Kan je salsa verde invriezen?

18-12-2010 16:22 12 berichten
Ik vrees het ergste, maar ik hoop vurig dat ik het mis heb. Worden de kruiden zwart? Gaat de olijfolie tegenspartelen? Zeg mij dat het niet zo is...
Alle reacties Link kopieren
Invriezen lijkt met niet, maar je kunt ze toch in een schoon potje bewaren? Dan blijft het wel een tijdje goed hoor!
Ik weet moet wat het is, is het een soort pesto? Dan in een bakje doen en onder olie zetten; blijft het heel lang goed. Wel zorgen dat het helemaal onder staat.
Blackdress, dat is natuurlijk een idee! Alleen zorgen dat dat potje weer niet ergens in de ijskast verdwijnt zodat ik er vier weken niet meer aan denk. Daarom vries ik zoveel mogelijk in

Jynta, het is idd een soort pesto, maar met veel meer olijfolie, echt een saus. Daar kan je geen olie meer op zetten.
Ah oke, Jammer. Ik heb even gegoogled, maar dat ga ik ook eens maken. Gebruik je dat bij de pasta? Of kan het ook om te dippen zijn?
Ik vries álles in, tot melk, strooikaas en pesto toe. Salsa is prima in te vriezen
Jynta, bij pasta lijkt het me lekker i.p.v. bijv. aglio/oglio. Ik gebruik het (als ik een dolle bui heb) bij ossen/varkenshaas, bij het betere dipwerk, dus van bleekselderij tot soepstengels, van alles eigenlijk.
Tuffers, strooikaas invriezen??? Dat kan je toch sowieso maaaanden bewaren? Maar bedankt voor de tip! Ik ga gewoon een kledder invriezen om te kijken hoe het bevalt. Ik zal laten weten hoe het afloopt.
Goed idee die salsa verde, lijkt me lekker. (Geen idee over de invriesbaarheid)

Sri, die zakjes geraspte kaas gaan snel schimmelen als ze aangebroken zijn, vries ik ook vaak in. Denk dat Tuffers die bedoelt.
Dat denk ik nu ook, Jajajanneke, ik dacht eerst dat ze die kartonnen bekertjes Zwitserse strooikaas bedoelde. Mjammie, die ga ik ook weer eens halen!

Maar hee, invriezen van die zakjes strooikaas, goeie tip, ga ik ook doen. Thanx!
receptje van die salsa verde?
Layla, komt-ie (met dank aan Trouw):

2 el pijnboompitten,1 bos platbladige peterselie, ca. 15 bladen basilicum, 1 doosje sterkers, 1 el kappertjes, 1 biologische citroen, 2 ansjovisfilets, 1 sjalot, 1 tl Dijon mosterd, zeezout, versgemalen zwarte peper, 175 ml extra vierge olijfolie (bij voorkeur Italiaanse)

Rooster de pijnboompitten op laag vuur licht goudbruin in een droge koekenpan. Blijf goed opletten, want pijnboompitten verbranden snel. Was de kruiden, slinger ze droog in de slacentrifuge en droog ze zorgvuldig tussen schone theedoeken. Hak de peterselie en basilicum half-fijn; het is lekker als er ook wat grover blad tussen blijft. Knip de sterkers van het bedje en hak de blaadjes wat fijner. Dep de kappertjes goed droog en hak ze grof. Boen de citroen goed schoon en rasp de schil af op een fijne rasp. Spoel de ansjovis af, dep goed droog en hak de filets fijn. Pel en snipper de sjalot heel fijn. Doe peterselie, basilicum, sterkers, kappertjes, citroenrasp, ansjovis, sjalot, mosterd en pijnboompitten in een kom. Bestrooi met wat zout en maal er flink wat peper over. Voeg de olie in gedeelten toe en blijf roeren tot een geurige, licht gebonden saus. Proef en voeg zonodig nog iets van het een of ander toe. Dek goed af en bewaar op een koele plaats (niet in de koelkast) tot gebruik, maar niet langer dan enkele uren. Bewaar een rest saus in de koelkast.

Btw, er zijn wel honderd recepten voor salsa verde. Maar deze is lekkerrrrrr!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven