Hollandaise saus

17-02-2010 18:58 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er hier weleens hollandaise saus gemaakt? (niet uit een pakje, maar helemaal zelf)

Het lijkt me weleens lekker, maar doorgaans ben ik een beetje een ramp met sauzen; zijn te dik, te dun, of niet te eten.

En bij welke gerechten is deze saus lekker?
Weet niet of het zo lukt. Lekkerste bij asperges. Ook bij broccoli en bloemkool enz. Vis ook.

Lukt niet. Heb het recept met plaatjes. Zou ik dan even op internet moeten zetten om het hier te plaatsen.

Als het zo niet lukt weet ik het niet meer.

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Volgens mij eet je hollandaisesaus vooral bij vis. Verder geen tips, ben niet zo'n sauzen-liefhebber.

Oh, volgens vriendlief kan het ook goed bij broccoli.
Het werkt hetzelfde als mayonaise maken, alleen doe je het dan au bain marie met gesmolten boter in plaats van olie. Maar dus eigeel, kruiden, en dan langzaam de boter erdoorheen kloppen. Heerlijk, maar wel supervet. Ik heb het ooit weleens gemaakt en als je alle stapjes volgt kan het niet mislukken. Recept heb ik niet, even googelen?

Het is lekker bij vis maar ook heerlijk bij vlees, een lekkere entrecôte ofzo.
Hollandaise maak je idd als mayonaise en er zit volgens mij dragon in. Heerlijk bij vis maar ook bij een goede steak met frites en sla is het niet te vermaden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven