hoeveel snoep jij?

02-10-2010 12:49 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wel een leuke vraag zo in het weekend he?

Waarom ik hem vraag: ik eet best gezond, veel groente (geen vlees, alleen vis, vega en heel af en toe een kipfiletje), elke dag 2 stuks fruit enz. enz. Maar ik heb een zwak voor zoetigheid. Ik probeer zo streng mogelijk voor mezelf te zijn en koop ook niet tussendoor iets lekkers als het op is bijvoorbeeld. Gisteren zelfgemaakte muffin gehad bij de koffie en 's avonds 2 stukken chocola. Hoe zit dat bij jou? Ik ben vooral geinteresseerd in mensen die net als ik, zo gezond mogelijk proberen te leven.
Heel af en toe heb ik het ineens, dan moet ik choclade. Toevallig heb ik gisteren een pak cacao gehaald en een reep.

Ik eet elke maand tijdens mijn menstruatie drop, dat moet en het is ook nog eens heel goed voor de aanmaak van rode bloedlichaampjes, dus dat is twee vliegen in één klap.

Voor de rest snoep ik maar af en toe, al moet ik zeggen dat, als ik langs Specker loop of fiets er wel een amandelbroodje gehaald moet worden, want die zijn zo ongelooflijk lekker, niet te versmaden.
Alleen kauwgom.
In mijn gezonde periode hou ik het op drie porties snoep/snacks (klein zakje chips, drop of reep chocolade). Dat is goed te doen. Maar in tijden van stress ga ik daar ver overheen, en dat zie ik dan ook op de weegschaal terug.
vooral chips en af en toe iets van chocolade, maar met zoet kan ik veel makkelijker maat houden dan met hartig lekkers
Ik eet regelmatig raketjes. Als ik ergens koffie ga drinken en er zit een koekje bij dan eet ik dat ook. Verder eet ik best wel gezond.

Trouwens als je af en toe een kipfilet eet, dan eet je dus wel vlees.
Cum non tum age
Ik "snoep" veel crackers en toastjes zonder iets erop. Ook niet best vrees ik, maar altijd nog beter dan chocola oid. Want dat lust ik niet.
Ik moet vooral chocola als ik ongesteld moet worden, dan heb ik sowieso moeilijk een rem.. Verder in het weekend vaak een bakje chips / nootjes oid . S avonds bij de thee een kaakje / koekje.
Ik vind chips niet vallen onder snoep hoor, dat hoort meer bij de snacks, ik dacht dat het over zoetigheid ging.
Ik snoep niet vaak. Door de week gewoon niet. Maar als ik snoep heb ik ook weinig tot geen rem helaas. Dan wil ik ook de ene smaak na de andere. Eerst zin in chocola, daarna wil ik dan weer een stukje kaas, dan weer een spekje. Verjaardagsfeestjes waar alles voor het pakken staat, zijn dan ook funest voor mij, dan eet ik echt veel te veel. Daarna voel ik me dan ook overvol.
quote:Cateautje schreef op 02 oktober 2010 @ 13:20:

Ik vind chips niet vallen onder snoep hoor, dat hoort meer bij de snacks, ik dacht dat het over zoetigheid ging.snoepen en snacken valt allebei onder 't consumeren van onnodige voedingsstoffen met teveel calorieen
ik snoep naast dat ik gezond eet ook veel.

smiddags bv een tweede gebakje sla ik ook niet snel af (dan heb ik dus wel sochtends de eerste gehad he, niet 2 achter elkaar)

we hebben een snoeppot op het werk met drop,zuurtjes, etc, ja die vullen we zelf bij, dus daar gaat ook regelmatig een hand in.

en ik eet savonds wel vaak een koekje bij de (nu weer ) warme chocolademelk.

o ja, en lekkere toetjes vind ik ook onder snoep vallen, die eet ik ook veel en ijsjes bij de la venetia.

o en tussendoor als ik honger heb, wil ik ook nog wel eens van die zogenaamde gezonde koekjes eten, zoals sultana, liga.

voor de rest wel gezond hoor, veel fruit, groente, brood, havermoutpap, muesli.

maar ja, sport ook veel, dus train dat er allemaal wel weer af. was wel blij dat laatst alles goed was bij de tandarts...

maar ja, ik vind dat het allemaal wel wat minder mag....
ik vind trouwens chips ook onder snoepen vallen ,want is toch net als zoetigheid ook niet gezond voor je....
heb af en toe een bui dat ik een zak drop koop en die gaat leeg in 1/2 dagen. Daarna heb ik weer hele lange tijd een maand of 2/3, geen behoefte aan snoep. Zelfde met chips ed.
quote:groentje1983 schreef op 02 oktober 2010 @ 13:35:

ik snoep naast dat ik gezond eet ook veel.

smiddags bv een tweede gebakje sla ik ook niet snel af (dan heb ik dus wel sochtends de eerste gehad he, niet 2 achter elkaar)

we hebben een snoeppot op het werk met drop,zuurtjes, etc, ja die vullen we zelf bij, dus daar gaat ook regelmatig een hand in.

en ik eet savonds wel vaak een koekje bij de (nu weer ) warme chocolademelk.

o ja, en lekkere toetjes vind ik ook onder snoep vallen, die eet ik ook veel en ijsjes bij de la venetia.

o en tussendoor als ik honger heb, wil ik ook nog wel eens van die zogenaamde gezonde koekjes eten, zoals sultana, liga.

maar ja, sport ook veel, dus train dat er allemaal wel weer af. was wel blij dat laatst alles goed was bij de tandarts...

maar ja, ik vind dat het allemaal wel wat minder mag....Het enige echt gevaarlijke dat er bij staat is de chocolademelk, met al die andere zaken weet je precies wat je aan het doen bent, maar chocolademelk lijkt zo onschuldig, maar het zit boordevol caloriën.
quote:groentje1983 schreef op 02 oktober 2010 @ 13:36:

ik vind trouwens chips ook onder snoepen vallen ,want is toch net als zoetigheid ook niet gezond voor je....Chips bestaat uit aardappelen, olie en een beetje zout. Wat is daar zo ongezond aan?
Ik snoep echt heel weinig, soms een stukje chocolade na het diner, bij de koffie. Maar dat is heel zelden. Ik heb op zich geen chocoladeliefhebber, heb er nooit spontaan trek in. En heel af en toe een dropje.

Chips e.d. haal ik niet in huis. Ik ken mezelf...
quote:Cateautje schreef op 02 oktober 2010 @ 13:40:

[...]

Chips bestaat uit aardappelen, olie en een beetje zout. Wat is daar zo ongezond aan?Het zit boordevol vet.
Cum non tum age
quote:noa schreef op 02 oktober 2010 @ 13:42:

[...]

Het zit boordevol vet.Ja, met meervoudig onverzadigde vetzuren, niets mis mee.
het hangt wel van de chips af welke je hebt, want sommige zitten dus nog wel verzadigde vetten in. met onverzadigde vetten is idd niets mis (met d ehoeveelheid zout wel trouwens)

Maar, er zitten verder geen voedingstoffen meer in en in bv aardappelen dan weer wel.
chips barst van de calorieen, dat vind ik 't meest ongezonde er aan, want ik kom helaas aan van de producten die ik 't lekkerst vind (brood idem trouwens hoor, vlak dat ook niet uit wat calorieen betreft)
quote:Cateautje schreef op 02 oktober 2010 @ 13:43:

[...]

Ja, met meervoudig onverzadigde vetzuren, niets mis mee.Stikt van de calorieen.
Cum non tum age
quote:noa schreef op 02 oktober 2010 @ 13:52:

[...]

Stikt van de calorieen.Als je met caloriën een beetje behoudend omgaat, is er nog steeds niets aan de hand. Als je dagelijks een zak chips verorbert , dan ben je inderdaad niet verstandig bezig, maar dat is de ziekte van deze tijd, het kan niet met een handje vol chippies,maar met een hele zak, of met één biertje in plaats van een halve krat, of dagelijks maar twee sigaretjes of iets dergelijks, het moet gelijk veel en het liefst dagelijks. Ik denk dat dat de grootste aandoening van deze tijd is.
quote:groentje1983 schreef op 02 oktober 2010 @ 13:35:

Gezien de hoeveelheid suiker in zulke producten, dus bijvoorbeeld ook Kellogg's K mini breaks, Hero B'tween, LU Time Out granenbiscuits etc, zou je ze eigenlijk kunnen aanmerken als snoepgoed. Meestal zit er tussen de 18 en de 40 gram suiker in per 100 gram product.

Muesli/cruesli:

Koop je AH puur & eerlijk biologische krokante volkoren muesli (klinkt goed!), dan zit daar 24 gram suiker in per 100 gram product.......aangezien ik me vaak moe voel na het eten van zoveel suiker let ik er op, en probeer ik dingen te kopen waar het niet of veel minder in zit. Valt helaas niet mee:

ananasstukjes van AH, daar bleek ook 18 gram suiker aan te zijn toegevoegd!

Ik koop ze dus van Dole of Del Monte, zonder toegevoegde suiker.
ik snoep eigenlijk bijna niet.

mijn suikers krijg ik binnen van de cola en energiedrank want dat vind ik erg lekker. (ook al is het ongezond)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven