Kan ik dit invriezen?

13-12-2012 11:35 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak al jaren ravioli van wontonvelletjes ( van die kleine vierkantjes). Deze velletjes verkopen ze naar mijn weten alleen vanuit de diepvries. Nuis mijn vraag of het mogelijk is om deze velletjes te laten ontdooie, ze te vullen en ze vervolgens weer in te vriezen. Meestal kan je iets niet 2x invriezen, maar misschien is dat geen probleem met deze velletjes?

En zou ik ze kunnen invriezen als er ook een zuivelproduct zoals ricotta of creme fraiche in zit?

Als iemand trouwens weet of die wontonvelletjes ergens buiten de diepvries worden verkocht ben ik helemaal blij .
Nee, wel als je ze eerst frituurt/bereidt. Dat het niet meer rauw is iig.
Zou ik ze dan een minuutje kunnen laten koken en dan wel invriezen?
Ik vraag me af of het echt kwaad kan, ontdooien en weer invriezen.

Er komt nl., in tegenstelling tot vlees, geen vocht vrij (met bacterieen).

Maar goed.

Je zou ze voor alle zekerheid ook zelf kunnen maken. Als je googlt zie je wel recepten.

Oa. van Janneke Vreugdenhil.
Laatst kocht ik shoarmavlees bij de supermarkt en toen merkte ik dat dat deels bevroren was. Dus ik naar die slager, en gevraagd wat als ik het niet gemerkt had en het thuis had willen invriezen. Volgens hem was dat helemaal geen probleem, 2x invriezen! Later nog aan een "echte" slager gevraagd, die zei hetzelfde. Dus ik denk dat je het best kan invriezen.
Ik zou het ook gewoon doen :-)
Dankjulliewel voor de tips. Ik ga het gewoon eens proberen met een kleine portie.

En wat denken jullie dan van een ingredient als ricotta? Levert dat geen probleem op?
gewoon doen, doe ik zelf ook al jaren en leef ook nogsteeds!
Vlees wordt heel vaak meerdere keren ingevroren.

Vaak wordt het vanaf de fabriek al ingevroren en soms ook nog in de supermarkt en dan thuis nog een keer.

Volgens mij wordt het op zijn minst 2 of 3 keer ingevroren.

Je kunt altijd nog het productinformatie nummer bellen. Zij kunnen je vaak wel vertellen of iets ingevroren kan worden of niet, dat nummer staat niet voor niks op de verpakking.

Mijn ervaring met stukken kaas is dat je het niet in kunt vriezen. Ik weet niet hoe het zit als het ergens in zit of bewerkt is.
anoniem_63f89c3632b0c wijzigde dit bericht op 14-12-2012 12:01
Reden: Toegevoegd.
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven