Ik HAAT eieren pellen. Tips??
zaterdag 27 oktober 2012 om 13:30
Ben gevulde eieren aan het maken.
Nu heb ik al een schaaltje staan, maar wil er wat bijmaken.
Nu word ik niet goed van dat pellen.
Al mn eieren stuk. Dat eiwit trekt helemaal stuk als je de schil eraf haalt.
Iemand DE tip om eieren te pellen en ervoor te zorgen dat t wit ook nog heel blijft?
Mijn dank zal zeer groot zijn.
Nu heb ik al een schaaltje staan, maar wil er wat bijmaken.
Nu word ik niet goed van dat pellen.
Al mn eieren stuk. Dat eiwit trekt helemaal stuk als je de schil eraf haalt.
Iemand DE tip om eieren te pellen en ervoor te zorgen dat t wit ook nog heel blijft?
Mijn dank zal zeer groot zijn.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
zaterdag 27 oktober 2012 om 14:03
quote:Spininhoek schreef op 27 oktober 2012 @ 13:34:
aha!
Verse eieren dus.En wil je het goed doen dan zorg je dat de eieren de dagen ervoor af en toe zijn gedraaid zodat het eigeel in het midden zit ipv aan de onderkant.
aha!
Verse eieren dus.En wil je het goed doen dan zorg je dat de eieren de dagen ervoor af en toe zijn gedraaid zodat het eigeel in het midden zit ipv aan de onderkant.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 27 oktober 2012 om 14:07
zaterdag 27 oktober 2012 om 14:13
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 oktober 2012 @ 14:03:
[...]
En wil je het goed doen dan zorg je dat de eieren de dagen ervoor af en toe zijn gedraaid zodat het eigeel in het midden zit ipv aan de onderkant.
Juist! Dank, want daar heb ik nu ook last van. Het kommetje waar je het prutje in moet doen, zit helemaal aan de onderkant en het eiwit is daar zo dun, dat t stuk is.
Nouja, volgende keer beter.
[...]
En wil je het goed doen dan zorg je dat de eieren de dagen ervoor af en toe zijn gedraaid zodat het eigeel in het midden zit ipv aan de onderkant.
Juist! Dank, want daar heb ik nu ook last van. Het kommetje waar je het prutje in moet doen, zit helemaal aan de onderkant en het eiwit is daar zo dun, dat t stuk is.
Nouja, volgende keer beter.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
zaterdag 27 oktober 2012 om 14:35
quote:Briljant schreef op 27 oktober 2012 @ 14:07:
Hier ook iemand die eerst gaatje in het ei prikt, met een eierprikker. Als het ei gekookt is, laat ik het 10 minuten staan in koud water, geen problemen met pellen.
EierprikkerIk heb deze (is een erfstuk ):
Veel mensen hebben geen idee wat het is als ze 'm bij mij in de keuken zien liggen. En dan is daar altijd die verleiding om m even in te drukken... Au!
Hier ook iemand die eerst gaatje in het ei prikt, met een eierprikker. Als het ei gekookt is, laat ik het 10 minuten staan in koud water, geen problemen met pellen.
EierprikkerIk heb deze (is een erfstuk ):
Veel mensen hebben geen idee wat het is als ze 'm bij mij in de keuken zien liggen. En dan is daar altijd die verleiding om m even in te drukken... Au!
zaterdag 27 oktober 2012 om 14:36
Eierprikker. Ff op de url klikken, ik kan geen plaatjes plakken.
http://4.bp.blogspot.com/ ... zHk4/s200/Eierprikker.jpg
http://4.bp.blogspot.com/ ... zHk4/s200/Eierprikker.jpg
verba volant, scripta manent.
zaterdag 27 oktober 2012 om 14:42
Wel aan de goede kant prikken, de onderkant, daar zit de luchtkamer. Hoe ouder het ei, hoe groter die luchtkamer. Verse eieren zakken naar de bodem als je ze in een glas water legt, oude eieren zweven. Ik heb trouwens geen moeite met het pellen van een vers eitje, krap tien seconden onder de koude kraan (ik lust geen koude harde eieren). En tegen eventueel uitlopen doe je een schep zout in het kookwater of een scheutje azijn, dat proef je niet.
verba volant, scripta manent.
zaterdag 27 oktober 2012 om 15:13
zaterdag 27 oktober 2012 om 15:53
quote:Natonco schreef op 27 oktober 2012 @ 13:32:
Als je het ei eerst tien minuten onder een koude kraan houdt, of iets langer in koud water legt (laten schrikken, in de volksmond), plakt het eiwit van het ei niet meer aan de schil vast en kun je ze zonder problemen pellen.Tien minuten onder de koude kraan houden ? Zonde van al dat water! Inderdaad gewoon in koud water leggen, net zo effectief en scheelt liters water.
Als je het ei eerst tien minuten onder een koude kraan houdt, of iets langer in koud water legt (laten schrikken, in de volksmond), plakt het eiwit van het ei niet meer aan de schil vast en kun je ze zonder problemen pellen.Tien minuten onder de koude kraan houden ? Zonde van al dat water! Inderdaad gewoon in koud water leggen, net zo effectief en scheelt liters water.
zaterdag 27 oktober 2012 om 16:25
quote:sri schreef op 27 oktober 2012 @ 15:13:
[...]
Briljant! Nooit aan gedacht, maar ik ga daar nu mee beginnen. Thanks MV!
Graag gedaan . Dat is de reden dat soms het eigeel zo aan het randje zit dat je ei al breekt als je het eigeel eruit wil wippen voor het gerecht en het kuiltje wil vullen.
Succes -grijnz-
[...]
Briljant! Nooit aan gedacht, maar ik ga daar nu mee beginnen. Thanks MV!
Graag gedaan . Dat is de reden dat soms het eigeel zo aan het randje zit dat je ei al breekt als je het eigeel eruit wil wippen voor het gerecht en het kuiltje wil vullen.
Succes -grijnz-
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 27 oktober 2012 om 17:48
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 oktober 2012 @ 14:03:
[...]
En wil je het goed doen dan zorg je dat de eieren de dagen ervoor af en toe zijn gedraaid zodat het eigeel in het midden zit ipv aan de onderkant.Oh Wat goed! Echt nooit aan gedacht, zo vervelend als je gevulde eitjes aan het maken bent en die dooier zit bijv. helemaal onderin, fijne tip!
[...]
En wil je het goed doen dan zorg je dat de eieren de dagen ervoor af en toe zijn gedraaid zodat het eigeel in het midden zit ipv aan de onderkant.Oh Wat goed! Echt nooit aan gedacht, zo vervelend als je gevulde eitjes aan het maken bent en die dooier zit bijv. helemaal onderin, fijne tip!