Ik heb gezondigd...:-(

29-01-2012 22:46 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even biechten, ik voel me namelijk best lullig, al is het voor de meeste mensen totaal niet wereldschokkend. Ik ben al eem aantal jaren vegetariër, maar mijn vriend niet. Er lag een halve rookworst van hem in de koelkast en opeens kon ik me niet bedwingen en móest ik hem opeten. Ik heb het hele (nou ja halve) ding opgegeten en goddelijk dat ie smaakte! En nu voel ik me lullig, terwijl hele volksstammen er tig per jaar eten. Maar goed, ik wilde het even kwijt. Stenig me maar
Groot respect voor iedereen die fulltime vegetarisch eet! Maar het lijkt me niet ondenkbeeldig dat je dat een beetje tekort aan iets zou kunnen krijgen en dat je daarom zo nu en dan zwicht en toch vlees moet eten. Je lichaam wil soms gewoon wat het nodig heeft. Mag best. (Vooral als het een biologische rookworst was, natuurlijk).
Foei!

Dan heb ik ook gezondigd, want een akelige collega (die weet dat ik vegetariër ben), heeft me een bord macaroni met echt gehakt gegeven. Ik proefde het wel, maar voelde me rot.

Jij hebt het gedaan omdat je het zelf wilde, prima toch?
.
Nou ja, hij was toch al dood zal ik maar zeggen.
it's a big club and you ain't in it
Ik bedoel dat varken waarvan die worst is gemaakt natuurlijk.
hahaha! Ik vind het heel grappig! Ik ben nu zo'n 12 jaar vegetarier en heb de laatste jaren meer 'behoefte' aan vlees. Zo'n craving zoals jij ze hebt dus, alleen dan 'kan' ik het niet eten, mede doordat ik bang ben er ziek van te worden. (Het schijnt nogal op je lichaam te kunnen werken, als je het zo lang niet gegeten hebt.)

Heb je vaker van die cravings? Of ben je zwanger? :-)
quote:Vogelnestje schreef op 29 januari 2012 @ 22:50:

Foei!

Dan heb ik ook gezondigd, want een akelige collega (die weet dat ik vegetariër ben), heeft me een bord macaroni met echt gehakt gegeven. Ik proefde het wel, maar voelde me rot.

Jij hebt het gedaan omdat je het zelf wilde, prima toch?What!? Dat is echt een nare streek! Maar waarom heb je het dan opgegeten? Als je het zeker wist?
je had er gewoon trek in toch?

en of jij hem nou op eet of je vriend daar merkt dat dode varken ook niets van
Haha, hij smaakte goddelijk :-) En nee, hij was niet biologisch... Ik mis soms echt de smaak van vlees. Hopelijk is mijn behoefte nu weer voor lange tijd bevredigen. Waarschijnlijk had mijn vriend hem vanavond wel opgegeten als ik het niet had gedaan, dus dat verzacht de boel een beetje.
Aspoes, ik heb het nog niet eerder gehad. Maar moet nu voor het eerst ongesteld worden sinds ik met de pil gestopt ben (vanwege de hormonen, vriend is gesteriliseerd), dus misschien heeft het met mijn naderende menstruatie te maken?
Maar.. als je het zo mist.. Waarom eet je dan niet af en toe vlees? Biovlees? En dan 1 of 2x per week?
Vogelnestje, wat een rotstreek van je collega!
Ik wil gewoon geen dode dieren eten en kreeg er ook nog heel vaak buikpijn van.
Ik heb onderlaatst per ongeluk een bitterbal gegeten, en die was goor!!!! dacht dat het een kaasbitterbal was, blegh.

Maar die cravings heb ik ook wel eens, vooral toen ik zwanger was en als mijn menstratie op komst is, meestal eet ik dan extra vega op brood oid
Wat zul jij straks last krijgen van je maag!
.
Het laatste taboe is dit denk ik

Ook deze vega heeft af en toe graving naar kip en dan zo'n sappige aan het spit die je op kilometers afstand al kan ruiken ...

Kijk eens of er een winkel bij jou in de buurt is die vervangers heeft van de vegetarische slager uit Den Haag, echt zalig wat ze daar hebben!
En heb je het al aan je vriend vertelt? Praat er samen over, jullie komen er vast samen wel uit. Sterkte!
quote:smukje schreef op 29 januari 2012 @ 23:05:

@geheimtaal:

Denk je dat die worst t makkelijk heeft?
Dan word je toch een parttime vegetariër? Of je maakt een uitzondering voor Hemaworst.
"quote: Vogelnestje schreef op 29 januari 2012 @ 22:50 :

Foei!

Jij hebt het gedaan omdat je het zelf wilde, prima toch? What!? Dat is echt een nare streek! Maar waarom heb je het dan opgegeten? Als je het zeker wist?"

Heel naar. Heb het niet opgegeten, twijfelde na de eerste hap, na de derde wist ik het zeker en heb ik het laten staan!
quote:smukje schreef op 29 januari 2012 @ 23:05:

@geheimtaal:

Denk je dat die worst t makkelijk heeft?
Wat een klootzak die collega!

Wat heb je tegen hem gezegd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven