Hutspot!?

25-01-2011 16:41 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan me even helpen? Ik heb veel hachee over en er liggen nog winterpenen, aardappelen en uien en dus wilde ik hutspot maken. Ik hou daar zelf niet zo van, maar manlief vindt het heerlijk dus ik dacht, ik doe eens lief;-)... Maar ik weet dus niet hoe ik het moet maken. Heeft iemand een 'snel' recept?
Wortels in stukjes, uien in stukken, aardappels schillen.

Alles in een pan, 20 minuten koken, afgieten en met melk en wat boter tot moes stampen.

Een andere manier ken ik niet
Hutspot is toch gewoon, ong 250 gr ui, 250 gr wortel en aardappels door elkaar stampen? beetje peper en zout erbij. Vlees is meestal rookworst bij ons.
Ja, dacht al zoiets, maar wist de verhouding niet. En heb ook weleens gehoord van alles in bouillon koken? Of de uien eerst bakken?
Misschien heb je hier iets aan?
Ja, zag daar door de bomen het bos niet meer...
Ik doe er altijd een boullionblokje bij en ik gebruik meestal prei ipv ui, dat vind ik lekkerder smaken.

Uien kun je eerst bakken, maar dat hoeft niet. Doe gewoon wat je lekkerder lijkt.

Succes.
Als je nog hachee hebt staan zou ik daar een beetje water bij doen zodat je wat meer 'saus' hebt. Daar een dikke winterpeen in stukken gesneden in doen, de geschilde aardappelen opzetten en dat tegelijkertijd warm laten worden.

Aardappelen gaar? Dan hachee met gare wortel (met schuimspaan uit de pan halen) bij de aardappelen doen. Stampen en klaar.

Errug lekker. Mag ik bij jou eten?
Dankjewel voor jullie tips! Ik ga jouw tip maar eens testen Ratteke en als het dan lukt, ben je de volgende keer welkom:-)!
Oh, en met prei klinkt ook goed, maar dat heb ik niet in huis nu;-)
Gewoon zoals hierboven, ui, wortel en aardappels koken. Evt. met bouillon of andere kruiden. Je kunt ook de uien eerst bakken als je dat wil. Ik doe meestal gewoon zoals hierboven en dan doe ik een soeplepel van het vocht van de hachee in de hutspot. Mmm! Lekker joh! Eet smakelijk
Lepeltje, of naar smaak meer wat piccalily toevoegen. Echt heerlijk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik doe er meestal een lepel stroop bij, klinkt misschien gek maar heb het idee dat het wat bindt.

Lekker, hutspot!
Lekker gegeten. Heb de uien en wortel eerst gebakken met wat kruiden en toen gaar laten worden met deel hachee, deel water.

Dankjulliewel!
Ik hield nooit van hutspot, te weinig bite en pit. Op onderstaande manier vind ik het wel lekker.

Ik bak de ui en de peen met kerriepoeder. De aardappels kook ik gewoon en daar maak ik dan aardappelpuree van. Als de peen en de ui gaar zijn roer ik die door de aardappelpuree. Lekker met pittige worstjes of voor de vega-variant met falafel (met yoghurt/knoflookdip). Hachee is er vast ook lekker bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven