Inktvisringen

18-06-2012 11:46 16 berichten
Goedemorgen allemaal!

Ik zou jullie graag iets willen vragen over het (licht) paneren en kruiden van inktvisringen.

Bij bijv. de visboer en in de supermarkt zie je vaak inktvisringen met zo'n dikke paneerlaag. Die vind ik niet zo lekker omdat het meer paneermiddel is dan inktvis.

Bij Italiaanse restaurants (en misschien ook wel in andere mediterrane keukens?) zie je weleens inktvisringen die ietwat een korstje hebben met wat lekkere kruiden er doorheen. Ze zien er dan ongeveer zo uit (meestal zijn de kruiden wat beter zichtbaar):

Weten jullie misschien wat ze hiervoor gebruiken?
Lekker! Ik denk dat het hem in de dikte van het beslag zit. als je een mengsel van alleen droog paneermeel gebruikt en ei, zou het dan wat worden?
Heel dun beslag maken en lekker kruiden.

Succes en eetze.

Je brengt me op een heerlijk idee, straks even langs de visboer..
Nooit vis op maandag Cato, das oud
Alle reacties Link kopieren
Moet aan dit berichtje denken, van de week op nu.nl

http://www.nu.nl/opmerkel ... gepenetreerd-inktvis.html
quote:Suze02 schreef op 18 juni 2012 @ 11:56:

Nooit vis op maandag Cato, das oud Das uit de tijd, de vis is nu altijd vers. Overigens, inktvisringen komen uit verweggistan, komt goed.
http://www.thenationalstu ... tml#.T973Qacbdzk.facebook Eetsmakelijk
Paneren, penetreren..... 't is maar een klein verschilletje

Cateautje, wat is voor jou "lekker kruiden"? Ik wil dat nl. ook graag, maar weet niet zo goed welke kruiden ik kan gebruiken om er een mediterrane smaak aan te krijgen.
Inktvis zonodig nog schoonmaken en dan in zijn geheel (dus nog niet in ringen gesneden) in soda/mineraalwater leggen. Schijnt-ie zachter van te worden.

Droog deppen en in ringen snijden.

Ei kloppen, geraspte Parmezaanse kaas en fijngesneden peterselie erdoor roeren. Inktvisringen door het eimengsel halen, beetje laten uitlekken, door bloem halen en meteen kort bakken in olie.

Echt heerlijk! Als je wilt kun je er nog een knoflooksausje bij maken van mayo, knoflook, zout, peper, peterselie.

(Van iemand die in een Italiaans restaurant heeft gewerkt, waar het op deze manier werd gemaakt).
Dat klinkt goed!

Als ik de bereidingswijze en de ingredienten zo eens lees, dan vermoed ik dat de smaak aardig in de buurt kom bij wat ik in gedachten heb.

Dank je wel!
Dat denk ik ook als ik jouw opening lees! De Parmezaanse kaas geeft het net wat extra's. Succes en smakelijk eten! En graag gedaan.
Woensdag naar de markt, das helder.
En nu heb ik zin in calamaris
Sterker nog, ik krijg enorme trek in tapas in het algemeen

Google eens naar het recept van rudolph van veen!!! Superrrrr
Hi, voor een mooi dun krokant laagje kun je bierbeslag eens proberen. Google op bierbeslag en inktvisringen. Hmmmm heerlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven