Hollandse lekkernij
donderdag 28 april 2011 om 07:23
Goedemorgen,
aankomend weekend ga ik een gezin ontmoeten in het buitenland die ik nog niet eerder ontmoet heb. Graag zou ik iets typisch Nederlands meebrengen en natuurlijk dacht ik meteen aan drop. Maar door ervaring weet ik dat je daar niet echt mensen blij mee maakt
Ook dacht ik nog aan stroopwafels, wel leuk maar niet zo speciaal. Heeft iemand nog een goed idee? De kinderen zijn 7 en 9. Bedankt voor het meedenken!
aankomend weekend ga ik een gezin ontmoeten in het buitenland die ik nog niet eerder ontmoet heb. Graag zou ik iets typisch Nederlands meebrengen en natuurlijk dacht ik meteen aan drop. Maar door ervaring weet ik dat je daar niet echt mensen blij mee maakt
Ook dacht ik nog aan stroopwafels, wel leuk maar niet zo speciaal. Heeft iemand nog een goed idee? De kinderen zijn 7 en 9. Bedankt voor het meedenken!
donderdag 28 april 2011 om 07:27
donderdag 28 april 2011 om 07:52
donderdag 28 april 2011 om 08:04
Pindakaas krijg je niet mee in je handbagage (ik zie dat je via easyjet zonder bagage gaat).. I've tried voor een vriendinnetje in Engeland.
Ik zou voor stroopwafels of typisch Nederlands snoepgoed gaan.
kaneelstokjes, boterbabbelaars, trekdrop, dropveter, salmiaklollies, pepermuntkussentjes, stroopsoldaatjes, suikerlollies voor in de thee, lange jan. (van FOK forum)
Ik vind vooral de suikerlollies leuk aangezien je daar op bezoek komt.. Semi "op de thee"..
Ik zou voor stroopwafels of typisch Nederlands snoepgoed gaan.
kaneelstokjes, boterbabbelaars, trekdrop, dropveter, salmiaklollies, pepermuntkussentjes, stroopsoldaatjes, suikerlollies voor in de thee, lange jan. (van FOK forum)
Ik vind vooral de suikerlollies leuk aangezien je daar op bezoek komt.. Semi "op de thee"..
donderdag 28 april 2011 om 08:12
Stroopwafels (zeker de echte, van de markt) zijn altijd een doorslaand succes bij mijn vrienden in het buitenland, net als Haagse Hopjes en roomboterbabbelaars...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
donderdag 28 april 2011 om 09:11
Ligt er ook aan waar je heen gaat, hier in Sapnje kan je bij bv de Starbucks gewoon stroopwafels kopen, dus minder speciaal.
Minidoosjes van de Ruyter is een leuk idee of misschien tulpen (hier stervensduur) of bloembollen?
Bij de Xenos hebben ze veel dingen met delfts blauw motief, misschien ook leuk? (of moet het eten zijn?)
Minidoosjes van de Ruyter is een leuk idee of misschien tulpen (hier stervensduur) of bloembollen?
Bij de Xenos hebben ze veel dingen met delfts blauw motief, misschien ook leuk? (of moet het eten zijn?)
donderdag 28 april 2011 om 09:43
Bedankt voor de leuke ideeen. Ik heb inderdaad in de folder van Lidl gezien dat het de hollandse weken zijn, daar ga ik dus even kijken! Ook de kleine pakjes van de ruijter zijn erg leuk, vooral ook omdat de moeder dan in ieder geval niet bang hoeft te zijn dat de kinderen maandenlang 'snoep' op hun brood eten!
donderdag 28 april 2011 om 09:45
het is trouwens dat het geen oud en nieuw is maar mijn opa en oma hebben toen ze naar mijn oudoom in Nieuwe Zeeland gingen oliebollenbeslag/appelflappenbeslagpakken enz meegenomen en daar gebakken. Lees tig graden en boven de olie dit bakken haha. maar het hele dorp stond op de stoep te smikkelen.
Puck