Inspiratie: taartjes! (fototopic)

01-04-2011 23:49 1039 berichten
Alle reacties Link kopieren
Fototopic voor eigengemaakte baksels (lees:taartjes) ter inspiratie voor anderen! Wie vind het leuk om te posten? Zowel goed gelukte kunststukken als misluke misbaksels (ok, minder inspirerend) zijn welkom!





Alle reacties Link kopieren
Shala! Wat goed dat je een eerste taartopdracht hebt, gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Mag ik jullie even wat vragen, wat betreft toppings maken voor cupcakes? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb vanmiddag cakejes gebakken en ging fanatiek aan de slag met een topping (een frosting, dus een creme). Op zich zijn ze heel leuk geworden, maar als ik dat dan zo proef vind ik het echt mierzoet! Eigenlijk te zoet om er een heel cakeje mee te versieren.Eén toefje van dat spul zou voor mij al genoeg zijn. Hebben jullie misschien recepten van toppings (mag van alle substanties zijn), die wat minder zoet zijn? Marsepein is volgens mij net zo zoet, al dan niet nog zoeter

Ik hoop op wat tips! Bedankt alvast
Alle reacties Link kopieren
quote:jann schreef op 09 mei 2011 @ 17:18:

Hallo meiden,



Mag ik jullie even wat vragen, wat betreft toppings maken voor cupcakes? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb vanmiddag cakejes gebakken en ging fanatiek aan de slag met een topping (een frosting, dus een creme). Op zich zijn ze heel leuk geworden, maar als ik dat dan zo proef vind ik het echt mierzoet! Eigenlijk te zoet om er een heel cakeje mee te versieren.Eén toefje van dat spul zou voor mij al genoeg zijn. Hebben jullie misschien recepten van toppings (mag van alle substanties zijn), die wat minder zoet zijn? Marsepein is volgens mij net zo zoet, al dan niet nog zoeter

Ik hoop op wat tips! Bedankt alvast



Ik gebruik wel eens verstevigde slagroom (= slagroom met mascarpone en klopfix) met een kleurtje (kleurstof).. Daar doe ik dan gewoon veel minder suiker in ..



Probeer anders eens een meringue botercreme met minder suiker (recept www.deleukstetaarten.nl)..
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
Als de wiedeweerga een heel groot blok witte fondant kopen!



De onderste taart kunt je dan bekleden met wit/blauwe swirl fondant met glitters.Het blokje groene marsepein wordt het bergje. Van de witte fondant maak je het huisje ( of je bakt een blokje, en bekleedt een huisje). IN de supermarkt kun je kant en klare koekjes en "torentjes (hoorntjes) kopen. En die Lochness? Gewoon een kwestie van kneden, desnoods wat zwart door je groen heen. Onmisbaar vind ik trouwens de sateprikkers, daar kun je heel prettig mee werken.



Dus je lijstje is:



- witte fondant

-sateprikkers

-koekjes

-cakemix
Alle reacties Link kopieren
Wel leuk trouwens!



Ik zal zo ook even mijn project van afgelopen week posten. Het is totaal anders geworden dan verwacht, maar dit kwam ook omdat er een klein zusje bij aanwezig was die alles wilde maken. Dan wijk je toch uiteindelijk af van het idee wat je had. Toeven spuiten vond ze niet zo leuk, ze wilde liever samen bloemetjes maken...
Alle reacties Link kopieren
Dit is 'm dan, het moederdagplantje. Geheel eetbaar, inclusief de "vaas"



Alle reacties Link kopieren
gossie wat een schatje shala! Supergoed gedaan!

Heb net een blok fondant en 1 blok marsepein gekocht..

Dus ik ga het water van marsepein maken.. Het heuveltje ook..

Nessie en het kasteel worden van fondant..



Om de zijkant moet nog een witte band met afhangende punten.. Daar komt een ruitpatroon op.

Het thema is namelijk "door roeien en ruiten"..



Denk dat de hele taart van cake wordt.. Is steviger en het gaat bij deze wedstrijd niet om smaak :p..

Ik ga hem dus ook niet vullen. Lekker makkelijk haha x
Alle reacties Link kopieren
Het schatje had al 1 cc minder op de foto, zoals je ziet. Tjsa, was ook erg lekker!



Leuk, zo'n thema. Ik denk inderdaad dat cake beter is in dit geval. Gaan je clubgenoten nu achter jouw taartbakgeheim komen? ;)



Maak van marsepein ook gewoon peddeltjes die je in het water legt om het roei-thema nog meer uit te laten komen.



Weet jij (iemand) trouwens hoe je het beste huidskleur maakt?



Heeft iemand wel eens een goed smerige operatie-taart gezien? Zo'n opengesperde borstkas met de algehele anatomie erin? Ik moet een geneeskunstige afstudeertaart maken.....
Alle reacties Link kopieren
Uhm er bestaan geloof ik speciale kleurstoffen voor huidskleur..



Wow, dát is pas gaaf om te doen! Ik kan je niet zo zeer helpen met de huidskleur.. Maar natuurlijk wél met anatomie XD!



Hoe gedetailleerd ga je het maken?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee nog. Ik overweeg om morgen (vrije dag) te gaan oefenen. Lekker uit de vrije hand...
Alle reacties Link kopieren
Geen idee nog. Ik overweeg om morgen (vrije dag) te gaan oefenen. Lekker uit de vrije hand...
Alle reacties Link kopieren
Huidskleur maak je door een piepklein beetje oranje kleurstof door wit fondant te kneden. Ik heb perzikkleurige kleurstof, die is perfect.
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
hahaahah Cool! Leuk gedaan!!!!
Alle reacties Link kopieren
Enneh, vertel je ook nog HOE je het hebt gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Wauw Mooi al die foto's, zou zelf ook wel zo creatief willen zijn!
Alle reacties Link kopieren
Prachtige taart Summer

En dat boeket ziet er ook fantastisch uit Sha_la



Ben heel druk met studeren, ('s avonds heb ik vrij vind ik ) vandaar dat ik niet veel hier reageer, maar ik heb nog steeds superveel zin in taarten maken met jullie allemaal
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ook! Moeten soms het topic weer een beetje nieuw leven inblazen, het was een beetje stil hier. Had vandaag even een off-day en daarmee dus ook even vrij ingepland voor mezelf. Plan was een taart te bakken, maar de dag was al voorbij voordat ik er uberhaupt aan kon denken. Jammer!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuw idee bedacht om veel te oefenen met bakken. Bovendien lijkt het me zo leuk om mensen gewoon blij te maken.

Daarom ga ik eens kijken of DIT me gaat lukken......
Alle reacties Link kopieren
Vanavond ga ik de taart bakken, morgen gaan mijn dochter en vriendinnetje hem versieren. Mijn dochter van de week: mam de moeder van "Suus" is jarig, mogen Suus en ik een taart voor haar maken? Dat vond ik zo lief, dat ik niet kon weigeren.....



Deeg wordt paars, bekleding grotendeels oranje met rood/groen/blauw/wit/zwarte versieringen.... zal fraai worden hahaha!



Sweetsummer,

geweldig monster van Lochness taart!! Super!!
Alle reacties Link kopieren
Trouwens rol fondant is bij Pipoos een flink stuk duurder dan de leukste taartenwinkel.... Scheelt ¤ 0,95 bij 250 gram......
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dus gisteravond de taart te gaan bakken maar het biscuitdeeg dat ik nog had was echt ver over datum...Vandaag maar nieuwe gehaald en overdag de taart gebakken en vanavond versiert met de kinderen.



Pffft....we gebruikten de paardenbakvorm van IKEA, want dat wilde het vriendinnetje van mijn dochter graag. Prima. Maar wat is dat lastig om het fondant overal er goed zonder breuken over heen te krijgen zeg! Op sommige plaatsen (lees bij de mond en poten) lukte dat dus écht niet! Maar goed, paard moest hoeven hebben, en dus verdween een breuk daar achter. Natuurlijk loopt het paard in de wei, dus grasprieten maskeren ook een boel en het paard neemt een hap van het gras en de bloemen hahaha! Uiteindelijk is het ontzettend leuk geworden.



Maar dan is het 23u en is het vriendinnetje nieuwsgierig wat er onder op het doosje met 1001 suikerpareltjes staat en heeft niet in de gaten dat er nog geen deksel op het potje zit..... Goed, het regende hier dus suikerpareltjes! Zo vlogen werkelijk overal naar toe. Ben bang dat ik ze over een jaar nog tegen kom hahaha!



Ik zal proberen er nog even een foto van te maken!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk, taartjes maken met je kids! Volgens mij zien kinderen niet waar de breuken zitten. Zodoende heb ik ook altijd andere "regels" als ik samen met kinderen aan het bakken ben. Dan mogen breuken en oneffenheden en staat de gezelligheid gewoon voorop! Ben wel heel benieuwd naar de foto!
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd naar de foto !!



Shala, ik snap de link niet helemaal... Wil je ook taarten maken voor het goede doel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven