iets met wortels?

23-01-2016 22:03 32 berichten
Vandaag heb ik van de markt een grote zak wortels meegenomen. In verschillende kleuren. Ik kom niet verder dan ze schillen en koken, heeft iemand een lekker wortelrecept?
Alle reacties Link kopieren
quote:layla1969 schreef op 23 januari 2016 @ 22:53:

Even op de site van Kayotic kijken bij 'easy baked carrots' is echt heerlijk! Ik houd normaal helemaal niet zo van wortels, maar als ik het zo klaarmaak kan ik de hele schaal leegeten.Hier is het recept: http://www.kayotic.nl/blog/easy-baked-carrots
Ik vind gekookte of anderszins gegaarde wortels altijd zo weeïg smaken, geen feest om te eten. Rauw lust ik ze wel.
Geroosterde wortelsoep: roosteren in de oven met wat olie en garam masala, daarna soep van maken met een beetje santen erdoor

Wortel-mungbonensalade: roosteren in de oven, verwerken in een lauwwarme salade met gekookte mungbonen, en een dressing van wat azijn, citroenrasp, chilivlokken, olie waarin je kort wat komijnzaad, venkelzaad en karwijzaad hebt laten roosteren, peper en zout. opdienen met verse koriander en geitenkaas of feta (recept van Ottolenghi, echt super lekker).
Dit ja, of rauw dippen in hummus ( dat gaat heel lekker samen )quote:hamerhaai schreef op 23 januari 2016 @ 22:29:

sap van maken

roosteren in de oven

soep van maken

raspen en door een salade

wortel spaghetti maken
Morgen ga ik ze roosteren, ben benieuwd!
Ik ken alleen stamppot hutspot.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Een oud recept uit grootmoeders keuken.

Wortels in stukjes snijden, stoven, peper, zout, suiker.

Als de wortels bijna gaar zijn rozijntjes laten meestoven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven