Jager/verzamelaar wilde bessen en noten

24-08-2010 18:18 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wie voelt zich ook verwant met de prehistorische jager/verzamelaars? (en dan vooral met verzamelaars, ik kijk altijd of er ergens iets te oogsten valt!)

De oogst vandaag: vlierbessen, hazelnoten en wilde pruimen.

Heerlijk om te doen, maar kost wel een hoop tijd achteraf om het te verwerken. Het wordt ondermeer vlierbessengelei en misschien sap!

Hoe kun je trouwens een afbeelding uit je documenten toevoegen?
Ik voel me niet verwant met de jager verzamelaar. Ik pluk wel graag fruit. Dat is iets wat mensen door je eeuwen heen altijd al hebben gedaan, en nu nog steeds wel doen. Het is dus gewoon wild fruit plukken. En met kinderen is het helemaal leuk

Afgelopen vrijdag: anderhalve liter vlierbessen-bramenjam
Pluk graag paddenstoelen, da's ook leuk &lekker.

Bessen en bramen vind ik ook erg lekker, maar dan komt telkens de stem van mijn moeder binnen: 'pas op hoor, als er vossen over hebben geplast kan er vossenlintworm in zitten en daar kan je blind van worden!'. Maar ik kan het toch niet laten. Al vind ik het te veel werk om jam te maken, liever gewoon zo snoepen van de struiken.

Hazelnoten en kastanjes zijn ook heerlijk.
Ben ook een plukker, vandaag met zoon nog aardbeien, frambozen en tomaten geplukt. Heerlijk.
Huppelepup, je kunt foto's niet vanaf je documenten opladen hier.

Daarvoor moet je ze eerst op een website neerzetten, zoals bijvoorbeeld mijnalbum.nl, flickr.com, of tinypics.com.

Als de foto eenmaal ergens op een website staat, dan kopieer je de url naar die foto en plakt 'm hier met behulp van het vierde icoontje van rechts, boven je berichtenvak.
quote:Travis schreef op 24 augustus 2010 @ 18:39:

Ben ook een plukker, vandaag met zoon nog aardbeien, frambozen en tomaten geplukt. Heerlijk.Waar vind je wilde tomaten?
ik heb een ree geschoten, lekker met vlierbessencompote
quote:meds schreef op 24 augustus 2010 @ 18:43:

ik heb een ree geschoten, lekker met vlierbessencompote

Ah, was jij dat net hier achter in het bos?

De hondjes schrokken zich dood van die knal.
quote:tilalia2 schreef op 24 augustus 2010 @ 18:42:

[...]

Waar vind je wilde tomaten?Geen idee ik loop gewoon in de tuin hier.
Ach, wat sneu...(van die ree).

Dank je robo!

Ik weet ook niet hoe ik smileys hier neer zet, dat weet jij vast ook wel..
Waar haal je dat lekkers?
Paddestoelen zou ik dus nooit plukken.
Huppelepup, voor smileys typ je eerst je bericht; vervolgens klik je op "bekijk bericht" onder het berichtenvak.

Je krijgt dan een nieuwe pagina, met daarin weer je bericht in het vak, en een smiley-icoontje (een gele smiley).

Klik daarop en dan kun je alle smileys kiezen.
Moet door dit topic ineens aan vroeger denken. Toen gingen wij in Zweden vaak de bossen in om blauwe bessen te plukken en hebben we een paar keer elanden gezien. Was zó spannend!
Thanx robo!

Dat lekkers haal ik allemaal hier in de polder. Het is hier n et een smulbos.
Wij gingen vroeger met het hele gezin bosbessen plukken op de Veluwe. En daarna (thuis) moesten we ons uitkleden en werden we op teken gecheckt. Altijd een heleboel (bessen en teken).
quote:robo schreef op 24 augustus 2010 @ 18:48:

Huppelepup, voor smileys typ je eerst je bericht; vervolgens klik je op "bekijk bericht" onder het berichtenvak.

Je krijgt dan een nieuwe pagina, met daarin weer je bericht in het vak, en een smiley-icoontje (een gele smiley).

Klik daarop en dan kun je alle smileys kiezen.Of je klikt voordat je gaat typen in het berichtvak op het rode woord REAGEER er vlak boven... Kan je meteen smileys invoegen.
Bedankt Honingvogel!
morgen pak ik een zwijn
quote:huppelepup schreef op 24 augustus 2010 @ 18:44:

Ach, wat sneu...(van die ree).

Hoezo je hebt het toch over jagers en verzamelaars? Dacht je dat die jagers op besjes en tomaten jaagden?
Mijn schoonvader jaagt, afgelopen zondag hebben we weer haas gegeten. Lekker hoor!
quote:huppelepup schreef op 24 augustus 2010 @ 18:53:

Wij gingen vroeger met het hele gezin bosbessen plukken op de Veluwe. En daarna (thuis) moesten we ons uitkleden en werden we op teken gecheckt. Altijd een heleboel (bessen en teken).Ik heb vroeger in de Franse duinen dagenlang bramen geplukt samen met een vriendinnetje. Dit jaar een paar vroege bramen gevonden met mijn kinders: die waren laaiend enthousiast
Mijn vader nam vroeger aangereden wild mee naar huis: hazen enzo. Vond ik niet altijd even lekker
Laatst heb ik bosbessen geplukt in het bos, de kinderen deden enthousiast mee, vooral het opeten vonden ze leuk. Voor bramen was het toen nog te vroeg.

De afgelopen week vooral veel pruimen en kerstomaten geoogst (in de tuin van een vriendin die op vakantie is).
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven