hoeveel snoep jij?

02-10-2010 12:49 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wel een leuke vraag zo in het weekend he?

Waarom ik hem vraag: ik eet best gezond, veel groente (geen vlees, alleen vis, vega en heel af en toe een kipfiletje), elke dag 2 stuks fruit enz. enz. Maar ik heb een zwak voor zoetigheid. Ik probeer zo streng mogelijk voor mezelf te zijn en koop ook niet tussendoor iets lekkers als het op is bijvoorbeeld. Gisteren zelfgemaakte muffin gehad bij de koffie en 's avonds 2 stukken chocola. Hoe zit dat bij jou? Ik ben vooral geinteresseerd in mensen die net als ik, zo gezond mogelijk proberen te leven.
Ik snoep zo min mogelijk en als ik snoep dan probeer ik wat gezonds te nemen, een appel met kaneel, gedroogde abrikozen of een rijstewafel met pindakaas.

Chocola is bij mij niet veilig en nootjes (vooral de ricecrackers en pinda's) ook niet maar die haal ik gewoon zo min mogelijk in huis.

Ik probeer zoveel mogelijk suikervrij te eten maar vind dat af en toe iets met suiker best mag.
Wat me wel opvalt in deze 'discussie' is dat veel van jullie toch wel erg weinig of niet snoepen . Nu heb ik de laatste tijd de afwijking dat als ik sta te wachten bij de kassa ik in andermans karretje sta te loeren. En vaak zie ik daar toch heel veel ongezonds voorbij komen . Dus ik vraag me af of 'wij' wel representatief zijn voor de gemiddelde Ned. vrouw.
lila, veel mensen schamen zich ook wel omdat ze snoepen, dus denk dat ze het daarom niet op het forum durven te vertellen. En ik denk dat als je niet bewust met voedng omgaat, dat je ook niet zo snel op de pijler eten van de viva beland.

enige waar ik van baal is de onzuivere huid die ik krijg van veel snoepen, net ook weer op terras bij mijn koffie verkeerd apelgebak met slagroom gehad.
quote:groentje1983 schreef op 03 oktober 2010 @ 18:14:

lila, veel mensen schamen zich ook wel omdat ze snoepen, dus denk dat ze het daarom niet op het forum durven te vertellen. En ik denk dat als je niet bewust met voedng omgaat, dat je ook niet zo snel op de pijler eten van de viva beland.

.

Ik heb niet gereageerd omdat er in de OP staat dat ze vooral vraagt naar mensen die bewust heel gezond bezig zijn.

Nu ben ik wel bezig met gezond eten maar niet enorm en ik vind een evergreen ook echt niet snoepen en een kop light chocolademelk ook niet . Dus nee ik voelde me niet geroepen om te reageren en misschien ben ik niet de enige, maar goed bij deze dus en ik vind het wel leuk om te lezen wat anderen als snoepen ervaren.
Niet. Nou ja, nauwelijks. Ik eet alleen taart of zo als op een verjaardag van familie of vrienden (op werk niet want daar hebben ze iedere week wel een excuus om gebak of cake of zo te bestellen). Mijn zoete trek probeer ik zoveel mogelijk te stillen met fruit (ik eet veel meer fruit dan wat de gemiddelde diëtiste adviseert, portie of 4 per dag zeker). Af en toe eet ik een stukje pure chocolade. En ik eet van die volkoren/tarwe biscuits van de natuurvoedingswinkel, daar zit geen gewone suiker in.
Ik laat tegenwoordig mn geld en pinpas thuis anders eet ik veel te veel chocolade en dan heb ik het echt over minimaal 2 familiezakken m en ms per dag.

Helaas moet ik het zo extreem voor mezelf maken omdat ik anders toch weer in de verleiding kom die ik dan niet kan weerstaan.

Zo ben ik ervan verzekers dat ik niet de fout in kan gaan.
Tot drie weken terug was ik een gruwelijke, ongelooflijke snoepkont. Raar, want verder at ik heel gezond (weinig vlees, verse groente, etc). Maar gerust ook een half pak stroopwafels de ene dag en een zak drop de andere dag, of een halve zak M&M's (alleen die met pinda... )

Nu ben ik zwanger en ik táál niet meer naar die zoetigheid. Heel raar, maar heel makkelijk! (ben dan ook helemaal vanzelf al 2 kilo afgevallen) Nu eet ik alleen nog maar gezond.
quote:Lizzl schreef op 03 oktober 2010 @ 15:40:

[...]

Dat heb ik met Tuc Paprika Zooooo lekker! En dan met een wijntje!Ochhhh... Tuc ! ook lekker, breng me nou niet op ideeen wijntje gaat erbij mij sowieso al iedere dag in
Zo'n stuk of tien minimarsjes/brosjes/nutsjes etc per dag. Naast avondeten, lunch en koekjes (als die er zijn).
quote:lila01 schreef op 03 oktober 2010 @ 17:34:

Wat me wel opvalt in deze 'discussie' is dat veel van jullie toch wel erg weinig of niet snoepen .

De zakken chips die ik wegvreet zijn nou niet bepaald weinig te noemen. (maar ik heb weer goeie voornemens af te kicken, ik moet nodig wat kilootjes kwijt)

Ik lust overigens geen drop of andere snoepjes. Mijn zondes bevatten gelijk veel calorieën.
Oh ik snoep ook gewoon. Als ik geen chocolade in huis heb ben ik standaard iets minder goed gehumeurd want als ik chocolade wil hebben, dan wil ik het ook meteen (en dan gaat er ook wel minimaal een halve reep naar binnen). Verder gaan koekjes en dropjes er hier ook wel in! Nou ja, ik hou gewoon van zoetigheid en ik snap de mensen ook niet die zeggen dat ze dat niet lusten.
Ik leef ook vrij gezond. Eet helemaal geen vlees, meestal vega en heel soms vis. Zoete dingen heb ik meestal niet zoveel moeite mee. Hebben het dan ook weinig in huis. Ik ben meer een sucker voor hartige dingen zoals chips. Maar ook dat gewoon niet altijd in huis halen (1 zak paprika p/w en dat vind ik niet eens lekker dus dat eet vriend) en problem solved!
quote:Cateautje schreef op 02 oktober 2010 @ 13:38:

[...]

Het enige echt gevaarlijke dat er bij staat is de chocolademelk, met al die andere zaken weet je precies wat je aan het doen bent, maar chocolademelk lijkt zo onschuldig, maar het zit boordevol caloriën.Maar ZOOO lekker!
Ik snoep elke dag bijna. Vaak op het werk wordt er getrakteerd, kan er geen nee tegen zeggen.

Ik ben gestopt om 's avonds te snoepen maar ik moet er moeite voor doen om het niet te doen. Mijn alternatief is vruchtenyoghurt met cruesli, dat vind ook lekker, maar ja, daar zitten ook calorieën in.
quote:Rik78 schreef op 04 oktober 2010 @ 13:03:

Mijn alternatief is vruchtenyoghurt met cruesli, dat vind ook lekker, maar ja, daar zitten ook calorieën in.Dan eet ik liever iets écht lekkers ter waarde van het zelfde aantal kcal.
quote:elninjoo schreef op 04 oktober 2010 @ 13:04:

[...]

Dan eet ik liever iets écht lekkers ter waarde van het zelfde aantal kcal.

Ik vind het ook lekker en ik denk dat het minder schadelijk is dan een hele Rittersport reep, die werk ik gewoon binnen no time weg.

Maar het is gewoon gevoel hoor, misschien bevat die bak yoghurt wel meer calorieën dan de chocolade:)
Chocolademelk lijkt onschuldig? Dat is nou een van de weinige dingen waarbij ik me bij elke slok vetter voel. Is ook een van de weinige dingen die ik na anorexia niet snel zal drinken, kan me er niet overheen zetten.
Ik zit nu aan de chocotofs en niet 1 weet je wat het is, je kunt best snoepen, je leeft maar ene keer, alleen je moet ervoor zorgen dat je balans in je voeding hebt, ik eet veel verse groente eet veel vis en bijna nooit uit pakjes of zakjes, kom an mijn 2 stuks fruit en goede bakvetten. Ik sport bijna iedere dag. Snoepen is lekker en als je er goed mee om weet te gaan niks mis mee ( steekt nu zonder schuld nog een chocogeval in mond ) enjoy life !
Ik ga nu heel veel blokjes kaas maken met stukjes zongedroogde tomaten en olijven.
quote:groentje1983 schreef op 03 oktober 2010 @ 18:14:

Ik ken echt niemand die zich schaamt omdat hij/zij snoept, ook niet als hij/zij veel snoept.

Ik ga overigens erg bewust met voeding om, maar ik vind deze pijler gewoon niet zo interessant
Ik heb jaaaaren elke dag Twix (toen nog de oude naam) of Snikers gegeten. Al zijn het snelle suikers, het hielp me toen bij acute 'flauwte'momenten op de been. Al jaren niet meer. Afgelopen weekend een Snickers op. Was lekker.

Vroegah (ongveer 35 jaar geleden) zat er bij ons een Edah in de straat. Kocht ik met mijn buurmeisje 3 pakken van 6 repen, melk, wit en puur en dan aten we dus samen 18 repen in een paar uur. Gruwel, ik moet er niet meer aan denken.

Tegenwoordig snoep ik 'vreemd', soms weken tot maanden nauwelijks iets qua zoetigheid. En soms een zoetuitbarsting, nee niet in pms-tijd.

Wat ik (ALS ik het in huis heb) in 1x verorber af en toe: rol Fruitella rose of Lakrisol, engelse drop (de echte) en wat absoluut achter elkaar op gaat: pak kletskoppen of Nobo sprits met ene helft melkchocolade of doosje originele After Eight.

Zak chips: op jaarbasis denk ik max 1 zak per maand.

Wel 's avonds laat af en toe een pittige tosti of een kiploempia van de Keurslager of af en toe een aanval van (jaren 70) blokjes jong belegen kaas met partje mandarijn of zilveruitje of mini saucijzenbroodhapjes in verschillende smaken met div. soorten sambal.

edit: Twix was Raider, naam schoot me net ff niet te binnen
Hartig snacken doet me niet zoveel, maar ik ben een sucker voor ijs. Dat snoep ik nog het meest denk ik. En ik ben veel onderweg met de trein, en dan is de verleiding om iets lekkers voor onderweg te kopen wel erg groot. Soms kan ik me inhouden en dan koop ik bijvoorbeeld van dat belachelijk overprijsde snackfruit of zo'n reep noten-rozijnenbrood, maar vaak ook een swirl, ander ijs of chocolade.
Ik minder, sinds 3 weken, en dat gaat me vrij goed af! Maar dat komt vooral omdat er gewoon een bepaald punt is gekomen waarop ik dacht: nu moet ik minderen. En dan kan ik het vanzelf. Als ik ga zeggen dat ik ga diëten omdat ik vind dat ik moet afvallen, lukt het niet.

Ik ben normaal een enorme snoepkont, en ik vind inderdaad ook chocolademelk geen snoepen (ik vind het ook vies, dat scheelt) en evergreens ook niet... Koekjes vind ik lekker, chips, drop, snoepjes, gebak ook wel, een ijsje af en toe, chocolademousse... ik kan enorm genieten van lekkers.

Maar gek genoeg heb ik er de afgelopen weken nauwelijks behoefte aan (en nee, ik ben niet zwanger).

Tips heb ik dan ook niet, bij mij werkt minderen echt alleen als ik een hoge motivatie heb en ik niet te streng voor mezelf ben.
Niet echt veel, bij de koffie een koekje (2 x per dag of zo), heel af en toe taart (houd ik niet echt van), soms chocolade of wat een paar dropjes of cashewnoten. Ben niet echt een grote snoeper dus, houd ook niet van toetjes/ijs en zo. Wel van hartig. Nu ik zwanger ben, vind ik zoet helemaal niet lekker meer, chips trouwens ook niet. Maar een koekje bij de koffie is wel een echte must.

pepernoten ben ik trouwens wel verzot op!
Is wijn drinken ook snoepen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven