Hoe panna cotta eten?
donderdag 6 mei 2010 om 18:02
We krijgen morgen gasten en we eten zwijn in rode wijnsaus...
Nu heb ik ooit panna cotta gegeten en ik herinner me dat dat erg lekker was, alleen verder niets meer..
Hebben jullie een goed recept voor panna cotta en wat voor sausje zouden jullie erbij serveren?
(ikben best wel een kook-nitwit;-), vandaar...)
Nu heb ik ooit panna cotta gegeten en ik herinner me dat dat erg lekker was, alleen verder niets meer..
Hebben jullie een goed recept voor panna cotta en wat voor sausje zouden jullie erbij serveren?
(ikben best wel een kook-nitwit;-), vandaar...)
donderdag 6 mei 2010 om 18:03
donderdag 6 mei 2010 om 18:06
Panna cotta is een zoet nagerecht en wordt niet bij je hoofdgerecht gerserveerd. Je gooit ook geen vleesjus over je aardbeien met slagroom (hoop ik.. ).
Heb je niet gewoon polenta gegeten? Dat wordt nog wel eens met een saus geserveerd (ligt aan de vorm).
Maar hoe ga je dat zwijn maken als je een kooknitwit bent (wat ik best wil geloven gezien je vraag.. )? Of haal je dat bij een cateraar?
Heb je niet gewoon polenta gegeten? Dat wordt nog wel eens met een saus geserveerd (ligt aan de vorm).
Maar hoe ga je dat zwijn maken als je een kooknitwit bent (wat ik best wil geloven gezien je vraag.. )? Of haal je dat bij een cateraar?
donderdag 6 mei 2010 om 18:14
Ook heerlijk met aardbeien en poedersuiker. Sausje zou ik niet doen, zonde van de smaak van de panna cotta.
Dit recept gebruik ik:
Panna Cotta
8 personen
Benodigdheden
800 ml slagroom
300 poedersuiker
5 blaadjes gelatine
het merg van 2 vanillestokjes
5 ons bosvruchten, perzik, aardbeien etc.
Werkwijze
· Breng in een pan met dikke bodem de slagroom met de poedersuiker en de vanille tegen de kook aan.
· Week de gelatine in water, knijp de vellen uit en los ze op in de room.
· Verdeel het mengsel over (metalen) vormpjes en zet 2 uur in de koelkast totdat ze goed zijn opgesteven.
· Keer de panna cotta op een bord en leg het fruit eromheen.
· Schenk er eventueel siroop er overheen.
Dit recept gebruik ik:
Panna Cotta
8 personen
Benodigdheden
800 ml slagroom
300 poedersuiker
5 blaadjes gelatine
het merg van 2 vanillestokjes
5 ons bosvruchten, perzik, aardbeien etc.
Werkwijze
· Breng in een pan met dikke bodem de slagroom met de poedersuiker en de vanille tegen de kook aan.
· Week de gelatine in water, knijp de vellen uit en los ze op in de room.
· Verdeel het mengsel over (metalen) vormpjes en zet 2 uur in de koelkast totdat ze goed zijn opgesteven.
· Keer de panna cotta op een bord en leg het fruit eromheen.
· Schenk er eventueel siroop er overheen.
donderdag 6 mei 2010 om 18:18
donderdag 6 mei 2010 om 18:24
Ik krijg het nog druk morgen Het zwijn gaat in de oven, dus daar heb ik niet zoveel werk aan!
Aardappelpuree is toch gewoon een kwestie van aardappels koken en aanmaken met melk en een beetje peper en zout?
Bedoel je met een bedje van gewokte groente gewoon gewokte groente en een lepel aardappelpuree erop? Of hoe moet ik me dat voorstellen?
En een frisse salade? Dat kan toch gewoon sla, met eventueel worteltjes, pijnboompitten, eitje en dressing enzo zijn? Of moet ik dan aan een ander soort salade denken?
Ik schaam me echt kapot, maar ik doe normaal dit soort dingen helemaal niet...
Aardappelpuree is toch gewoon een kwestie van aardappels koken en aanmaken met melk en een beetje peper en zout?
Bedoel je met een bedje van gewokte groente gewoon gewokte groente en een lepel aardappelpuree erop? Of hoe moet ik me dat voorstellen?
En een frisse salade? Dat kan toch gewoon sla, met eventueel worteltjes, pijnboompitten, eitje en dressing enzo zijn? Of moet ik dan aan een ander soort salade denken?
Ik schaam me echt kapot, maar ik doe normaal dit soort dingen helemaal niet...
donderdag 6 mei 2010 om 18:27
quote:Marriss schreef op 06 mei 2010 @ 18:26:
Bij een frisse salade denk ik aan een salade met appel, geitenkaas, kipreepjes, pijnboompitjes en een honingmosterddressing.
Of simpel met komkommer, cherrytomaatjes, croutons en feta of mozzarella.
En geen dressing? Of wat olijfollie eroverheen?
Ik ben zelf niet zo'n fan van geitenkaas, maar die simpele lijkt me heerlijk!
Bij een frisse salade denk ik aan een salade met appel, geitenkaas, kipreepjes, pijnboompitjes en een honingmosterddressing.
Of simpel met komkommer, cherrytomaatjes, croutons en feta of mozzarella.
En geen dressing? Of wat olijfollie eroverheen?
Ik ben zelf niet zo'n fan van geitenkaas, maar die simpele lijkt me heerlijk!
donderdag 6 mei 2010 om 18:29
donderdag 6 mei 2010 om 18:31
quote:Lunax schreef op 06 mei 2010 @ 18:14:
Ook heerlijk met aardbeien en poedersuiker. Sausje zou ik niet doen, zonde van de smaak van de panna cotta.
Dit recept gebruik ik:
.
Dit recept lijkt me erg lekker, met aardbeien en poedersuiker! Goed idee!
quote:Marriss schreef op 06 mei 2010 @ 18:27:
maaruuhh... heel veel van jouw vragen zijn gewoon te googlen hoor. Bijv. hoe je aardappelpuree maakt, kijk maar eens op de site van allerhande ofzo (waar je toch al op zit als je mn link aanklikt )
Klopt, alleen vind ik het dan weer heel lastig om te beslissen - welke kies ik dan? Aardappelpuree moet ook nog wel lukken hoor, dat is niet het grootste probleem!
quote:En ja, gewoon gewokte groenten (met wat kruiden - evt klontje kruidenboter erdoor) op de borden leggen en daar de aardappelpuree bovenop. Heel simpel Ik ga morgen inderdaad eens bij de wokgroente kijken, zou ik dus echt zo vergeten! Ik dacht er al te zijn met mijn zwijn en rode wijnsaus, niet dus
Dit recept gebruik ik:
.
Dit recept lijkt me erg lekker, met aardbeien en poedersuiker! Goed idee!
quote:Marriss schreef op 06 mei 2010 @ 18:27:
maaruuhh... heel veel van jouw vragen zijn gewoon te googlen hoor. Bijv. hoe je aardappelpuree maakt, kijk maar eens op de site van allerhande ofzo (waar je toch al op zit als je mn link aanklikt )
Klopt, alleen vind ik het dan weer heel lastig om te beslissen - welke kies ik dan? Aardappelpuree moet ook nog wel lukken hoor, dat is niet het grootste probleem!
quote:En ja, gewoon gewokte groenten (met wat kruiden - evt klontje kruidenboter erdoor) op de borden leggen en daar de aardappelpuree bovenop. Heel simpel Ik ga morgen inderdaad eens bij de wokgroente kijken, zou ik dus echt zo vergeten! Ik dacht er al te zijn met mijn zwijn en rode wijnsaus, niet dus
donderdag 6 mei 2010 om 18:36
En wel op tijd beginnen met je panna cotta he? Hij moet 2 uur opstijven in de koelkast
Volgens mij moet je zo een heel eind komen met je etentje. Je kiest niet het makkelijkste trouwens voor iemand die eigenlijk nooit kookt
Enne... ja, idd gewoon een beetje olijfolie over je salade of een dressing op basis van olie (gewoon uit het schap van de supermarkt).
Eet smakelijk en laat je nog even weten of het allemaal gelukt is?
Volgens mij moet je zo een heel eind komen met je etentje. Je kiest niet het makkelijkste trouwens voor iemand die eigenlijk nooit kookt
Enne... ja, idd gewoon een beetje olijfolie over je salade of een dressing op basis van olie (gewoon uit het schap van de supermarkt).
Eet smakelijk en laat je nog even weten of het allemaal gelukt is?
donderdag 6 mei 2010 om 18:39
Ik ga de pannacotta morgenochtend maken, als t dan mislukt kan ik nog uitwijken, maar volgens mij gaat dat goedkomen!
Ik kook best wel hoor, alleen meer de gewone avondmaaltijd en bakken doe ik ook vaak dus helemaal onbekend in de keuken ben ik niet, alleen mijn man kreeg toevallig van een collega 2 stukken zwijn, zodoende...
Qua tijd moet het geloof ik helemaal lukken, de salade kan ik gewoon op mn gemakje maken en de aardappelpuree ook, en de pannacotta staat dan als het goed is al klaar in de koelkast, ik ben benieuwd!
Ik laat het even weten!
Iedereen enorm bedankt voor de tips!
Ik kook best wel hoor, alleen meer de gewone avondmaaltijd en bakken doe ik ook vaak dus helemaal onbekend in de keuken ben ik niet, alleen mijn man kreeg toevallig van een collega 2 stukken zwijn, zodoende...
Qua tijd moet het geloof ik helemaal lukken, de salade kan ik gewoon op mn gemakje maken en de aardappelpuree ook, en de pannacotta staat dan als het goed is al klaar in de koelkast, ik ben benieuwd!
Ik laat het even weten!
Iedereen enorm bedankt voor de tips!
donderdag 6 mei 2010 om 19:14
Je kunt ook kiezen voor een gepofte aardappel erbij, of krieltjes.
Bij AH van het merk Cela vita heb je kant en klaar gepofte aardappel met een dressing die je zo in de magnetron zet om te garen.
Of krieltjes ook met dressing voor in de magnteron .
Lekker makkelijk en smaken goed.
Aardappelpuree is ook lekker natuurlijk en niet moeilijk om te maken (kan je ook al eerder op de dag doen, s'avonds alleen opwarmen)
Lekker maken met wat creme fraiche erdoor en vers geknipte bieslook.
Daarbij kan je groene groenten mix serveren.
Peultjes, broccoli, doperwtjes bv.
Bij AH van het merk Cela vita heb je kant en klaar gepofte aardappel met een dressing die je zo in de magnetron zet om te garen.
Of krieltjes ook met dressing voor in de magnteron .
Lekker makkelijk en smaken goed.
Aardappelpuree is ook lekker natuurlijk en niet moeilijk om te maken (kan je ook al eerder op de dag doen, s'avonds alleen opwarmen)
Lekker maken met wat creme fraiche erdoor en vers geknipte bieslook.
Daarbij kan je groene groenten mix serveren.
Peultjes, broccoli, doperwtjes bv.