Hulp gevraagd bij wokken

03-11-2013 12:08 9 berichten
Ik ga vanavond mijn wok gebruiken, maar heb niet zoveel ervaring met Aziatisch koken. Ik heb op zich alles wel in huis; sojasaus, sesamzaadjes, chillipepertje, groenten, en ik ga nog woknoedels kopen, maar wat is nu de juiste volgorde om die dingen te gebruiken?

Iemand wat lekkere tips? (Het moet trouwens een vegetarisch gerecht worden).
Alle reacties Link kopieren
Niet mokken lekker wokken.
Ja en?
Google!
Zie de wok als een pan. Zelfde volgorde als je anders zou doen.

Verder eens met snooplynn.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit.

Ik zou doen: olie knoflook- pepertjes-groenten- sojasaus-sesamzaadjes.
Sesamzaadjes zou ik roosteren in een droge pan en die er pas overheen gooien als alles klaar is.
quote:molie schreef op 03 november 2013 @ 13:31:

Volgens mij maakt het niet zoveel uit.

Ik zou doen: olie knoflook- pepertjes-groenten- sojasaus-sesamzaadjes.Ik ook maar zou dan tussen de sojasaus en de sesamzaadjes de woknoodles toevoegen en sesamzaadjes inderdaad roosteren.
En gebruik ook iets zuurs! (Rijst)azijn of citroensap. Uitje is ook altijd lekker, en gember. Stook de olie niet te heet voor je de knoflook erin gooit, of laat de knoflook opwarmen met de olie, het verbrandt snel en smaakt dan bitter.
Ik snij alle ingredienten en ondertussen kook ik de noodles (die ik met koud water afspoel anders gaan ze kleven). Groente doe ik 3 min in kokend water, giet ze af en dan meteen in de hete wok. Paar minuutjes wokken (ik eet geen vlees, anders moet je dat bakken voordat de groente erbij gaat), noodles erbij met je saus en dan maar wokken tot de noodles ook heet zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven