Hoe lunchen ze in ......

03-05-2012 08:52 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het leven van het topic 'mijn dochter eet geen brood' vraag ik me af hoe men in het buitenland luncht.

En dan vooral een lunch voor onderweg.

Wat nemen mensen mee of halen ze altijd ergens wat of eten ze standaard in een restaurant/cafe/backerei?

Misschien zitter er lekker gebruiken tussen zodat mijn luchtrommel eens een leuke make-over kan krijgen.
Een rantang, indo. Ik ga even googlen voor je!
http://i-cdn.apartmentthe ... n/2010_06_29-rantang2.jpg
Japans geïnspireerde Bento lunches. Ben er zelf fan van.

http://justbento.com/ heeft altijd wel leuke ideeën.
anoniem_129355 wijzigde dit bericht op 03-05-2012 09:00
Reden: .
% gewijzigd
er wordt veel buiten de deur gelunched in bv Frankrijk, Italie,Spanje.

Mijn kleine franse achternichtje vond het heerlijk toen bij oma, want bij oma aten ze lekker brood als lunch. Op mijn vraag wat ze thuis at: "Pasta ofzo". met een gezicht erbij van: vor mij hoeft het niet.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Veel stoofpotten. Wij aten op school gewoon warm. Vlees, groenten, zoete aardappelen, broodvrucht e.d.

Brood eten ze bij ons helemaal niet. Er groeit geen graan en er zijn geen koeien .
Hoe smaakt een broodvrucht? Ik had er nog nooit van gehoord eigenlijk.
Broodvrucht, breadfruit:

http://www.daleysfruit.co ... Fruit/Breadfruit-Tree.jpg

Doet mij denken aan de tovenaar van ozz, weet niet waarom?

Dat ligt eraan wat je er mee doet. Je moet er iets mee doen want zo van de boom zijn ze niet te eten. Het zijn heel grote vruchten (ongeveer drie keer de grootte van een kokosnoot). Als je ze bakt hebben ze wat wel van aardappelen, als je ze kookt, smaakt het naar versgebakken brood. (vandaar de naam BreadFruit)
Cool! Lijkt me wel lekker om dat eens te eten!

Krijg zin in de zon, als ik de blauwe lucht op de foto zie, en de schaduw op de bladeren.

*prakkezeert of ze niet gaat reizen om alle lekkere dingen van de wereld te proeven...
Fried rice, noodles, chicken and rice, bahmi, nasi goreng.

Wat ook lekker is (koud): pastasalade. Of rijst/ bulghursalade.

Lust ze wel wraps? En dan met kipfilet en groente, of roomkaas en zalm, oid?
Als lunch worden ze eerst gekookt in kokosmelk en daarna klein gesneden en gebakken in bananenbladeren.

Maar je kunt ze ook met kruiden doen als hartig gerecht. Het is een rijstvervanger bijvoorbeeld. Lekker met rode pepers ook. Kortom, het is een soort kip maar dan onder de vruchten. Broodfruit het meest veelzijdige stukje fruit!

Je kunt ze ook gewoon in blokjes snijden en dan bakken met kruiden. Dan heeft het wat van gebakken aardappeltjes weg, alleen is de structuur iets anders.

Uiteraard heeft de TO hier geen fluit aan want in NL zijn ze maar zelden te koop.
Sandwiches, maar niet gewoon een dubbele boterham met pindakaas.

Kaas, ham, sla, komkommer, ei en alles wat je maar kunt bedenken gaat erop.

Ze maken er echt een feestje van.
In de landen waar ik ben geweest buiten Europa word er helemaal geen brood gegeten.

Veel rijst en lokale (warme) gerechten.
Een uitgebreide warme maaltijd (Spanje).
In Roemenie meestal -maaltijd- soep.
Of mamaliga

Dat is maismeel ( ook hier wel te koop in de betere supermarkt. )

Dat kook je met melk, en kan je dun laten, als pap, maar ook heel dik maken, als pudding.

Je kan het hartig eten, met vlees, tomaat , knoflook ect.

Of zoet, met sour cream en Jam bijv.

Ik vind het vooral hartig lekker, met een blik haring in tomatensaus en een hoop verse groente.
Maismeel? Ik geef dat aan mijn paard om dikker te worden haha! Kun je ook halen bij een tuincentrum in zakken van 20 kg Maar dat zal wel niet t zelfde zijn denk ik?
hahaha, ik denk het niet nee Hoewel, het zijn gewoon hele, hele kleine korreltjes mais ( Net zoiets als zand, maar dan van mais )

De toepassingen zijn eindeloos :

Mamaliga
Ik heb een tante op Sint Maarten (Antillen), van haar weet ik dat ze iedere dag bij de supermarkt een maaltijd koopt en dat op haar werk opeet. Dan eet ze dus 's middags warm. Zelfs de kleinste supermarkten hebben een soort cafetaria.
Ik woon in Frankrijk en hier eten we warm tussen de middag.

Ik werk op kantoor en neem elke dag de restjes van de vorige avond mee (maak expres te veel) die ik dan in de magnetron doe

Zometeen: Gevulde aubergine met groentes en quinoa en als toetje vruchtenyoghurt en 2 appels.

En als ik geen restjes heb, dan is het vaak een maaltijdsalade of afhaalsushi, Mac of een broodje.

Van mijn werk krijg ik trouwens maaltijdbonnen van 8¤ / dag die ik in restaurants en supermarkten uit kan geven om m'n lunch (of andere boodschappen) van te kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven