussen 's ochtends bakken en weer opwarmen of gewoon aan het einde van de middag vers bakken. Het kost natuurlijk niet zoveel tijd als ik de ingredienten klaar zet.

Heb je al eens eerder muffins gebakken?

zo nee? de dag ervoor bakken, en als het misgaat kun je nog een alternatief verzinnen (lees kopen)

Zo ja, doen wat jij prettig vind.

Deze ook al gezien? http://deguldengulden.nl/2009/03/22/muf ... s-in-nood/ en dan de spek-uien muffins. Zalig bij uiensoep of groentensoep :-)
nog een recept voor zelfgemaakte soep: http://vijfeurominder.dalanjo.nl/tag/groentesoep/
Bedankt voor de recepten! Heb al vaker muffins gebakken, maar dan alleen de zoete variant. Die lukken altijd goed!
Ik wil even melden dat de muffins gisteren erg lekker waren en de soep ook heel goed gelukt was!

Bedankt voor de tips allemaa!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven