iets met wortels?

23-01-2016 22:03 32 berichten
Vandaag heb ik van de markt een grote zak wortels meegenomen. In verschillende kleuren. Ik kom niet verder dan ze schillen en koken, heeft iemand een lekker wortelrecept?
Alle reacties Link kopieren
Niet schillen, niet koken. Goed wassen onder de kraan, op een bakblik doen, beetje olijfolie erover en husselen. Zout, peper en eventueel een beetje gedroogde tijm en honing erover. 20 minuten tot een half uurtje in de oven op 180 graden, afhankelijk van de dikte.

Lekkerste. Wortels. Ever.
Carrotcake
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wortelsoep

Geroosterde wortels uit de oven

Kijk eens op ah.nl/recepten, daar staan heel veel recepten op!
Hutspot.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Geroosterd; heerlijk!
Hutspot.
quote:thee_leutje101 schreef op 23 januari 2016 @ 22:06:

Niet schillen, niet koken. Goed wassen onder de kraan, op een bakblik doen, beetje olijfolie erover en husselen. Zout, peper en eventueel een beetje gedroogde tijm en honing erover. 20 minuten tot een half uurtje in de oven op 180 graden, afhankelijk van de dikte.

Lekkerste. Wortels. Ever.

Ik zou ze roosteren, maar dan wel zonder de honing (wortel is al best wel zoet voor een groente)

Als ze allemaal verschillende kleuren hebben zou ik het een beetje jammer vinden om ze in de soep/stamppot te doen, want dan zie je ze niet meer zo goed ;) maar het kan natuurlijk wel

Voor maximaal effect kun je ze per kleur raspen, mengen met vinaigrette, en op kleur op een schaal leggen.

Heb je een regenboog-wortelsalade

Gewoon rauw met een dipje kan ook natuurlijk.
quote:Lady_Voldemort schreef op 23 januari 2016 @ 22:12:

Hutspot.Met of zonder mosterd?
Life is short. Eat dessert first.
Ik doe er altijd mosterd op, echt waar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
wortels in stukjes

Boter in de pan, daar de wortels in en even laten bakken, dan korianderzaad en gember (poeder of vers) erbij en wat water en gaar laten stoven.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Soep van maken.

Door een salade met witlof.
sap van maken

roosteren in de oven

soep van maken

raspen en door een salade

wortel spaghetti maken
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wortelsap maken met appel en gember. En van de "rasp" die overblijft zoete wortelballetjes maken (staat volgens mij een recept van op Ah; soort gebak).

Rauw met dip van kwark, sweet Chili saus en beetje kerriepoeder.

Roosteren met aardappel, pastinaak, zoete aardappel, pompen (whatever) en dan bespreken met een dressing van olijfolie, Citroen, knoflook en peterselie,
Schillen, in de oven, als ze bijna klaar zijn geitenkaas, honing en walnoten erbij. Verrukkelijk!!
quote:Nouschi schreef op 23 januari 2016 @ 22:09:

Hutspot.Jakkes. Ik houd van wortels, maar hutspot vind ik niet te nassen
Even op de site van Kayotic kijken bij 'easy baked carrots' is echt heerlijk! Ik houd normaal helemaal niet zo van wortels, maar als ik het zo klaarmaak kan ik de hele schaal leegeten.
quote:thee_leutje101 schreef op 23 januari 2016 @ 22:06:

Lekkerste. Wortels. Ever.Dit, bijna... Zonder honing maar als ze klaar zijn een beetje balsamico crema er over heen. Heerlijk!

http://www.ah.nl/allerhan ... t-balsamico-en-rozemarijn

http://rosanne.vermaat.na ... erde-regenboogworteltjes/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Gewoon aanstoven met een uitje.

Onder de wortelpuree draaien.

Rauw opeten tussendoor. Of geraspt serveren bij de sla.

In de wok mikken tesamen met wat andere groenten. In de spaghettisaus mikken.

Gestoofd serveren samen met rapen.

...

Hier gaan minstens 2 kilo (oranje) wortelen erdoor per week.
.
Wortel kokossoep, deze is heerlijk - maar voeg zelf altijd wel veel meer kruiden en 2 x zo eel kokos toe

http://www.degroenemeisje ... et-gekruide-kikkererwten/
Hier staat vast wel wat smakelijks tussen...

http://www.okokorecepten.nl/recept/groenten/wortel/

Bon appetit.
http://www.kayotic.nl/blog/ridiculously ... ed-carrots
Geraspte wortel met witlof. Eventueel nog wat dingen erdoor als banaan, avocado, rozijnen, appel.

Of andere combi, zoals met veldsla.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven