Kan kaas bederven?

06-01-2011 20:08 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje geleden een stuk kaas gekocht. Het is een stuk dat in een afgesloten verpakking zit. Inmiddels is het een maand over datum, maar de verpakking is nog dicht. Kan de kaas bedorven zijn of kan ik 'm gewoon eten?

Het gaat trouwens om oude kaas en ik zie nog geen schimmelvorming.
Ik krijg er een punthoofd van!
quote:Mylene_Valerie schreef op 07 januari 2011 @ 21:17:

[...]

Hier loopt het als het moet zelf weg , verder zal ik niet snel iets weggooien. Of er moeten echte poesjes op zitten, op vleeswaren ofzo.Gooi jij poesjes weg ?
quote:Toby_or_not_Toby schreef op 07 januari 2011 @ 21:22:

[...]

Gooi jij poesjes weg ?Poesjes op brood of vleeswaren eet ik echt niet op . Maar ik probeer zoveel mogelijk het te verkomen hoor.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Gatver wat een vies woord is dat op deze manier MV
Ik heb eens jonge kaas gekocht, en gewoon van gegeten en toen laten liggen omdat het dan wel oude kaas zou worden.. dacht ik..

T word niet oud.. wel groen!!
Ik zou t wel eten als het er nog goed uitziet.

Kreeg een keer va de kaasboer op mijn kop dat ik de kaas in de koelkast legde. Hij zei dat het (ik kocht oude kaas) de kaas zeker neit ten goede doet en afbreuk doet aan de smaak. Kaas blijft het beste goed buiten de koelkast in een papieren zak. Eventuele schimmel eraf snijden..

Toch ben ik zelf niet zo van het buiten de koelkast bewaren. Mijn vriend legt iedere keer de oude kaas nu braaf buiten de koelkast. Ik vind dat de kaas er dan wat donkerder uitgaat zien btw.

Dus kaas over de datum zou ik ook gewoon eten..

Maar goed, je bent toch ook nog niet ziek toch??
quote:Ienimimi schreef op 06 januari 2011 @ 21:14:

Heb ooit op de kaasafdeling gewerkt van een groot bekend supermarktketen. De blokken die in de vitrines van de kaasafdeling liggen en zelf verpakt zijn door de medewerkers, zijn stukken die daar al maaaanden zouden kunnen liggen. Wij kregen opdracht de schimmel eraf te snijden en dan opnieuw te verpakken met een nieuwe houdbaarheidsdatum erop..dus no panic..je kunt het met een gerust hart nog gewoon eten.Tssskkk..lekker dan! Mooie boel! Keuringsdienst een keer langsturen daar....
quote:Xander68 schreef op 26 januari 2011 @ 15:10:

[...]

Tssskkk..lekker dan! Mooie boel! Keuringsdienst een keer langsturen daar.... Ben bang dat de keuringsdienst het dan heeeel erg druk gaat krijgen...(gebeurt volgens mij overal, voor mij een reden om voorverpakte kaas te halen, of het vers af te laten snijden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven