Jouw favo afhaalmaaltijd bij de Chinees?

08-08-2018 18:26 109 berichten
Nummertje 3, nummertje 26, nummertje 99 ...

Maar wat bestel jij graag bij je plaatselijke afhaalchinees?

Wie weet steek ik hier nog wel nieuwe dingen op voor de volgende keer dat ik bestel.
Alle reacties Link kopieren
Altijd tjap tjoy met kip en nasi. En een beker tomatensoep ( voor man) en een beker haaievinnesoep (voor dochter) . Ik eet van beide soepen mee.
Soms ook nog gebakken banaan erbij.
Restant wordt de volgende dag opgebakken met wat extra kip.
Ga niet naar de Chinees in het dorp, paar kilometer voorbij zit er een Veel betere.
Alle reacties Link kopieren
Wij halen zelf nooit Chinees, mijn ouders halen het soms als wij er zijn. Ik vind Babi Pangang zonder saus het lekkerst, gewoon van die droge spekjes. Verder het liefst Tjap Tjoy. Gado gado vind ik lekkerder van een Indonesische afhaal. Hou sowieso meer van Indonesisch dan van Chinees.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ja, lekker hoor....

Zit ik dankzij dit topic ineens met het menu van de Chinees op schoot.
Ineens geen zin meer om nu nog te koken.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
renske1975 schreef:
09-08-2018 17:53
Altijd tjap tjoy met kip en nasi. En een beker tomatensoep ( voor man) en een beker haaievinnesoep (voor dochter) . Ik eet van beide soepen mee.
Soms ook nog gebakken banaan erbij.
Restant wordt de volgende dag opgebakken met wat extra kip.
Ga niet naar de Chinees in het dorp, paar kilometer voorbij zit er een Veel betere.
Mag dat nog...haaievinnensoep?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Fu Yong Hai, tjap tjoy, en altijd gebakken banaan!
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie trouwens de gebakken banaan van de Chinees echt lekker?
Ik las het hier nogal vaak vandaar.
Vind het altijd van die zoete zware deegballen.
Kan het zelf beter denk ik.... :rolling:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
sprokkelientje schreef:
09-08-2018 19:04
Vinden jullie trouwens de gebakken banaan van de Chinees echt lekker?
Ik las het hier nogal vaak vandaar.
Vind het altijd van die zoete zware deegballen.
Kan het zelf beter denk ik.... :rolling:
Onze Chinees maakt ze heel lekker, met luchtig beslag en niet te vet
Gebakken banaan. Maar alleen bij die om de hoek. Of die van mijn buurvrouw, die maakt echt lekkere Indonesische.

De rest vind ik echt niet te vreten.

Heel soms nasi.. maar ik pulk altijd de prei eruit, geen idee waarom dat er in zit. Yuk.

Maar liefst eet ik er niks. Nooit een fan geweest.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik echt ranzig lekker vind is die mierzoete Chinese tomatensoep. Gelukkig vindt mijn zoontje die ook heel lekker dus extra reden om het erbij te bestellen. :proud:

En dan eet ik daarna het liefste mihoen met kip in zwarte bonen saus.

Maar als er toch een tafel gehaald is, dan smikkel ik ook graag een klein bordje nasi met foo yong hay. Dat vond ik al kleuter al het lekkerste.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Mihoen met kip in knoflook, lekker hoor.
De andere dag er nog een keer van eten doen wij nooit, dat vind ik echt niet lekker meer.
Niemand is onmisbaar
sprokkelientje schreef:
09-08-2018 19:04
Vinden jullie trouwens de gebakken banaan van de Chinees echt lekker?
Ik las het hier nogal vaak vandaar.
Vind het altijd van die zoete zware deegballen.
Kan het zelf beter denk ik.... :rolling:
Ik prefereer die van de Surinaamse of Indonesische toko, met bakbanaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe nooit aan nummertjes want ik houd niet van de zondag 'Hollandse' Chinees waar 90% van NL op de zondag 'uit'eten gaat.(daar of afhalen) Daarnaast is het allemaal aangepast nep Chinees eten en daar houd ik niet van, helemaal niet als het echte Chinees eten, of het nu HK of Shanghai/Beijing keuken o.i.d. echt vele malen lekkerder is dan die troep die men je al meer dan 50 jaar voorschotelt en wat eigenlijk in de basis 'Indisch' is en erg ongezond. Gelukkig gaat steeds meer landgenoten dankzij social media en reizen inzien dat het anders en beter kan dan wat ze zondag afhalen en keren zich af van deze aloude aangepaste 'Chinees' waardoor velen gedwongen worden of de deuren te sluiten of hun keuken traditioneel te maken.

Wat eet ik dan wel? Mijn avondeten voor nu = sizzling beef (ossenhaas) i.c.m. een frisje en witte rijst. Heerlijk, brandend en vol met chili pepers en genieten.
Alle reacties Link kopieren
IWRD2018 schreef:
09-08-2018 20:47
Ik doe nooit aan nummertjes want ik houd niet van de zondag 'Hollandse' Chinees waar 90% van NL op de zondag 'uit'eten gaat.(daar of afhalen) Daarnaast is het allemaal aangepast nep Chinees eten en daar houd ik niet van, helemaal niet als het echte Chinees eten, of het nu HK of Shanghai/Beijing keuken o.i.d. echt vele malen lekkerder is dan die troep die men je al meer dan 50 jaar voorschotelt en wat eigenlijk in de basis 'Indisch' is en erg ongezond. Gelukkig gaat steeds meer landgenoten dankzij social media en reizen inzien dat het anders en beter kan dan wat ze zondag afhalen en keren zich af van deze aloude aangepaste 'Chinees' waardoor velen gedwongen worden of de deuren te sluiten of hun keuken traditioneel te maken.

Wat eet ik dan wel? Mijn avondeten voor nu = sizzling beef (ossenhaas) i.c.m. een frisje en witte rijst. Heerlijk, brandend en vol met chili pepers en genieten.
Bekende sigaar ;-)
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
IWRD2018 schreef:
09-08-2018 20:47
Ik doe nooit aan nummertjes want ik houd niet van de zondag 'Hollandse' Chinees waar 90% van NL op de zondag 'uit'eten gaat.(daar of afhalen) Daarnaast is het allemaal aangepast nep Chinees eten en daar houd ik niet van, helemaal niet als het echte Chinees eten, of het nu HK of Shanghai/Beijing keuken o.i.d. echt vele malen lekkerder is dan die troep die men je al meer dan 50 jaar voorschotelt en wat eigenlijk in de basis 'Indisch' is en erg ongezond. Gelukkig gaat steeds meer landgenoten dankzij social media en reizen inzien dat het anders en beter kan dan wat ze zondag afhalen en keren zich af van deze aloude aangepaste 'Chinees' waardoor velen gedwongen worden of de deuren te sluiten of hun keuken traditioneel te maken.

Wat eet ik dan wel? Mijn avondeten voor nu = sizzling beef (ossenhaas) i.c.m. een frisje en witte rijst. Heerlijk, brandend en vol met chili pepers en genieten.

Ik vond het nog best wel meevallen toen ik in china was.
OK, ik heb daar geen fou yong hai, kou lou yuk of babi pangang gezien (wel een keer iets van kat of rat pangang... ) maar verder wel redelijk wat dingen die lijken op wat ik hier bij de chinees kan krijgen.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
09-08-2018 18:58
Mag dat nog...haaievinnensoep?
Ik denk niet dat er veel haai inzit :proud:
(Dochter en ik noemen het spermasoep :-$ )
Alle reacties Link kopieren
renske1975 schreef:
09-08-2018 21:35
Ik denk niet dat er veel haai inzit :proud:
(Dochter en ik noemen het spermasoep :-$ )
Heeft er ooit wel haaienvin in gezeten dan?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Kip Kerrie met Bami (met spiegelei en ham) altijd dat altijd dat altijd dat. Maakt niet uit welke chinees, al zit er per chinees wel smaak verschil in. Bij de wok probeer ik wel eens iets anders, maar als ik dat dan eet snap ik nooit waarom dus terug naar een bordje met Kip Kerrie en Bami.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
09-08-2018 21:38
Heeft er ooit wel haaienvin in gezeten dan?
In china wel en nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
09-08-2018 21:38
Heeft er ooit wel haaienvin in gezeten dan?
Jazeker. Heb dat weleens gegeten.
Wel lekker, maar niet super.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
09-08-2018 19:32
Ik prefereer die van de Surinaamse of Indonesische toko, met bakbanaan.
Ja precies ik ook of zelfgemaakt (naar geheim recept van mijn Surinaamse ex man)
Ik vind de Chinese variant meer een dessert dan een bijgerecht en zal deze sowieso niet zo snel eten maar ook niet met bv pindasaus, wat ik met de Surinaamse baka bana wel doe hmmmm...meteen trek.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
renske1975 schreef:
09-08-2018 21:35
Ik denk niet dat er veel haai inzit :proud:
(Dochter en ik noemen het spermasoep :-$ )
:purple: :proud: ieuwwwwwwww...al hou ik dan wel weer van benamingen in gezins of familieverband hahahahaha....
Daar ken ik er ook nog een hele trits van (wegens herkenbaarheid geen goed idee)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
@renske, meer ook omdat ik ooit eens zag hoe bizar dieronterend men aan de vinnen van haaien komt. Ze bruut afsnijden en dan de haaien terug in zee pleuren waardoor ze een pijnlijke langzame dood sterven.
Maargoed, ben inmiddels sowieso bijna fulltime vegetariër.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook gruwelijk, maar ik weet zeker dat er in de 'Nederlandse' haaievinnensoep geen spoortje haai zit.
Er wordt ei gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
https://www.google.com/amp/s/athousandl ... inees/amp/

Ik ga het zelf eens maken. Kijken of ik dat net zo krijg als bij de Chinees.
Alle reacties Link kopieren
Zenzeo schreef:
10-08-2018 14:28
Jazeker. Heb dat weleens gegeten.
Wel lekker, maar niet super.
Ik heb het ook een keer gegeten in mijn leven en vond het niet lekker.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven